jpe70
Twinverkstan
Linjära, för de är lättare att kontrollera och ställa in om du nu ska modifiera. Det är knappast en touringhoj du ska fixa, då kan du byta till dig en TDM iställetSpooked, tack.
Linjära - progressiva 2-1
Tänkte göra en snikvariant och strunta i RT goldvalve. Hur mycket gör det egentligen kontra att fylla med lite mer / tjockare olja.
Kanske dumt att inte göra "allt" när man väl är igång.
Mer olja ger större progressivitet i dämpningen (ej att förväxla med fjädern) medan tjockare olja i allmänhet ger mer kompression/retur överlag (trögare flöde). Vill du ha en känslig gaffel utan att den bottnar och utan att lägga ner "the whole monty" är det en viktanpassad linjär fjäder, lite tjockare olja för att dämpa returen och lite mer så den inte bottnar vid hårda inbromsningar. Det är mitt ovetenskapliga tips, så gjorde jag i min och det funkade rätt bra som budgetlösning både på Monzta och Gelleråsen
Å andra sidan, ska du göra "allt" kan du lika gärna jämföra priser och kolla på gaffel från R1/R6