TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
klåpare har vart i farten och försök sno min moppe så nu är höger bromsskiva paj, förhoppningsvis inget annat, tips på annat som kan ha gott åt helvete? Folksam ska ha 3 tuss i självrisk så det lutar åt e-bukten, några tips?

Kagizume på evilbay...typ 16-1700 hemma, borde finnas på plats till 17:e!
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Kagizume på evilbay...typ 16-1700 hemma, borde finnas på plats till 17:e!

tänker du på dem här: http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-TDM850...07?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e5e36838f ?


sen finns det ju billigare från det stora landet i öster http://cgi.ebay.co.uk/Front-Brake-D...51?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e5e34df07 men då lär ju tullen lägga sin näsa i blöt och det blir säkert lika dyrt.

är väl lika bra att köra box-fresh hela vägen, dvs nya klossar också, har expertisen några favoriter

och frågan är om dem fingrat på något annat, ska flukta i helgen och sen är det ju intressant att veta vad f-bolaget gör jag pröjsar självrisk. dem kanske är snåla as och byter bara den trasiga skivan
 
Last edited:

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
mer broms..

nån som har bättre koll än jag?

Sitter r1 ok bluespots eller vad dem kallas på min, betyder det att det är annan offset än orginal på min eller något annat mög så att "vanliga" trx skivor inte funkar.

sitter och letar ny skiva på skroten och det kan ju vara bra att veta vad som passar
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Det ska nte vara något problem. Jag har R1 ok på min och TRX standardskivor. När jag monterade på R1 oken så gjorde jag inga justeringar alls utan de är "bolt-on" så med andra ord passar de skivorna så som de är!

Carbone Lorraine XBK5 =) På Evilbay kan du hitta en komplett uppsättning för framhjul (R1 ok) för runt 42£
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag har en extra Galfer skiva, eller snarare: NLX här i tråden har lånat en som är min. Jag tror inte den sitter monterad på hans hoj. Liten brasklapp för att den eventuellt är ngt skev, men den kan ju vara värt en test? Du kan ta den antingen direkt via NLX, eller så får jag se till att den kommer hem på något sätt, så löser vi det där med gaffelfjädrarna också.
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Jag har en extra Galfer skiva, eller snarare: NLX här i tråden har lånat en som är min. Jag tror inte den sitter monterad på hans hoj. Liten brasklapp för att den eventuellt är ngt skev, men den kan ju vara värt en test? Du kan ta den antingen direkt via NLX, eller så får jag se till att den kommer hem på något sätt, så löser vi det där med gaffelfjädrarna också.

kanoners, eventuellt har jag en skiva på g från en skrot men går fortfarande i funderingen om det är lika bra att köpa båda+klossar och bli lite snabbare, jag har hört att man blir det av nya skivor. annars lånar jag gärna och fjädrarna kan jag nog hämta på lördag om det passar, jag hör av mig

Och är det nån som vet huruvida en r1 fälg plus skivor passar på trx en? årsmodellen har jag inte koll på än


hmm 1200 för en i stort sett ny beggad skiva, är det värt det eller ska jag köpa 2 nya för 160 pund plus frakt?
 
Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Är det någon som har koll på vad som har hänt med det engelska forumet? Motomaniac....

:va
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Är det någon som har koll på vad som har hänt med det engelska forumet? Motomaniac....

:va

Jak säger att det är något strul med web-hotellet. Tydligen japanskt företag, och Max som äger forumet är "AWOL" (abscent without leave). Hon skulle avvakta några dagar. Max har ju varit otillgänglig ett tag, TRX of the month bilden har ju inte bytts på ett tag, så det kanske hänt honom något?
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Okej, tack för infon!

Hoppas det snart är åtgärdat.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Nytt (temporärt?) engelskt forum?

Jak har satt upp ett nytt forum på följande adress:

http://trx850.freeforums.org/

Hon får inte tag på Max, men kommer fortsätta söka honom. tydligen har hon back-ups av det gamla forumet, men har inte lyckats komma på om och hur man får in dem i det nya forumet.

Förhoppningsvis kommer det nya forumet igång, med back-up från det gamla, eller så vaknar Max till och återaktiverar det gamla. Kanske man ska avvakta ett tag till. Jag har registrerat mig nu i alla fall.

/Hasse
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Hejsan alla TRX ägare!

Ni som söker en banhoj att inte vara rädd om, eller bara en TRX att plocka delar ifrån alt. tycker det ser tufft ut med skrapade motorkåpor och sprucken plast, samt extra mullrigt ljud (då det är hål i ljuddämparen) kan titta in här.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46903

Vi (jag o min tjej) kom till ett beslut om att hon skall invigas i MC-livet och TRX:en är ju inte den bästa på jusst skjussfunktionen ;-)
Vänligen NLX 567
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hejsan alla TRX ägare!

Ni som söker en banhoj att inte vara rädd om, eller bara en TRX att plocka delar ifrån alt. tycker det ser tufft ut med skrapade motorkåpor och sprucken plast, samt extra mullrigt ljud (då det är hål i ljuddämparen) kan titta in här.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46903

Vi (jag o min tjej) kom till ett beslut om att hon skall invigas i MC-livet och TRX:en är ju inte den bästa på jusst skjussfunktionen ;-)
Vänligen NLX 567

Vadå skjutsa, hon får väl för bövelen lära sig att spaka själv? En lagd TRX är ju perfekt som övningsobjekt ;)
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Hej alla !
I skrivande stund är min f.d TRX på väg ned till Kumla på släpvagn.
Jag vill tacka er för den hjälp jag fått och önskar er allt gott.
Vi ses säker på bandagar eller på träffar lite här o där.

Speciellt tack vill jag rikta till HansJ och Jåke samt Lomma då ni på olika sätt bidragit med kunskap, material och finurligheter som gjort mitt TRX ägande mycket lättare.

Vad det nu blir i stället vet jag inte, då det är svårt att ersätta en TRX, något liknande finns ju inte. och så var det ju det där med att börja skjussa....

Ha det bäst alla.

NLX 567
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hej alla !
I skrivande stund är min f.d TRX på väg ned till Kumla på släpvagn.
Jag vill tacka er för den hjälp jag fått och önskar er allt gott.
Vi ses säker på bandagar eller på träffar lite här o där.

Speciellt tack vill jag rikta till HansJ och Jåke samt Lomma då ni på olika sätt bidragit med kunskap, material och finurligheter som gjort mitt TRX ägande mycket lättare.

Vad det nu blir i stället vet jag inte, då det är svårt att ersätta en TRX, något liknande finns ju inte. och så var det ju det där med att börja skjussa....

Ha det bäst alla.

NLX 567

"Öhhhöhhh, har den äran!" Eller nåt ;)

Det var ju trist, eller inte, beroende på hur man ser det.

Får tacka för tacken, och lycka till. Vad sägs om en Falco, eller en ST4, eller kanske en MZ? Lite mer ovanliga än de gängse skjutshojarna. Triumph's touringjärn verkar ju också rätt gediget
 

Calleberg

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Ekeby
Hoj
TRX850
Hej alla lyckligt lottade TRX ägare.
Det är jag som köpt NLX gamla vändstekta TRX.
Har bara Smygläst SH förut men tyckte det kunde vara läge att regga sig nu.

Hojen anlände 00:30 idag till Kumla.
Han med en provtur i morse, mycket bra start på dagen.
Funderar på att ta upp ett hål i den andra dämparen med:yoparty

Är det nån som har några sånna där Australiensiska kraschpuckar?
S-racing svamparna som sitter på är lite sletna;)

Lomma, hur långt hade gasarna gått innan du sålde dem till NLX?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Hej alla lyckligt lottade TRX ägare.
Det är jag som köpt NLX gamla vändstekta TRX.
Har bara Smygläst SH förut men tyckte det kunde vara läge att regga sig nu.

Hojen anlände 00:30 idag till Kumla.
Han med en provtur i morse, mycket bra start på dagen.
Funderar på att ta upp ett hål i den andra dämparen med:yoparty

Är det nån som har några sånna där Australiensiska kraschpuckar?
S-racing svamparna som sitter på är lite sletna;)

Lomma, hur långt hade gasarna gått innan du sålde dem till NLX?

Välkommen i gänget! Vi syns väl på sydnärkevägarna om inte annat.:tummenupp

"Öhhhöhhh, har den äran!" Eller nåt ;)

Det var ju trist, eller inte, beroende på hur man ser det.

Får tacka för tacken, och lycka till. Vad sägs om en Falco, eller en ST4, eller kanske en MZ? Lite mer ovanliga än de gängse skjutshojarna. Triumph's touringjärn verkar ju också rätt gediget

Skulle nog föreslå en Triumph av dedäringa hojarna.
 
Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
NLX, wtf! Tråkigt att höra men tackar för varma ord och önskar dig lycka till med nästa hoj. Kom gärna förbi när du är i Skåneland.


Calleberg. De hade gått ca: 4.000 mil men var (enligt uppgift) renoverade med nya nålar, emulsionsrör osv. för ca: 1000 mil sedan så de ska vara helt ok. Jag önskar dig lycka till med en kul hoj.

FCR gasarna ska ju vara utan behov av synkning. Fan trot. De börjar få lite osynk-tendenser men å andra sidan låter det rätt grymt när de är bara liiiite ur synk. Vinterjobb =)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Vinterfun....
TDM900.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top