TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Trevligt! Ska du bara använda cylindrarna, eller?

Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Är det bara att bulta på, el får du mixtra en massa?
Skojj projekt iaf! :D :tummenupp
Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!

Köra med TRX-topp löser väll det där med motorfästen, eller hur?
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Fasiken vad coolt. Det ska bli kul att följa detta projekt KW!!!!

Var hittar du all tid till dessa ständiga omändringar och stora projekt? Ingen fru? Snuskigt rik? :rolleyes:


Lycka till med motorn iaf!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Damn damn damn! Första förstörda bakan (av en skruv) sedan jag köpte min första båge -99! :huvet
Sedär, händer inte alltför ofta. Jag har inte lyckats än, å då har jag varit i farten lite längre än dig. Kör du 180 (kommer inte ihåg om du bytte) och är i behov av nåt billigt att klara resten av säsongen är det bara att du hör av dig!
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Sedär, händer inte alltför ofta. Jag har inte lyckats än, å då har jag varit i farten lite längre än dig. Kör du 180 (kommer inte ihåg om du bytte) och är i behov av nåt billigt att klara resten av säsongen är det bara att du hör av dig!

Tackar, men som tur är har jag ett helt nytt 180 däck som stått i hallen sedan i somras. Bara jag får bytt innan lördag, skall ju bli gött väder säger dom! :tummenupp
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Moi!

Måste fråga,är det Killerwhale som har något som kallas "Super Cans" på
TRXen??? Om så .... Vad är det? Vad gör den? Hjälper den/dom till att hålla ned db??? :va

Mvh curlyb
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Moi!

Måste fråga,är det Killerwhale som har något som kallas "Super Cans" på
TRXen??? Om så .... Vad är det? Vad gör den? Hjälper den/dom till att hålla ned db??? :va

Mvh curlyb

Polarn har lånat originalkrökarna med SC på...
Många rör (Akra 2-1) är utformade för toppeffekt vilket gör att låg/mellanmos blir lidande. SC hjälper till där.
Det är inte meningen men jag tycker nog att dB blir lite lägre...
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Men du har klarat att åka med väl stoppade "muller" burkar och klarat Db gränserna på bana?? Grubblar som f#€ hur jag ska lösa det med ett lättare och med lite tur effektivare system än orginal. Vill även ha det kortare och då verkade SC kunna va intressant att titta på om det hjälpte både Db och mellan register.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Men du har klarat att åka med väl stoppade "muller" burkar och klarat Db gränserna på bana?? Grubblar som f#€ hur jag ska lösa det med ett lättare och med lite tur effektivare system än orginal. Vill även ha det kortare och då verkade SC kunna va intressant att titta på om det hjälpte både Db och mellan register.

Reglerna på dom banor jag kört på är så hårda så jag har inte chansat utan kört med original "kraschpuckar". Dessutom låter min bra mycket mer nu efter jag portade toppen. Men, burken jag har på akrat nu är "dual port" och stänger man den stora låter den inte så mycket.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...

Jag har nu mappat helsystemet med dB-killers i. Jag tappar ett par häst på topp, men också ett par kilon.

Att köra med originalsystemet i på bandagar är, förutom vikten och böket, ett bra alternativ. Originalsystemet ger riktigt bra effekt och dämpning. Såg nåt test av slip-on för TRX i en tysk tidning för länge sen, och det var ingen slip-on som gav bättre kurva/topp.
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Jag har ett par LeoVince burkar men är inte nöjd ! Får nog ta en fet funderare på vad jag ska göra..... Rev ut motorn härom kvällen på den som jag skruvar med och har i princip sålt den jag kör med för att slutföra vraket som blivit stående........ Känns som det är dags för en "att göra" lista, och att följa den! Annars kommer den inte sitta ihop till våren. Man blir sjukt sugen när man ser vad vissa gör och planerar här på tråden!
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Nah, 6-växlar vill jag allt ha. Även om oljeförbrukningen är nummer ett.
"Brummer" på Tyska TRX sidan som också bytt blev helt begeistrad efter att kört 420mil utan den druckit en droppe! :tummenupp

Sen skall det bli intresant att se vad min topp och gasare gör, det finns ju 900 högkomp kolvar att köpa eller borr och 937 men jag blir nog helt nöjd som det är!

coolt...
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Kåpa

Jag har gjort kaffeved av min frontkåpa och behöver köpa en ny, har fluktat lite på nätet och hittat kåpa från skidmarx.co.uk för drygt 100 pund plus frakt och det är första alternativet just nu... vill inte lägga ner allt för mycke stålar.

Vad säger expertisen? någon som har deras kåpa på sin moppe? andra prisvärda kåpor? någon fräsig kåpa från annan hoj som kan passa utan allt för mycke jobb. Helkåpa vore också ballt men det blir nog för dyrt och sen vetefan om jag kan modda en helkåpa så den passar grisen..
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jag har gjort kaffeved av min frontkåpa och behöver köpa en ny, har fluktat lite på nätet och hittat kåpa från skidmarx.co.uk för drygt 100 pund plus frakt och det är första alternativet just nu... vill inte lägga ner allt för mycke stålar.

Vad säger expertisen? någon som har deras kåpa på sin moppe? andra prisvärda kåpor? någon fräsig kåpa från annan hoj som kan passa utan allt för mycke jobb. Helkåpa vore också ballt men det blir nog för dyrt och sen vetefan om jag kan modda en helkåpa så den passar grisen..

Kolla här också: http://www.diopa.com/Shop/shop.html
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag har gjort kaffeved av min frontkåpa och behöver köpa en ny, har fluktat lite på nätet och hittat kåpa från skidmarx.co.uk för drygt 100 pund plus frakt och det är första alternativet just nu... vill inte lägga ner allt för mycke stålar.

Vad säger expertisen? någon som har deras kåpa på sin moppe? andra prisvärda kåpor? någon fräsig kåpa från annan hoj som kan passa utan allt för mycke jobb. Helkåpa vore också ballt men det blir nog för dyrt och sen vetefan om jag kan modda en helkåpa så den passar grisen..

Har för mig det var skidmarx kåpa jag köpte men la ner projektet, den var så dåligt gjuten så spackeljobbet skulle bli gigantiskt. När jag köpte nederdelarna från Diopa så var det Düsk kvalität! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top