........................................ Sätter på kedjespännaren (som är ett smärre helvete) och ................./QUOTE]
När jag sätter dit "hatten", över fjädern på kedjespännaren, använder jag en spärringnyckel, då kan man trycka på med fingret och samtidigt dra, kan vara pillrigt annars.
Bägge kammarna och TDC var i nivå innan kedjespännaren kopplades på, allt enligt HaynesOm jag särskådar bilden så ser det ut som att avgaskammen står en kugge fel, du ska ha strecket vid E i nivå, nu har du bara bokstaven i nivå. Dvs, lyft kamkedjan och lägg på den en länk "tidigare", dvs bibehållen TDC/vevposition, men kammen ska en kugg medurs
Får inte in en spärrhylsa där......................................... Sätter på kedjespännaren (som är ett smärre helvete) och ................./QUOTE]
När jag sätter dit "hatten", över fjädern på kedjespännaren, använder jag en spärringnyckel, då kan man trycka på med fingret och samtidigt dra, kan vara pillrigt annars.
Men jag kom på en teknik de sista 2 gångerna, med en plastbit trycker jag in skruven och sedan
för jag in en fast nyckel och kan dra knappt 1/4 varv åt gången.
Får inte in en spärrhylsa där.
....................................
Aha, var nog för trött igår. Är det en sån där ny, har väl funnits ett tag men funkarInte spärrhylsa utan spärringnyckel!!
Kamkedjespännaren går knappt ut halvvägs så den är inte "slut" riktigt än.Tänkte på en sak i går när jag läste, tar du av dreven hela tiden? Har aldrig tagit av dreven förutom då jag bytte kammar... Och du har sett att det är markeringar på högersidan (sett framifrån) på kammarna också som skall lina upp med streck på överfallen? Sista jag tänkte på, om du liksom jag har en slapp kamkedja är det faktiskt värt att byta för att vara safe. Tipset där är att ta det JÄVLIGT lugnt med skruvarna som håller oljepumparna...dom är gjorda av smör!
Yupp, spillt var det nog.Kapa på bara, inget liv alls annars!
Du har väl spillt ner på motorn och det låg kvar när du hade moppen på stödet....flytt och så skvätte det lite!?
Nope, nu kom det några skvättar igen. Verkar vara efter jag kört lite.Kapa på bara, inget liv alls annars!
Du har väl spillt ner på motorn och det låg kvar när du hade moppen på stödet....flytt och så skvätte det lite!?
Känns som om jag tillfälligt kapat den här tråden senaste tiden.................
Kul att du tycker det är intressant.Håller med KW om att det varit några intressanta dagar på tråden. Kul att följa någons ansträngningar.
Själv har jag haft hela motorn i "molekyler", återstår att dra fast svänghjulet, på med kåpan och dit med startmotorn, sen skall den i ramen!
Jobbet har gott segt, nåt ryck då och då, hade gått snabbare om jag inte haft fler hojjar att åka med.
Hade jag vetat från början vad prislappen totalt hade blivit (plus arbete), då hade jag skrotat maskinen och köpt nåt som var färdigt att åka med.
Nu är det som det är och jag ser framemot den dagen jag kan starta den (förhoppningsvis går det).
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|