TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Inte kan väl Uppsala vara SÅ mycket billigare än GBG!? Isf får jag fanken se till att flytta utanför stan :)
Gbg går iofs som storstad, U-a är bara stad. Det ger lite slantar. Annan skillnad är nog att märkesförsäkringen får man bara på ny hoj från registrerad ÅF om den tecknas via dem... Du kan inte teckna den själv.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gbg går iofs som storstad, U-a är bara stad. Det ger lite slantar. Annan skillnad är nog att märkesförsäkringen får man bara på ny hoj från registrerad ÅF om den tecknas via dem... Du kan inte teckna den själv.

Vet inte vad FB går på men Uppsala klassas numer som storstad eftersom det bor mer än 200 000 personer i staden.

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Jag håller nog med dig där, med eftertryck! Tragiskt med TDM:en, fint dock att du landade "mjukt" :)

Själv sitter man nu 6 år senare åter på en hoj som i storlek påminner en del om gamla Humlan, även om inte mycket annat gör det :rolleyes:
Humla är nog rätta benämningen på TDM, har själv tyckt att den ser ut som en sån. hur som helst så är det en underskattad hoj.
Fick nyss telefonsamtal från försäkringsbolaget om att man löser in skrotet,erbjöds ett förvånansvärt bra pris, inget att gnälla om. Vet inte om jag köper nåt annat istället (Street triple) eller om det blir till att åka enbart TRX.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag håller nog med dig där, med eftertryck! Tragiskt med TDM:en, fint dock att du landade "mjukt" :)

Själv sitter man nu 6 år senare åter på en hoj som i storlek påminner en del om gamla Humlan, även om inte mycket annat gör det :rolleyes:
Jahaja, så nu ska du inte bara vara snabb i kurvorna, utan även ut ur dem också...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Humla är nog rätta benämningen på TDM, har själv tyckt att den ser ut som en sån. hur som helst så är det en underskattad hoj.
Fick nyss telefonsamtal från försäkringsbolaget om att man löser in skrotet,erbjöds ett förvånansvärt bra pris, inget att gnälla om. Vet inte om jag köper nåt annat istället (Street triple) eller om det blir till att åka enbart TRX.
Det var väl skönt. Hur funkar det, kan du köpa loss delar på nåt sätt, kan ju vara skönt att ha en reservmotor som du vet hur den har varit skött. Hoppas det går bra för dig också, läkkött är nåt som inte blir bättre med åren har jag hört... :gnissla

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Det var väl skönt. Hur funkar det, kan du köpa loss delar på nåt sätt, kan ju vara skönt att ha en reservmotor som du vet hur den har varit skött. Hoppas det går bra för dig också, läkkött är nåt som inte blir bättre med åren har jag hört... :gnissla

Hojen hamnar väl på nån skrot nånstans, motorn ser i alla fall utvändigt hel ut.
Foten tar väl sin tid, men jag har ju inte ont, det är mest besvärligt i allmänhet

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Projection Components (Kayla på UK forumet) big bore helsystem 2-1.
Downpipes 42mm innerdiameter, röret slutar med en 60mm anslutning. 60mm oval rostfri dämp ingår.
Kört runt 100 mil med det.
3500:- + ev frakt
Tar en bild i morgon, låter den ligga uppe här en vecka-ish innan jag annonserar internationellt.

Bifogat

• 2012-07-18-186.jpg
    2012-07-18-186.jpg
    240.8 KB · Visningar: 75
  • 2012-07-18-187.jpg
    2012-07-18-187.jpg
    245.3 KB · Visningar: 76
Last edited:

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Projection Components (Kayla på UK forumet) big bore helsystem 2-1.
Downpipes 42mm innerdiameter, röret slutar med en 60mm anslutning. 60mm oval rostfri dämp ingår.
Kört runt 100 mil med det.
3500:- + ev frakt
Tar en bild i morgon, låter den ligga uppe här en vecka-ish innan jag annonserar internationellt.
Hur ligger det till med dessa?
Antar att man inte får ut maximalt av dem förräns det portats lite.

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Nah, har man 38mm insug så...
Det är väl mest viktspar och att dom har ett gött dovt ljud (lägre och mer mullrigt än akrat)
Lägre och mer mullrigt låter perfa. :tummenupp
Det är väldigt frestande men ligger inte riktigt i tiden än. :confused:
Men 2-1 skall det bli framöver. De pengarna jag har över går ju nu till experimenterande
i fronten.
Behöver en styrstam anpassad till R1 gaffeln, distans och streetfighterkrona.

Last edited:

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Min koppling har slirat några ggr hittintills och det skadar väl inte att försöka
hitta en lösning för att få en lättare koppling då. Har för mig att någon här i tråden
installerat ett Barnett kit och fått till det bra. Försökt hitta kits till våra TRXer men Barnett
kits verkar bara finnas till TDM850 92-93.:va
Någon som kan tipsa om artikelnr/inköpsställe för kits till TRX?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Jag köpte ett barnett kit då min hoj vart körd av en student i sthlms köer och kopplingen var slut efter 2200mil.
Sen kan jag bara nämna att min nuvarande 900 motor slirade som schatan på full rulle, men efter kört i castrol super duper MC olja så händer det inget.....

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Jag köpte ett barnett kit då min hoj vart körd av en student i sthlms köer och kopplingen var slut efter 2200mil.
Sen kan jag bara nämna att min nuvarande 900 motor slirade som schatan på full rulle, men efter kört i castrol super duper MC olja så händer det inget.....
Min är inte slut även om den rullat i Stockholm den också
och gått nästan det dubbla. Men den slirar ibland på full rulle och så skulle jag
föredra om det hade varit lite mindre motstånd när man drar i spaken.
Då är det alltså du som installerat Barnetten, vart köpte du den då och var det ett
kit till en TRX?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
England...någonstans. Men eftersom det var 2005 kommer jag inte ihåg alls vart...google :glömdet

...men en sak jag kan säga är att jag trodde jag gjort nåt fel då det inte gick att dra in kopplingen. Men jag slirade en stund och sedan var den som vanligt.
Tror dock att om du köper vanliga lameller och hårdare fjädrar på ebay så kan du glömma barnett kittet....resultatet blir detsamma.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...