TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Hydrofil, nu får man lära sig, vad betyder det?
/Hasse

Hydrofil är motsatsen till Hydrofob.

Hydrofob = rädd för vatten (typ).

Hydrofil = Glad i vatten (jmf pedofil, nekrofil etc) Taskig jämförelse iofs.

Skall bläddra lite i Polokatalogen och se vad som kan hjälpa. Tack för erbjudandet.

//Peter
 

rothless

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en kul
lunamod skrev:
Var det dig jag mötte vid Marieberg på motorvägen vid 8-tiden?
Jag tyckte det såg ut som en blå TRX. Själv kom jag från Kumla hållet.

Kul att du fick fart på den till slut

:)Mattias


Det stämmer nog! Jag åkte där vid den tiden. Jag såg tyvärr inte dig!

/Henke
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Jåke!
Såg att du ska vara med på California Superbike? Finns det mer info nånstans, snabbkollade på SMCs sida, men hittade bara kursen i fortbildningsförteckningen. Måste man vara hyfsat bantränad för att vara med, eller är det OK med blåbär som mig? Har du lite mer info, så posta gärna!
/Hasse
Tjena!

Om du menar kursen i början av augusti, så ska jag vara med. Tyvärr är den däremot fullbokad vad jag vet, men det skadar ju aldrig att kolla. Ring till SMC's kansli 0250-39500!

Jag betalade bokningsavgiften (halva kursavgiften) i slutet av april, sista betalningen ska vara inne nu i mitten av juni. Eftersom det rör sig om 1500,- i varje betalning finns nog chansen att någon inte fått fram pengar och inte kunnat betala. Hur det är med reservlista vet jag inte, tyvärr.

När det gäller blåbär så passar kursen alldeles utmärkt för alla, lingon som customåkare. Det är en Steg 1-kurs och alltså ganska grundläggande enligt CSS-sätt att se det. Jag räknar mest med att ha kul, få bantid samt repetera saker jag glömt och praktisera lite teori.... :D

Kursen kommer att hållas på engelska, så det är väl egentligen enda kravet utöver det vanliga. Detta då det inte finns några svenska CSS-instruktörer och endast 1 norsk (Claus Diseth). Jag vet inte vilka instruktörer de kommer att ha med sig, men jag misstänker att Andy (Ibbott) kommer att ansvara för cirkusen. Träffade honom på mässan i Gbg och det är en man som går på högvarv...rätt vad det är när vi satt oss i lounge:n på lördag kväll slänger han ur sig "Give me your best motorcycle impression!" och pekar på mig, varvid jag efter lite fundering lyckas klämma ur mig en hyfsad imitation av en Kawa 3-pip (rinnn...tin...tin...raaaaaaa.......) :3freak

"What do you call a sheep with no legs?"

.....
....
...
..
.


"Cloud"

Mer om europeiska CSS hittar du här: http://www.superbikeschool.co.uk/uk/ssl/ :rofl

Edit: Såg just på deras egen hemsida att kursen är "SOLD OUT" :(
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kan förresten lägga till att jag varmkörde Laila's TRX igår för att byta olja. Riktigt bra gick den faktiskt :banana så att ta den runt en bana blir nog roligare i år än det var ifjol. Å då var inte det särskilt tråkigt trots att jag bara gjorde 2-3 varv...

Uppenbarligen gjorde renoveringen nytta (men det har hon ju redan sagt), det blir hårt att hänga på med TDM:en i år :brinnerup
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Tjena!

Om du menar kursen i början av augusti, så ska jag vara med. Tyvärr är den däremot fullbokad vad jag vet, men det skadar ju aldrig att kolla. Ring till SMC's kansli 0250-39500!

...

Mer om europeiska CSS hittar du här: http://www.superbikeschool.co.uk/uk/ssl/ :rofl

Edit: Såg just på deras egen hemsida att kursen är "SOLD OUT" :(
Tackar! Har ringt SMC, men den ansvariga var för tillfället inte där, såg också att det var SOLD OUT. Rudskogen i Norge fanns det däremot platser till. Någon som vet var det ligger och hur banan är?
/Hasse
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Någon som vet var det ligger och hur banan är?
/Hasse
Banan ligger lite norr om Sarpsborg enligt kartan.
Vet inte hur den ser ut, däremot finns det en hemsida ...
Banan är 1,9 km vilket väl placerar den storleksmässigt ungefär som Knutstorp eller Kinnekulle?

Edit: Hur f-n ska man få ihop pengar till det då... :4skrika
 

Bifogat

  • kart.jpg
    kart.jpg
    23.9 KB · Visningar: 69
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ha, lyckades komma in på reservlistan, bara ett fåtal före, så chanserna är rätt goda! :banana
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Ha, lyckades komma in på reservlistan, bara ett fåtal före, så chanserna är rätt goda! :banana
:tummenupp

Efter 15 juni kommer det börja märkas om nån faller bort (det brukar det göra) och du kommer med...med lite tur kan vi bullra ikapp :rofl
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Froven skrev:
På väg hem i fredags natt efter en helkväll i gaffelrenoveringens tecken, skyltarna på E6 visar 110+110 och då skulle det gasas. Den orkar inte upp i mer än 190 (cm/tim såklart herr konstapel)

190!! Min drar bra upp till 160, segar vidare mot 180 och sen är den ganska död.......händer ingenting längre :(
Funderade lite på vad toppfart för en TRX är........inte för att det egentligen spelar så stor roll eftersom jag går igång på accet och inte toppfarten när jag hojar :)
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Ben Pool skrev:
190!! Min drar bra upp till 160, segar vidare mot 180 och sen är den ganska död.......händer ingenting längre :(
Funderade lite på vad toppfart för en TRX är........inte för att det egentligen spelar så stor roll eftersom jag går igång på accet och inte toppfarten när jag hojar :)

Jag jagar normalt inte toppfart heller, fick lite inspiration i fredags bara.

Förra sommarens toppnotering var ~215 km/h med 98 oktan, och ~225 med 100 oktan (Shell Vpower). Orginal drevning (17/39).

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ben Pool skrev:
190!! Min drar bra upp till 160, segar vidare mot 180 och sen är den ganska död.......händer ingenting längre :(
Funderade lite på vad toppfart för en TRX är........inte för att det egentligen spelar så stor roll eftersom jag går igång på accet och inte toppfarten när jag hojar :)
TRX importerade från Japan (vanligt i England) har en magnetisk fartbegränsning i hastighetsmätaren som gör att de bara kommer upp i runt 180-185 km/h. Har din hoj en mystisk härkomst kan det vara nåt sånt, eller åxå går den bara dåligt. Förmodligen påverkar frånvaron av kåpa din framfart åxå :tungan

Laila har inga problem att klämma upp sin till rödmarkeringen vilket tydligen motsvarar nånstans 230 i mätarfart med originaldrevning (på bana såklart). Det märks när en annan pressar på 8500 rpm och hon bara seglar vidare... :gnissla
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ben Pool skrev:
190!! Min drar bra upp till 160, segar vidare mot 180 och sen är den ganska död.......händer ingenting längre :(
Funderade lite på vad toppfart för en TRX är........inte för att det egentligen spelar så stor roll eftersom jag går igång på accet och inte toppfarten när jag hojar :)
eller så är den bara radikalt omdrevad?
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Hon är importerad från das Vaterland.
Och orginaldrevad är hon

Sen har du nog rätt i att kåplöst gör sitt också, om inte annat så ger det mig armmuskler eftersom jag får ta i för kung och fosterland för att hänga kvar :tungan

Får väl se vad hon varvar när jag orkat pyssla dit varvräknaren också


En stilla undran bara, om jag slänger på 16T fram och låt säga 41T bak, kommer hon att stegra som en vildhingst vid gaspådrag då eller har jag haft otur när jag tänkt?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ben Pool skrev:
En stilla undran bara, om jag slänger på 16T fram och låt säga 41T bak, kommer hon att stegra som en vildhingst vid gaspådrag då eller har jag haft otur när jag tänkt?
Nä, det räcker inte. Touringbutiken har 47-kugg däremot som lär hjälpa, om det är sånt du vill ha... :rofl
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Jag jagar normalt inte toppfart heller, fick lite inspiration i fredags bara.

Förra sommarens toppnotering var ~215 km/h med 98 oktan, och ~225 med 100 oktan (Shell Vpower). Orginal drevning (17/39).

//Peter

Kommer du ihåg vad du hade för varvtal då?
Min varvar ut på högsta växeln (över 8500 rpm) med orginaldrevning 17/39, vilket i teorin ska ge 245 km/h. Om inte varvräknaren visar fel.
Körde Shell 95 oktan.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
TRX-joCCe skrev:
Kommer du ihåg vad du hade för varvtal då?
Min varvar ut på högsta växeln (över 8500 rpm) med orginaldrevning 17/39, vilket i teorin ska ge 245 km/h. Om inte varvräknaren visar fel.
Körde Shell 95 oktan.

Den har iaf aldrig nått varvtalsbegränsningen på 5an. Cykeln var vid tillfället orginaldrevad, orginalfuggar med taskiga emulsionsrör och nålar och orginalljuddämpare, plus packning.

Skull tippa att den är nånstans på andra sidan 8000 varv. (Det går ju iofs att räkna baklänges från hastigheten men det orkar jag inte med).

//Peter
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Tobbe. P skrev:
Då tänkte jag försöka (OBS! försöka) lägga ut lite bilder, på min ombyggnad
till R1 bakljus med klarglas å lysdiodlampor, och annat lite smått (smutt) å gott.

Om någon är intresserad :)

//Tobbe

Har du lagt ut några bilder på det som jag missat??
Hade varit kul att se
:)
 

Tobbe. P

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Bajen Hill
Hoj
TRX850 98 Grottis topp, mm
Ben Pool skrev:
Har du lagt ut några bilder på det som jag missat??
Hade varit kul att se
:)
Hej Hej!

Ja la ut 2st bilder på sidan 33 :)

Men jag slänger väll ut några till. Fast dom blev inte så bra :( tycker jag.

De e så jädra trångt här liksom :huvet Sedan e fotografen rätt usel :fatta!
må ja säga. :hihi

Mvh // Tobbe. P
 

Bifogat

  • DSCN1366Copy.JPG
    DSCN1366Copy.JPG
    116 KB · Visningar: 102
  • TRX 001.jpg
    TRX 001.jpg
    62.1 KB · Visningar: 121
  • TRX 002.jpg
    TRX 002.jpg
    79.5 KB · Visningar: 127

Tobbe. P

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Bajen Hill
Hoj
TRX850 98 Grottis topp, mm
Var de ljus

Ja va fasen kan ändå inte sova, så........... :trött
 

Bifogat

  • DSCN1368.JPG
    DSCN1368.JPG
    121.6 KB · Visningar: 115
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top