HansJ skrev:
Jåke!
Såg att du ska vara med på California Superbike? Finns det mer info nånstans, snabbkollade på SMCs sida, men hittade bara kursen i fortbildningsförteckningen. Måste man vara hyfsat bantränad för att vara med, eller är det OK med blåbär som mig? Har du lite mer info, så posta gärna!
/Hasse
Tjena!
Om du menar kursen i början av augusti, så ska jag vara med. Tyvärr är den däremot fullbokad vad jag vet, men det skadar ju aldrig att kolla. Ring till SMC's kansli 0250-39500!
Jag betalade bokningsavgiften (halva kursavgiften) i slutet av april, sista betalningen ska vara inne nu i mitten av juni. Eftersom det rör sig om 1500,- i varje betalning finns nog chansen att någon inte fått fram pengar och inte kunnat betala. Hur det är med reservlista vet jag inte, tyvärr.
När det gäller blåbär så passar kursen alldeles utmärkt för alla, lingon som customåkare. Det är en Steg 1-kurs och alltså ganska grundläggande enligt CSS-sätt att se det. Jag räknar mest med att ha kul, få bantid samt repetera saker jag glömt och praktisera lite teori....
Kursen kommer att hållas på engelska, så det är väl egentligen enda kravet utöver det vanliga. Detta då det inte finns några svenska CSS-instruktörer och endast 1 norsk (Claus Diseth). Jag vet inte vilka instruktörer de kommer att ha med sig, men jag misstänker att Andy (Ibbott) kommer att ansvara för cirkusen. Träffade honom på mässan i Gbg och det är en man som går på högvarv...rätt vad det är när vi satt oss i lounge:n på lördag kväll slänger han ur sig "Give me your best motorcycle impression!" och pekar på mig, varvid jag efter lite fundering lyckas klämma ur mig en hyfsad imitation av en Kawa 3-pip (rinnn...tin...tin...raaaaaaa.......)
"What do you call a sheep with no legs?"
.....
....
...
..
.
"Cloud"
Mer om europeiska CSS hittar du här:
http://www.superbikeschool.co.uk/uk/ssl/
Edit: Såg just på deras egen hemsida att kursen är "SOLD OUT"