Ben Pool
Kärring
TRX-joCCe skrev:och provade en sån där skårad pinne som man använder för att få ut avbrutna skruvar.....
en sk grispitt
TRX-joCCe skrev:och provade en sån där skårad pinne som man använder för att få ut avbrutna skruvar.....
Ben Pool skrev:en sk grispitt
Grattis!Valiumhunden skrev:Jäpp, jag har blivit med TRX! en -97:a med kolfiberslipon. Jag ångrar inte en sekund att jag bytte, även om det var lite vemodigt att sälja Teneré´n, men det glömmer man ganska snart när man hör motorljudet . En sak undrar jag, upplever ni era hojar som väldigt lättstartade?
Micke
Kul!Valiumhunden skrev:Jäpp, jag har blivit med TRX! en -97:a med kolfiberslipon. Jag ångrar inte en sekund att jag bytte, även om det var lite vemodigt att sälja Teneré´n, men det glömmer man ganska snart när man hör motorljudet . En sak undrar jag, upplever ni era hojar som väldigt lättstartade?
Micke
Tack, ska funta på det, lite blandade känslor, på ett sätt kul att åka en "touring" snutt, på ett sätt skönt att spara på bakdäcket och kanske komma fram lite tidigare. Helsystemet verkar ju bara att glömma i vilket fall som helst, så det är ingen anledning i sigTRX-joCCe skrev:Hasse! En "2ono" åker bil med släp från eskilstuna. Kolla med honom. Kanska bara kan åka med ena riktingen, men ändå?
TRX-joCCe skrev:Gött mos!
Brytbultarna är ett satans gissel. De är dessutom loctite'ade.
Först så borrade jag dem och provade en sån där skårad pinne som man använder för att få ut avbrutna skruvar. Det gick väl sådär... Ena pinnen slirade bara runt och den andra bröts av i hålet
Sen knackade jag dem mot gängans riktning och på så sätt skruvade ut dem.
Knackade som en besatt innan de släppte.
Hade jag vetat att de var loctite'ade, så hade jag värmt upp skruvarna tills loctiten hade släppt. Går nog mycket lättare att knacka dem då
HansJ skrev:Kul!
Min sparkar igång nästan direkt, utan choke t.o.m. Den är nog lite fett inställd på lågvarv nu... Inte ens några problem efter vinteruppehållet, ett par sekunder så började det att mullra! Så lättstartad är nog ordet, sa Bill. Är din svårstartad?
/Hasse
Valiumhunden skrev:Nä, tvärtom den är extremt lättstartad, jag behöver varken gas eller choke, det tar ett eller två varv på startmotorn innan den startar trots att motorn är kall
Micke
HansJ skrev:Grispittar, den koniska varianten, är inte att rekommendera, kika på den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=29651&highlight=Ridgid
Vet inte om det var dessa du använde Jocce, men är bättre än än den koniska "felgängade" varianten som bara expanderar skruven och sen bryts av...
/Hasse
TRX-joCCe skrev:Jepp. Det var den koniska skitvarianten
Brytbultarna var väldigt mjuka i matrialet, så det underlättade inte heller.
Jåke skrev:Ja, TDM900 tydligen. Av nån anledning är det inte lika på TRX och TDM850...
Det var att ta i, jag är inte helt säker på att bägge dreven passar nämligen...däremot borde den som tar emot beställningen vara tillräckligt kompetent för att plocka fram rätt saker om du säger att du vill ha nåt som passar din TRX med delningen 16/42...Ben Pool skrev:Så då gör jag inte bort mig om jag kör upp och beställer ett 16/42 drivpaket till TDM 900 nu på lunchen
Ben Pool skrev:Så då gör jag inte bort mig om jag kör upp och beställer ett 16/42 drivpaket till TDM 900 nu på lunchen
Froven skrev:Har inte rivit av tanken och luftburken än, så jag ställer en fråga med ett antagligen uppenbart svar : Finns det en skarv på kabelhärvan som går till tändningslåset, och vart sitter den ? Blir ju liksom lite lättare att härja med brytbultar och grejor om man kan ha övre kronan lös på bänken....
Lathet är vad som har drivit människan att uppfinna hjulet...
//Peter
TRX-joCCe skrev:Jo det sitter en skarv under tanken.
Kan du inte mekka bort brytbultarna på plats och videofilma det hela?
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|