TRX-tråden

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Monterade IXIL kolfiberslip-on på min TRX igår, vilken grymt skön sång!!! Åkte med :D hela vägen till jobbet i morse! :banana
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
@Wellcraft:
Visst är det kul, speciellt om man har lite halvtaskigt inställda fuggar, så man får lite avgassmällar när man släpper av. Underbart med alla tunnlar i Sthlm, händer att jag åker extra rundor i Södra länken bara för ljudets skull...
Är du intresserad av att åka ner till Atorp? Jag åker fredag em och hem söndag fm, med ev paus i Linköping för SMtävlingarna som jag tror går då...

@TRX-Jocce:
Vik hädan...

/Hasse
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
HansJ skrev:
@Wellcraft:
Visst är det kul, speciellt om man har lite halvtaskigt inställda fuggar, så man får lite avgassmällar när man släpper av. Underbart med alla tunnlar i Sthlm, händer att jag åker extra rundor i Södra länken bara för ljudets skull...
Är du intresserad av att åka ner till Atorp? Jag åker fredag em och hem söndag fm, med ev paus i Linköping för SMtävlingarna som jag tror går då...

@TRX-Jocce:
Vik hädan...

/Hasse

Bor på söder så söderledstunneln blir det ganska ofta... :tummenupp

Ang. Atorp så låter det jäkligt lockande... återkommer med ett PM till dig efter helgen! :rolleyes:
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Passar på !!!

Då passar jag på att önska alla stallkamrater en trevlig midsommar.
Gör nu inget dumt så att vi inte kan träffas nästa fre/lördag på Mossen.

Förhoppningsvis kommer uppdaterad mekrapport med lite kassa bilder under helgen eller i början av nästa vecka.

:pannkyss alla !!

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Froven skrev:
Då passar jag på att önska alla stallkamrater en trevlig midsommar.
Gör nu inget dumt så att vi inte kan träffas nästa fre/lördag på Mossen.

Förhoppningsvis kommer uppdaterad mekrapport med lite kassa bilder under helgen eller i början av nästa vecka.

:pannkyss alla !!

//Peter
Tack det samma!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TRX-träffen

Tänkte bara påminna lite inför kommande helgs begivenhet :fatta!

:hihi

För den som vill, finns fortfarande stugplats utanför Anderstorp en eller flera nätter (fre-sön)!

Det är väl inget roligt att åka hem direkt utan alla hänger väl på dit, för det ska väl ljugas lite och :fyllisar på lördag? Annars får väl Hasse & Laila sitta för sig själva tillsammans med mig och fundera över framgaffelbyten och annat :rolleyes: :rofl

Fixat chaffis eller, joCCe? :7peta
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
Tänkte bara påminna lite inför kommande helgs begivenhet :fatta!

:hihi

För den som vill, finns fortfarande stugplats utanför Anderstorp en eller flera nätter (fre-sön)!

Det är väl inget roligt att åka hem direkt utan alla hänger väl på dit, för det ska väl ljugas lite och :fyllisar på lördag? Annars får väl Hasse & Laila sitta för sig själva tillsammans med mig och fundera över framgaffelbyten och annat :rolleyes: :rofl

Fixat chaffis eller, joCCe? :7peta

Jag måste åka hem tämligen omgående på lördagen och ta hand om min avkomma.
Vad kostar en natt i stugan ?

//Peter
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Liten uppdatering på mekfronten:
Bytte olja i gaffeln igår, med osannolikt stor framgång. Har nu en "rörelsereserv" på ~3cm, isället för 8mm. Känns bra.
Trots att det sitter ett apdåligt, konstigt slitet, orunt touringdäck fram (D208F) så är fronten ordentligt förtroendeingivande. Skillnaden kan väl närmast beskrivas som; Med TRXgaffel - "Detta kan ju inte funka, vi blundar och hoppas", Med R1-gaffel - "Kör hårdare din mes !!"
Upplever att inbromsningarna är mycket mer progressiva, inte alls samma tryck och dyk-känsla.

Nytt framdäck är beställt av Bivven (350:-/st) Metzler Rennsport, och en framskärm bör komma idag eller imorgon.

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:
Tänkte bara påminna lite inför kommande helgs begivenhet :fatta!

:hihi

För den som vill, finns fortfarande stugplats utanför Anderstorp en eller flera nätter (fre-sön)!

Det är väl inget roligt att åka hem direkt utan alla hänger väl på dit, för det ska väl ljugas lite och :fyllisar på lördag? Annars får väl Hasse & Laila sitta för sig själva tillsammans med mig och fundera över framgaffelbyten och annat :rolleyes: :rofl

Fixat chaffis eller, joCCe? :7peta
Vi säger så här. Jag tar sängplatsen lördanatten. Men kommer det ngn trx'are som behöver den bättre, så får han/hon ta platsen.
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Däckval

Träffade en annan TRX pilot igår. Han hade ett 180/55-17 bakdäck på orginalfälgen. Det såg ut som om däcket passade och inte som om det blivit ihoptryckt och "bulligt". Någon som har synpunkter på bra och dålig med att köra med detta däck?? Gott om plats till svingen var det också :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Vad kostar en natt i stugan ?

//Peter

En natt kostar 210 pix. Du har väl åxå ett par mil att åka så det kanske kunde vara trevligt att vara i närheten åtminstone lördag morgon? Kom ihåg att ta med en sovsäck eller liknande bara...
 
Last edited:

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Jåke skrev:
Tänkte bara påminna lite inför kommande helgs begivenhet :fatta!

:hihi

För den som vill, finns fortfarande stugplats utanför Anderstorp en eller flera nätter (fre-sön)!

Det är väl inget roligt att åka hem direkt utan alla hänger väl på dit, för det ska väl ljugas lite och :fyllisar på lördag? Annars får väl Hasse & Laila sitta för sig själva tillsammans med mig och fundera över framgaffelbyten och annat :rolleyes: :rofl

Fixat chaffis eller, joCCe? :7peta

Jag hakar ev. på Hasse ned på fredag, vad kostar bankörningen?
Jag har T-H försäkring som jag tror bara gäller vid smc arrangerade bankörning, antar att det här inte är en sån träff så vad gäller betr. försäkring? :3freak
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Wellcraft skrev:
Jag hakar ev. på Hasse ned på fredag, vad kostar bankörningen?
Jag har T-H försäkring som jag tror bara gäller vid smc arrangerade bankörning, antar att det här inte är en sån träff så vad gäller betr. försäkring? :3freak

Kollade precis upp villkoren i min försäkring... :huvet
"Om du kör på inhägnat tävlingsområde, till exempel Mantorp Park, Kinnekulle eller Nürnburgring, gäller varken trafik, räddning eller vagnskada. Däremot gäller försäkringen givetvis som vanligt när du går på fortbildning med SMC."

Vad har Ni andra för förskringar?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Wellcraft skrev:
Jag hakar ev. på Hasse ned på fredag, vad kostar bankörningen?
Jag har T-H försäkring som jag tror bara gäller vid smc arrangerade bankörning, antar att det här inte är en sån träff så vad gäller betr. försäkring? :3freak
All info finns ett par sidor bakåt i tråden :tummenupp

Arrangören: www.scacomp.se
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Wellcraft skrev:
Kollade precis upp villkoren i min försäkring... :huvet
"Om du kör på inhägnat tävlingsområde, till exempel Mantorp Park, Kinnekulle eller Nürnburgring, gäller varken trafik, räddning eller vagnskada. Däremot gäller försäkringen givetvis som vanligt när du går på fortbildning med SMC."

Vad har Ni andra för förskringar?
Tjena,
har Bilsport&MC:s försäkring. Ser lite mörkt ut med TH då, kolla med dem på Scacomp om du får köra öht... www.scacomp.se/bandag, där finns en mailadress! Håller tummarna, jag vill ha sällskap...
/Hasse
PS Väderprognosen ser lovande ut...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Wellcraft skrev:
eller Nürnburgring, gäller varken trafik, räddning eller vagnskada.

WTF, Nordschliefe (stavning Hasse) är väl allmän väg ? Det är iaf vad jag har läst i diverse publikationer såsom Teknikens värld, Bike etc.
Intressant för övrigt att TH gör undantag för utländska "banor".

/Peter
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
HansJ skrev:
Tjena,
har Bilsport&MC:s försäkring. Ser lite mörkt ut med TH då, kolla med dem på Scacomp om du får köra öht... www.scacomp.se/bandag, där finns en mailadress! Håller tummarna, jag vill ha sällskap...
/Hasse
PS Väderprognosen ser lovande ut...

Har talat med dem och inser att det är ganska för mig mht till att inte ens min trafikförsäkring gäller och hojen måste vara försäkrad för att få köra.... :död
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top