TRX-tråden

Tobbe. P

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Bajen Hill
Hoj
TRX850 98 Grottis topp, mm
TRX-joCCe skrev:
Snickrade ihop ett sett med avgashängare, så man slipper passagerarfotpinnarna (långt ord...).

Skruvas mellan ram och burk direkt.

//jocke
Hej Jocke!

Varför e de två fästöglor i båda ändarna?

Är det inte bara en skruv för ljuddämparfästet?

Snyggt hantverk :tummenupp
Har du snickrat ihop dom själv? Stål eller aluminium?


//Tobbe :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Tjena Tobbe.
Jag skruvade bort det fästet som sitter på ljuddämparen (Lazer slip-on) för att få ett renare utseende. Fästet satt med två skruvar, så du har delvis rätt :tummenupp .

De är bara en prototyp, så jag gjorde dem i stål (väger lika mycket som orginal med fotpinnar :huvet )

Problemet var att jag fick svetsa dem på plats, på hojjen, så de blev inte riktigt som jag ville ha dem...

//jocke

Tobbe. P skrev:
Hej Jocke!

Varför e de två fästöglor i båda ändarna?

Är det inte bara en skruv för ljuddämparfästet?

Snyggt hantverk :tummenupp
Har du snickrat ihop dom själv? Stål eller aluminium?


//Tobbe :)
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:
hehe väldigt bra timing eftersom det jag just gjort under förmiddagen blev såhär ;)

/oXydex

Tja har kollat lite på din ombyggnad av baklyset.
Hur fick du in lampan i mellan dom två rören i bakramen? Vad jag kunde se så var det lite trångt.
Mvh

Ola;>
 

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
Tobbe. P skrev:
HEJ PELLE!

Har du bara stoppat dit Emulator KITet utan några moddningar alls?

Hade du högkomp. Kolvar i din TRX? Från Over? 12,5 i komp då eller?????
I så fall, blir den ryckig på riktigt låga varv typ i stan? Kylnings problem?

Eller funkar de klockrent……..? :banana

// Tobbe

Tjena Tobbe!
Ursäkta att jag är lite långsam att svara, sitter på nytt jobb med sämre surfmöjlighet.....

Jag har plockat bort allt som ska plockas bort ur damping roden samt lött igen alla pasager som skall lödas. Dvs alla utom returhålen i den smalare delen av roden.

Japp, jag har högkompkolvar (Over 12:1), funkar "klockrent", men så har jag ju VeeTwo-kammar också. Det hade varit intressant att provköra med bara högkomp men jag blev lite less på att mecka på slutet så jag satte dit alla delarna.....

Visst blir den lite varm i stan men det blir inte värre än på kompisarnas hojar.
Moroten verkar hålla för trimmet också, ta i trä....

//Pelle
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ola_FZR skrev:
Tja har kollat lite på din ombyggnad av baklyset.
Hur fick du in lampan i mellan dom två rören i bakramen? Vad jag kunde se så var det lite trångt.
Mvh

Ola;>

Jag gav mig på lyset med lite verktyg så fick det plats ;)

Räknade kallt med att återställa den till original med baklyset va inte ens en plan då det ser ärligt talat förjävligt ut med lyset en meter ut baktill. Blev nöjd med resultatet.

Har du kikat i mitt fotoalbum där jag fotat av bygget?

Bilder #1
Bilder #2
 
Last edited:

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Hej alla!

Jag är nybliven TRX850 ägare och har nu skummat igenom tråden och det är glädjande med all den kunskap som finns i forumet. Känner jag mig själv så kommer jag nog att få utnyttja detta...Självklart har jag en första fråga oxå...Är det möjligt att mecka på en helkåpa från typ yzf 600 alt 750 på TRXn???

Själv kör jag en 98:a med 2000 mil på mätaren, S-racing slipon, KN filter och Dynojetkit. Kommer nog att börja modifiera bromsar och framgaffel. Har tidigare kört Fireblade-00 och SP1-00 så man är ju lite bortskämd.
Mvh

Per
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Var hittar man denna helkåpa??

Någon som har en aning om detta??? // Per
 

Bifogat

  • andres1.jpg
    andres1.jpg
    45.5 KB · Visningar: 186

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
one4fun skrev:
Någon som har en aning om detta??? // Per
Tjena, och välkommen!
Helkåpa vet jag inte var man hittar, den här modellen (http://www.racelinks.de/motorradsport/dcforum/User_files/4113305c4d558e44.jpg) kommer från en tysk firma som gått i KK. Laaks tog över deras lager men det brann visst ner, allt enligt uppgifter från tyskt TRX forum. Har också sett en svart (mörk) TRX i Skåne med en helkåpa från en Kawa (om jag inte missminner mig helt)
Personligen vill jag inte dölja den snygga ramen med en helkåpa, jag tycker det tar bort lite av originaliteten med TRX:en. De modeller med helkåpa jag sett ser iofs bra ut, och ffa slipper man tvätta motorn lika noga :tummenupp.
MVH,
Hasse
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:
Jag gav mig på lyset med lite verktyg så fick det plats ;)

Räknade kallt med att återställa den till original med baklyset va inte ens en plan då det ser ärligt talat förjävligt ut med lyset en meter ut baktill. Blev nöjd med resultatet.

Har du kikat i mitt fotoalbum där jag fotat av bygget?

Bilder #1
Bilder #2

Tja det ante mej att det åtgår den stora "hammaren" då :)
Då är det bara till att ge sig ut i garaget och hacka
/Ola
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Googlade lite på tyska siter (det finns en något större marknad där för TRX tillbehör). Här en firma som verkar vara igång och som inte bara har helkåpa utan även lite andra delar till TRX.
http://www.toeff-world.ch/Produkte/trx_anbau1.htm
/Hasse

Fick mina nålar o emulsionsrör från Topham i fredags.
Grym service, betalade via banken 28/10, och hade grejorna i brevlådan 5/11.
Bankeländet anser ju att 5-7 arbetsdagar är normalt för att få ner pengarna till en tysk bank,så Topham reagerade väldigt snabbt.
Beställde 2 nålar, 2 rör, o lite packningar, summa 50,66€.
Yamahacenter vill ha 519:- för EN nål.......

//Peter
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
HansJ skrev:
Googlade lite på tyska siter (det finns en något större marknad där för TRX tillbehör). Här en firma som verkar vara igång och som inte bara har helkåpa utan även lite andra delar till TRX.
http://www.toeff-world.ch/Produkte/trx_anbau1.htm
/Hasse


Förstår iofs det med kåpan, ramen är ett konstverk....tänkte ändå att min hoj skall bli så racig det går.....R6 kåpor hade nog blivit ganska fett!! //Per
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Till Salu

Jag gjorde nog bort mig lite i fredags när jag kollade upp försäkring på sporthoj igen efter att jag flyttat ut till landet samt blivit lite äldre. Resultatet blev nog lite för bra så nu har jag bestämt mig att se om det finns intresse i min TRX ute på MC-marknaden. Ni alla här inne vet ju hur bra hojen är så om ni vet någon som är på jakt efter en 96'a till bra peng (36 000:) så hör av er. Tror den ligger i rätt pris iaf. Vad tror ni?

Det som jag vet om på den är ena bromsskivan som är något slagen ev. Hörs bara alltså. Absolut inget som känns. Samt det vanliga med fotpinnen mot avgassystemet som jag märkt flera har problem med (vibrerar sönder) men det kommer jag antagligen få bra assistans med att fixa av en proffsig svetsare.

Jag håller på att leka ihop en annonssida som är lite amatörmässigt ihopknåpad men innehåller iaf lite information. Inte klar med bilder och så än men det kommer under dagen. Vet ni som sagt någon som är intresserad av denna otrolig sköna hoj på många sätt så peka dem till mig och min annons ;)

Annonsen

/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oXydex skrev:
Resultatet blev nog lite för bra så nu har jag bestämt mig att se om det finns intresse i min TRX ute på MC-marknaden. /oXydex
Bytes mot en könlös 4-cylindrig symaskin :va Quisling!

Skämt åsido, lycka till! Känner ingen som söker, men lovar att höra av mig om jag hör något.
/Hasse
PS Är du nöjd med öljeskvättarn? Sälja separat för en billig peng?
 
Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Bytes mot en könlös 4-cylindrig symaskin :va Quisling!

Skämt åsido, lycka till! Känner ingen som söker, men lovar att höra av mig om jag hör något.
/Hasse
PS Är du nöjd med öljeskvättarn? Sälja separat för en billig peng?

Ja den funkade finfint under tiden jag hade den. Just nu är den bortkopplad i brist på olja men läste att motorsågskedjeolja gick finfint så jag hade täknt köra med det. Ska nog va bra klibb i det oxå gissar jag för det är bra snurr på en sån kedja. Körde halva säsongen utan den och smörjde för hand.

Nej den är dessvärre inte till salu separat. ;)

Har haft 2st ZX6R innan och är fantastiskt nöjd med den maskinen så det får gärna bli en till nu när jag insett att jag har en ärlig chans. Fast nackdelen blir att jag går ifrån helförsäkringen

/oXydex
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
@ Hans
Vad ger du för en oljeskvättare då?
Har en liggandes hemma som satt på trx'en när jag köpte den.
Kan ta lite foto på den i helgen om du vill.

//Jocke

HansJ skrev:
Bytes mot en könlös 4-cylindrig symaskin :va Quisling!

Skämt åsido, lycka till! Känner ingen som söker, men lovar att höra av mig om jag hör något.
/Hasse
PS Är du nöjd med öljeskvättarn? Sälja separat för en billig peng?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
@ Hans
Vad ger du för en oljeskvättare då?
Har en liggandes hemma som satt på trx'en när jag köpte den.
Kan ta lite foto på den i helgen om du vill.

//Jocke
Inte så mycket ;), blir dessutom lite skeptisk om OxyDex inte fyllt på olja, och du inte använder din, är det så bra då :va?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Inte så mycket ;), blir dessutom lite skeptisk om OxyDex inte fyllt på olja, och du inte använder din, är det så bra då :va?

hehe min anledning va iofs att jag har beställt olja från återförsäljaren här i sverige men den kom inte så jag tröttnade och fortsatte smörja själv istället. Men i en tråd som dök upp under sensommaren/hösten så läste jag mig till att testa med motorsågskedjeolja istället så det tänkte jag testa till våren

Köp du och testa ;)

/Stefan
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
He,he.

Jag förstår din skepsis.

Jag tyckte den såg ful ut samt att den skvätte ner bakfälgen för mycket (vit fälg).

HansJ skrev:
Inte så mycket ;), blir dessutom lite skeptisk om OxyDex inte fyllt på olja, och du inte använder din, är det så bra då :va?
 

TRIXXER

Proud no:1 member of Dragnagel MC
Gick med
12 Jan 2004
Ort
SMAULAND
Hoj
lc4
Avgassystem

Tjenna...nån som vet om tdm:s grenrör passar på trx? De går ju så fint ihop under motorn o skulle därmed lämpa sig fint för 2-1. Är det nån ide' att ens tänka tanken??
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top