jpe70
Twinverkstan
Det där går nog åt helsike... jag har plötsligt ingen hoj nämligen26/5
1 hansj
2 spookedbones
3 NLX567
4 Jåke
5 NLX's kompis
Det där går nog åt helsike... jag har plötsligt ingen hoj nämligen26/5
1 hansj
2 spookedbones
3 NLX567
4 Jåke
5 NLX's kompis
Äsch, så säger du till alla killarTyckte nog att din körning såg bra ut, Hasse!
Eeeehh... TPSmodd? Är det nått billigt?
Just det. Avhandlades inte det moddet på det anglikanska forumet? Vilket bra minne man har...HansJ; skrev:Äsch, så säger du till alla killar
Nja, rätt rassligt i början på säsongen, men det tar sig. 3 dagar på Gotland ska väl fullborda avrostningen i alla fall!
TPS-modden är billig. Två små flatstiftskontakter, två anslutningar till jord, 2 x 0,15 meter kabel... Sen vet jag inte om det gör så mycket på motor i original-utförande, men det kan ju vara värt att prova! Det enda som händer är att tändingen förställs hela tiden, inte bara vid fullgas. Kan visa i morgon. Det går utmärkt att testa om det ger någon skillnad, bara att koppla ur TPS-kontakten vid förgasarna. Varvräknaren få spunk då, men det går att köra. TPS-modden gör samma sak, men fixar så att varvräknaren kommer in på banan igen. När jag testade i bänk så hitade vi som mest 2 hkr, och inte vid maxgas/maxvarv. Tror det är svårt att märka mha butt-dyno, men när jag ändå höll på så var det lika bra...
HansJ; skrev:Oroliga för kvällens väder?
Jag är där innan 17:30. Ni som ska dit har mitt mobilnr, annars PM:a. Ska jag kolla på grill-möjligheter? Varmkorv känns som lagom nivå i så fall, eller?
Oroliga för kvällens väder?
Jag är där innan 17:30. Ni som ska dit har mitt mobilnr, annars PM:a. Ska jag kolla på grill-möjligheter? Varmkorv känns som lagom nivå i så fall, eller?
Tänkte kolla vad som finns i form av fasta anläggningar, då kan jag be Spooked (som enl. uppgift åker bil) ta med en påse kol/korv osv, eller så hinner jag pipa iväg själv och tjöpa.Har mackor o termos med mig, grilla? finns det kol/briketter/ved eller annat brännbart att göra grill utav på plats? Finns det inte på plats så tycker inte jag du skall behöva krångla o släpa på en massa jox. Visst engångsgrill i all ära men...nej, nu blir det ju hyfsat väder så vi lär ju inte frysa heller.
mvh NLX567
Tänkte kolla vad som finns i form av fasta anläggningar, då kan jag be Spooked (som enl. uppgift åker bil) ta med en påse kol/korv osv, eller så hinner jag pipa iväg själv och tjöpa.
Vatten ska vi ha tillgång till, det blir mkt åka och hyfsat varmt, så...
Kameran är laddad och packad, liksom jag. (Nja, kanske inte packad då...)
När anländer ni som ska köra på "ringen" i helgen? HansJ du ska väl hit när kommer du?
Har hört att det var gott om hpjar på båten hit redan idag.
Jag kommer komma ut om vädret är bra.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |