TRX-tråden

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc
Slipon = trafiksäkerhetshöjande åtgärd??

I morse på väg in till jobbet,va jag väl inte riktigt på allerten, då en stackars blist med nackspärr (antar jag) höll på att göra livet surt för mig o min båge.

Jag låg nog i hans döda vinkel, brukar försöka undvika den placeringen men jag satt väl i andra tankar. så det där med slipons är nog kanske inte så tokigt ändå, inte bara för att det är kul att det låter, det kan ju faktiskt vara en trafiksäkerhetshöjande åtgärd, om bilisten inte ser så kanske han i alla fall hör, att det finns något där. Så är det någon som har slipon eller passande helsystem liggandes o skräpar i så fall är jag intresserad.

Grattis Jåke, men trist för oss....

mvh NLX567

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Sådärja, då vet kroppen att den lever igen då... 25 mil t.o.r Gelleråsen och en heldag på Gelleråsen sätter sina spår. Trodde att träningen gjort nån verkan, men kompabiliteten mellan gymmets maskiner och hojåkning är uppenbarligen mindre än man kan tro.

Fick nöjet att träffa "Spooky" på banan. Tackar för vägtipset, den var bra mycket bättre än Bulten. Utan packning, med friskt huvud och lite lokalkännedom skulle det varit en otroligt trevlig tripp. Nu blev det i vart fall ett betydligt bättre alternativ än E18.

Jåke, Jåke...

Ska passa på att ge ett litet mektips. Innan Gelleråsen så pysslade jag om hojen lite. Fixade till TPS-modden, renoverade bromsoken, tätade soppapumpen med nya packningar, touring-utrustade den (ciggtändarkabeluttag!) och satte på Galferskivorna och nya belägg. Typiskt nog var det regnigt när det var dags för provturen, men jag ville se att allt rullade som det ska. Sagt och gjort, iväg ut på smågatorna utanför garaget. Snorhalt, spann loss utan några problem. Visst ska TPS-modden ge lite extra på lägre varv, men det här var löjligt. rullade på något hundratal meter till, innan jag bestämde mig för att stanna och kolla. Ett 400 meter långt spår efter hojen talade sitt tydliga spår. Glömde att dra på soppaslangen mellan pump och kran... Bensin och gummi lirar inte riktigt. Det blev en längre runda än jag tänkt mig, för att vädra ut soppan från däcket. Så, glöm aldrig att kolla soppaslangen!

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Tyckte nog att din körning såg bra ut, Hasse!:tummenupp
Eeeehh... TPSmodd? Är det nått billigt?:D

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Tyckte nog att din körning såg bra ut, Hasse!:tummenupp
Eeeehh... TPSmodd? Är det nått billigt?:D
Äsch, så säger du till alla killar :krama

Nja, rätt rassligt i början på säsongen, men det tar sig. 3 dagar på Gotland ska väl fullborda avrostningen i alla fall!

TPS-modden är billig. Två små flatstiftskontakter, två anslutningar till jord, 2 x 0,15 meter kabel... Sen vet jag inte om det gör så mycket på motor i original-utförande, men det kan ju vara värt att prova! Det enda som händer är att tändingen förställs hela tiden, inte bara vid fullgas. Kan visa i morgon. Det går utmärkt att testa om det ger någon skillnad, bara att koppla ur TPS-kontakten vid förgasarna. Varvräknaren få spunk då, men det går att köra. TPS-modden gör samma sak, men fixar så att varvräknaren kommer in på banan igen. När jag testade i bänk så hitade vi som mest 2 hkr, och inte vid maxgas/maxvarv. Tror det är svårt att märka mha butt-dyno, men när jag ändå höll på så var det lika bra...

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
HansJ; skrev:
Äsch, så säger du till alla killar :krama

Nja, rätt rassligt i början på säsongen, men det tar sig. 3 dagar på Gotland ska väl fullborda avrostningen i alla fall!

TPS-modden är billig. Två små flatstiftskontakter, två anslutningar till jord, 2 x 0,15 meter kabel... Sen vet jag inte om det gör så mycket på motor i original-utförande, men det kan ju vara värt att prova! Det enda som händer är att tändingen förställs hela tiden, inte bara vid fullgas. Kan visa i morgon. Det går utmärkt att testa om det ger någon skillnad, bara att koppla ur TPS-kontakten vid förgasarna. Varvräknaren få spunk då, men det går att köra. TPS-modden gör samma sak, men fixar så att varvräknaren kommer in på banan igen. När jag testade i bänk så hitade vi som mest 2 hkr, och inte vid maxgas/maxvarv. Tror det är svårt att märka mha butt-dyno, men när jag ändå höll på så var det lika bra...
Just det. Avhandlades inte det moddet på det anglikanska forumet? Vilket bra minne man har...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Oroliga för kvällens väder?

:D

Jag är där innan 17:30. Ni som ska dit har mitt mobilnr, annars PM:a. Ska jag kolla på grill-möjligheter? Varmkorv känns som lagom nivå i så fall, eller?

Bifogat

• vader.jpg
    vader.jpg
    19.2 KB · Visningar: 38

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
HansJ; skrev:

Jag är där innan 17:30. Ni som ska dit har mitt mobilnr, annars PM:a. Ska jag kolla på grill-möjligheter? Varmkorv känns som lagom nivå i så fall, eller?

Jag ska straxt iväg till kompisen och lasta på!
Blir det inget stort besvär så är varmkorv alltid bra när man sitter och ljuger frampå kvällskvisten!
Ses om ett tag!

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc

Har mackor o termos med mig, grilla? finns det kol/briketter/ved eller annat brännbart att göra grill utav på plats? Finns det inte på plats så tycker inte jag du skall behöva krångla o släpa på en massa jox. Visst engångsgrill i all ära men...nej, nu blir det ju hyfsat väder så vi lär ju inte frysa heller.

mvh NLX567

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Har mackor o termos med mig, grilla? finns det kol/briketter/ved eller annat brännbart att göra grill utav på plats? Finns det inte på plats så tycker inte jag du skall behöva krångla o släpa på en massa jox. Visst engångsgrill i all ära men...nej, nu blir det ju hyfsat väder så vi lär ju inte frysa heller.

mvh NLX567
Tänkte kolla vad som finns i form av fasta anläggningar, då kan jag be Spooked (som enl. uppgift åker bil) ta med en påse kol/korv osv, eller så hinner jag pipa iväg själv och tjöpa.

Vatten ska vi ha tillgång till, det blir mkt åka och hyfsat varmt, så...

Kameran är laddad och packad, liksom jag. (Nja, kanske inte packad då...)

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc
Tänkte kolla vad som finns i form av fasta anläggningar, då kan jag be Spooked (som enl. uppgift åker bil) ta med en påse kol/korv osv, eller så hinner jag pipa iväg själv och tjöpa.

Vatten ska vi ha tillgång till, det blir mkt åka och hyfsat varmt, så...

Kameran är laddad och packad, liksom jag. (Nja, kanske inte packad då...)

Ok, då ses vi där, Robert o jag kommer i sällskap, vi åker från söder vid 17-tiden, någon anann som vill haka på därifrån?

NLX567

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag är grymt sugen på att se lite bilder. Någon måste ju ha haft kameran med...

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc
Hej allihopa

Juha på assistanskåren som hämtade mig från Tuvängen sa på bruten finsk-svenska.

-har inte mamma sagt åt dig att du inte skall leka med farliga saker?

Öhh jo,:confused:

-varför kör du då sådan här skithoj?

Ja ja hej på dej med kul att jusst du kunde komma.:krama
Vad tycker du jag skall köra då?

-Goldwing

Jo det är ju jättekul, det enda dom inte har är dasslock i sadeln
och det är ju så superkul att köra den på bana.

-Jag kör fortare med min goldwing på Tuvängen än din snabbaste kompis

mmm säkert....

Sedan körde han mig till sitt garage som var på vägen hem och där står hans Goldwing 1800 kubik från -02. och som sagt det var bara dassloket som saknades.

Nu behöver min hoj komplereras med lite reservdelar, min vänstra styrhalva gick av, kan det då inte vara så att det är samma som till Thunderacen och Thundercaten?
Har någon av er en vänster styrhalva som ligger?
övrigt som behövs är vänster fotpinne, ett kopplingshantag, vänster blinker fram, växelspaken, vänster motorkåpa. ja det var väl de delar som blev mest illa åtgångna.

Men styrhalvan är det mest kritiska, resten är av mera skönhetsfel.

Varför jag gick i backen? fotpinnen tog helt enkelt i för hårt, när jag exprimenterade men olika spårval i hårnålskurvan, bakdäcket gillade väl inte motståndet som den skapade och framdäcket fick frispel när hojen började gå runt på fotpinnen, så ja det var som vanligt mitt eget fel. :huvet

Tack HansJ för ett annars trevligt initiativ :banana
Att få köra din hoj, var en upplevelse, vilken skillnad.:Bugar

mvh NLX567

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Synd på cykeln NLX.
Annars tyckte jag att det var trevligt och några varv i bra tempo hann man med!
Kul gäng som kom:tummenupp

Frank

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Får tacka alla som var med. Trist för NLX! Gick ju fort och bra tills det skrapade för mycket... F.d. Ekerö MC, finns numera här: www.mcskroten.se. Han bor fortfarande på Ekerö, och kan ordna med godstransport till Sthlm i alla fall. Det var där jag fick tag på extra-kåpa och motor till bra pris, så de har skrotat minst en TRX, och några TDM:er på sistone.

Pengarna kom in på kontot, Robban_B, tackar :bugar!

De sista 10 minutrarna släppte regn- och grepp-demonerna sin kontroll över mig, och då blev det lite kuligare :)

Verkar som våra långväga gäster kom hem ordentligt! Tufft att kuska land o rike runt för 2,95 timmars regn-körning!

Bilder kommer, jag har inte hunnit att kika på dem ännu. Vänta er inga stordåd, det var lite för mörkt för det objektivet. Måste träna på panoreringar, eller ska jag göra som med hojen, kompensera talanglöshet med utrustning? :D

Vi hade verkligen maximal otur, inget regn förrän 1730, sen regnade det till ca 20.00? Inte en droppe regn efter det...

Det verkar inte helt omöjligt att fixa mer körningar där, vi gjorde ett bra intryck. Inför nästa år är det definitivt inga probs, augusti i år kan vara kärvare. Jag ger inte upp, stay tuned!

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Bilfärden hem gick bra men min sista bit hem från Örebro till Hallsberg blev spännande sista halvmilen. Framlyset lämnade in:brinnerup

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
När anländer ni som ska köra på "ringen" i helgen? HansJ du ska väl hit när kommer du?
Har hört att det var gott om hpjar på båten hit redan idag.

Jag kommer komma ut om vädret är bra.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
När anländer ni som ska köra på "ringen" i helgen? HansJ du ska väl hit när kommer du?
Har hört att det var gott om hpjar på båten hit redan idag.

Jag kommer komma ut om vädret är bra.

Nope, tyvärr, med tanke på väderprognoserna. Jag ska köra 5-7/6, Froven o T-rex ska dit då med, trevliga pojkar fast de inte längre kör TRX.

Vet inte om någon annan TRX:are är på väg nu till helgen?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024