Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Svart/röd TRX vid coca cola GBG runt 8 i morse, var det du??
Svart el. grön TRX på Vadstena vägen runt 11 tiden, var det du??
Svart el. grön TRX på Vadstena vägen runt 11 tiden, var det du??
Nä, jag var här.
Effekt ska du nog inte räkna med, såvida du inte satsar på ett helsystem. Originalburkarna är faktiskt riktigt bra vad gäller effekt. Sen väger de ju bly...
Jag kör helsystem, race-versionen, från MAB. De har fortfarande system t salu, www.mab-power.de. De suger tyvärr på kundtjänst, men gör justa system.
bytte däck häromdan..funkade absolut klockrent med 70 profil.....känns super bra,tänker köra 180 bridgestone blt016 bak sen....då blir den nog riktigt skön...hojjen svänger så mycke skönare med 70...aldrig 60 igen.. o mycke mera snabbstyrd..blir vilken vecka som helst gotland snart tror jag....ha det gött
Bara en tanke, polarn köpte precis en TRX som var utrustad med 180/55 på standard fälg, däcket var ihoppressat duktigt till en MYCKET spetsig profil (då fälgen är 5") och slitbanan vid rakt fram körning var galet platt och bågen DÖK in i svängarna ganka obehagligt.
Jag skulle nog välja ett märke som rekommenderar 170/60 såsom Dunlop...fast du har ju redan bytt fram och olika däck är ju inget hit....
...mera snabbstyrd med 120/70? hoppsan kerstin! Tycker inte jag....men stabilare dock...
Vill du ha en snabbstyrd hoj skall du absolut köra 160/60 bak....
hej jo 160 är nog bättre på trxen...180 e mer utseende grej isf får se vilket man byter till sen...
två taggar mer på bakdrevet när man byter drivpaket. Blev otroligt mycket skojigare, men utan tråkiga bieffekter!
blueridge; skrev:Tja, gillar man ballongdäck i profil så... Du kan nog trycka ihop ett 180/55 till att se ut som ett 150 med 90-profil, eller nåt. Det där brukar inte ge några kul egenskaper. Ser tjockare ut i profil, inte fetare bakifrån. Vet då inte vad det är värt för andra, jämfört med en maskin som svänger som den ska. Många talar om fördelarna med 120/70 fram, jag föredrar originaldimension då jag tycker den får understyrninstendenser med högre profil. Tycker den verkar må bra av att ha den vikt som är tänkt på nosen.
Mina sniktips för en roligare cykel är kortare hundben, (höja den bak), och två taggar mer på bakdrevet när man byter drivpaket. Blev otroligt mycket skojigare, men utan tråkiga bieffekter!
Jo, visst har du rätt i att de ändrar geometrin på länkaget, men inte blir dämparen längre så du får längre fjädringsväg just. Du flyttar snarare ut hela fjädringsvägen från hojen, den kan ju inte gå ihop till samma maximalt komprimerade position heller......att de skulle ändra länkagegeometrin och på så sätt påverka fjädring och dämpning.(Längre fjädringsväg= lösare dämpning/fjädring pga ändrad hävstångseffekt ).
Ni som verkar ha stenkoll på läget.
Är TRXen en vettig hoj att övningsköra på?
Har funderingar på att åka och titta på en på onsdag.
Ingen som har ett par nya packningar liggandes hemma? ...till salu då, skulle behöva dom senast fredag.
ÄDIT...hittade på Sam´s motor!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |