Ja é tebax
Hejsan alla, nyss hemkommen från en Europaresa ToR Sthlm-Florense, så vill jag bara tala om att TRX:en är en mycket mer mångsidig maskin än vad man först kan tro, det är en sagolik bergsget, som utan protester bla klättrade upp för Passo di Gavia 2621möh och Passo dello Stelvio 2757möh (tredje högsta i Europa), lika så var den underbart lätt att hantera i innerkurvorna nedför passen.
I den hetsiga Florense trafiken (I gämförelse är ju sthlms trafiken ganska sömnig) hanterades den med lätthet, och att hänga med i högt tempo på Autobahn va inga problem ja farten tar ju slut vid 220
så snabbare hojar får slå av något, men det sällan det fanns öppningar för högre farter än så, så det gjorde inte så mycket.
Ibland blir det trist at åka "riksvägar", även i Italien, så fram med kartan och genast letade vi reda på små småvägar, oj det blev grus men inte heller det bangade TRX:en för, även det gick över förväntan, missförstå mig inte nu, det är ingen grusmaskin jag vet det, men det gick bättre än förväntat attt köra TRX:en på det underlaget.
Jag är 178 lång, väger ca 70 kg, körde solo med mjuka sadelväskor och en vattentät säck. körde i skinställ vilket visade sig vara bättre än allvädersställ i värmen. Hade regnställ med, men det behövdes bara användas i Sverige ;-)
Sedan finns det ju massor med saker att önska med TRX:en, men man får ta det som det är. ABS finns ju inte = håll avstånd, ställ om fjäring efter förhållanden, kringliga bergsturer har en inställning, autobahn en annan.
kör du med eller utan packning? det tar inte så lång tid när man väl hittat det olika bra lägena.
Så till er som tveka att ta långturer, gör inte det.......;-)
Ha det bäst alla där ute.
mvh NLX 567