TRX-tråden

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Såg den men dom ville ha 1500 för grenrör och 800 för generatorkåpa.
Besvärade mig inte ens att svara....

okej dåliga skrotpriser alltså...
Skickade mail om sadel, kutssadel och bakkåpa så får väl se vad det blir för priser om de har de kvar.

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hallå grabbar och tjejer. Jag har så smått börjat kika på olika twinnar och snubblade över TRX.

Jag jämför just nu med SV650 samt då TRX. Är det någon som vågar sig på att försöka jämföra dem med lite råd till en sugen men fundersam bajker?

Tacksam för objektiva råd och jämförelser =)

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
"Objektiva råd" i TRX-tråden :hihi

Jag funtade faktiskt också på SV:n, innan jag trillade över TRX:en. Har bara provkört SV:n en kort tur, och det var ett bra tag sen, men följande är +/- för TRX, tycker jag:

+ 200 cc, bättre vrid och kraft
+ billigare i inköp beggat (tror jag?), lägg några kronor på lite förbättringar, och du har en hoj som alla dagar iveckan är bättre

- äldre, större risk för att nåt pajar eller är slitet
- passagerarplats obefintlig (fast det är väl knappast nåt minus :va)

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Hallå grabbar och tjejer. Jag har så smått börjat kika på olika twinnar och snubblade över TRX.

Jag jämför just nu med SV650 samt då TRX. Är det någon som vågar sig på att försöka jämföra dem med lite råd till en sugen men fundersam bajker?

tjena jag har haft en sv..ok den va bra, men trxen bättre..200 cc till, känns som lite mera hojj om man säger så..bättre drag o bättre kvalite...

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Ok!

Det känns som att jag har fått det jag behövde. Då lutar det helt klart åt en TRX.

SV´n känns cool men lite vanlig(?) och saknar bara lite, lite tryck som TRX´en verkar ha.

Skönt att få tips från två som faktiskt kört båda hojarna. Syns till våren på en TRX någonstans hoppas jag.

:tummenupp

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

SV650 är mera kurvvänlig och har smidigare växellåda, men är du lång så kan du glömma den, jag är 188cm och jag höll på att bryta mig fördärvad när jag körde en sån...

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Varit borta ett tag pga av takrenovering av huset.

Sen blev det ju inte bättre av att jag fick en stålbit rakt in i framdäcket efter 150mil med nya däck. Enda resan jag gjorde på semestern. så det har inte blivit nåt nytt däck än och inte tid att laga däcket.

Det är där jag ska höra med er vana bikers vad som är bäst.
Har hört lite diverse om att laga framdäck mitt i slitbanan.

Är det nåt man lagar? Sitter pluggen kvar? '
Den som jag bad laga däcket rekommenderade inte en lagning.

En annan föreslog punka spray resten av säsongen hehe.:rolleyes:

Risk att det smäller under förd? Inte värt att vurpa för att tjäna en tusing. :huvet

Vad säger ni? :confused:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
kremro; skrev:
Varit borta ett tag pga av takrenovering av huset.

Sen blev det ju inte bättre av att jag fick en stålbit rakt in i framdäcket efter 150mil med nya däck. Enda resan jag gjorde på semestern. så det har inte blivit nåt nytt däck än och inte tid att laga däcket.

Det är där jag ska höra med er vana bikers vad som är bäst.
Har hört lite diverse om att laga framdäck mitt i slitbanan.

Är det nåt man lagar? Sitter pluggen kvar? '
Den som jag bad laga däcket rekommenderade inte en lagning.

En annan föreslog punka spray resten av säsongen hehe.:rolleyes:

Risk att det smäller under förd? Inte värt att vurpa för att tjäna en tusing. :huvet

Vad säger ni? :confused:

Jag skulle köpa mig ett nytt gummi fram. Har varit med om generalpunka fram på hoj, iofs på stenåldern när man körde på diagonaldäck(om det gör skillnad). Det var jäkligt läskigt. Just det där att däcket blir tomt på nolltid.
Om, notera att jag skriver Om, det skulle vara så att en pluggning av däcket misslyckas och släpper hastigt under färd så är väll däcket tomt på ett kick, eller?Eftersom man borrar ur punkahålet för att få i gummisnoddarna?
Hur kul är det sen att åka om kring och "oroa" sig för om däcklagningen håller eller inte? Jag röstar på nytt däck!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag hade inte heller kört vidare med en sån lagning. Om det är tight med stålar, be mor o far om ett litet bidrag i säkerhetens namn :)

Mange M

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Yamaha TRX 850 -96
Olycka som berodde på kass väg

Hejsan
Jag var med om en olycka i centrala Göteborg i förra veckan.

Jag körde i laglig hastighet bakom ett antal bilar på en rak väg. I korsningen framför slår det om till rött och bilarna framför bromsar lugnt ned. Precis då jag börjar bromsa passerar jag över en djup svacka i vägen (nivåskillnad på ca 10cm) som slutar i ett lätt gupp. Då hjulet lättade från marken antar jag att det bromsades upp helt för direkt när hjulet träffar marken får jag sladd på framhjulet och åker handlöst i backen. Hojen kasar in i bilen framför och blir i princip totalförstörd. Jag körde kanske 40km/h och hade stort avstånd till bilen framför.

Dessutom berättade ett vittne, som har arbetsplats med utsikt mot vägen, att 3-4 andra hojåkare har kört omkull eller gjort kullerbyttor på samma ställe.

Har någon förslag på vad jag kan göra?
Vart vänder jag mig och hur ska man gå till väga?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
...
Har någon förslag på vad jag kan göra?
Vart vänder jag mig och hur ska man gå till väga?
Såg att du fått hjälp på annat håll, därför som jag inte svarat. Men huvudregeln gäller, alla ljuger för att "rädda sitt skinn", så dokumentera allt du kan... Läkarbesök, vittnen, skyltning, gatan etc. Och gå till läkare, du kan få men senare i livet, och har du inte anmält detta tidigare, så får du garanterat problem med försäkringsbolag.

Mange M

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Yamaha TRX 850 -96
Såg att du fått hjälp på annat håll, därför som jag inte svarat. Men huvudregeln gäller, alla ljuger för att "rädda sitt skinn", så dokumentera allt du kan... Läkarbesök, vittnen, skyltning, gatan etc. Och gå till läkare, du kan få men senare i livet, och har du inte anmält detta tidigare, så får du garanterat problem med försäkringsbolag.

Försäkring och sånt är fixat, var bara halvförsäkrad så jag får ingen hjälp med den egna hojen men resten tar de nog hand om.
Har varit hos läkare, fotat gatan och fått tag på vittnet idag.
Nästa steg blir alltså att bråka med kommunen... :fatta!
Okidoki, tack för hjälpen!

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
:tummenupp
Kollar man filmen med honom mot Tuonon så ser det ut att inte vara någon tokpimpad trx: orginalgaffel, typ.

Såg att han hade samma PT pump som jag har....men det är väldigt standard ja. Första TRX filmen jag laddade ner var på honom men det var med en 878 båge med termi helsystem....lät RÄTT gött!!!

Ungtjurar:

Bifogat

• TRX_sepia_small.jpg
    TRX_sepia_small.jpg
    197 KB · Visningar: 44

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Killerwhale; skrev:
Såg att han hade samma PT pump som jag har....men det är väldigt standard ja. Första TRX filmen jag laddade ner var på honom men det var med en 878 båge med termi helsystem....lät RÄTT gött!!!

Ungtjurar:

Det är väll skillnad på tokpimpad och standard, eller?:va
Jag skrev inte att det var standard.:)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...