TRX-tråden

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
God fortsättning allihopa.

Har forskat visare i det där med flatslides...

I Göteborg finns en lirare som har sidan braigasen.com

Är det någon som haft med honom att göra och kan ge referenser? Annars gillar jag hans förgasargaranti =) Han saluför nästan bara Mikuni (till oss med TRX endast Mikuni) och han skriver så här;

"Då jag är återförsäljare för Mikuni så kan jag bara erbjuda dig TDMR-förgasare. Ett kit till din cykel ligger på 11.900:-. Kanske i mesta laget men det är å andra sidan det senaste (läs sista) och mest high tech som går att uppbringa i förgasarväg. Här ligger FCR långt efter. Det här är vad som följer med kitet:
Färdigbestyckade förgasare
Adaptrar
Trottelsensor
Gasvajrar passande original gashandtag

mvh/Christer"

För samma kit tar KEDO 900 euro som då blir ca: 9.250 spänn (utan frakt).

Bästa FCR pris (fullt sportkit) hittar jag hos BRS tuning, och de tar 813£ vilket skulle bli 9.400 spänn utan frakt.

:va

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Tack skall du ha KW. Jag skall spana in dem och se om de går att fånga till en rimlig peng!

Trodde 41´or var det enda som gällde för TRX och FCR, men där ser man!

:tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
God fortsättning. Ajaj, god mat och god dryck under helgerna har inte direkt förbättrat vikt/effekt-förhållande...

Blev det några TRX-klappar?

Lomma, om du är inne på Mikuni, kolla med www.topham.de, det blir väl ungefär samma sträcka som till GBG, fast med billigare öl :) Han är engelsktalande, och har erfarenhet av TRX o flatslide-bestyckning.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
HansJ; skrev:
God fortsättning. Ajaj, god mat och god dryck under helgerna har inte direkt förbättrat vikt/effekt-förhållande...

Blev det några TRX-klappar?

Lomma, om du är inne på Mikuni, kolla med www.topham.de, det blir väl ungefär samma sträcka som till GBG, fast med billigare öl :) Han är engelsktalande, och har erfarenhet av TRX o flatslide-bestyckning.

Jorå, TankTredz blev det till den svarte och så kommer det dyka upp RaceTechfjädrar om ett tag.
Du själv då? Kanske på tomtens naughty-list?:D

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tack skall du ha KW. Jag skall spana in dem och se om de går att fånga till en rimlig peng!

Trodde 41´or var det enda som gällde för TRX och FCR, men där ser man!

:tummenupp

Asch, det gör lite skillnad på hur effekten hamnar bara. Klart att med två ganska störa hinkar som går upp och ner är 41 att föredra, men 39:eek:r borde generellt sett vara bättre för tillfällen då man prioriterar varvtal framför max bottendrag.

Ljudmässigt är ju flattisar på en TRX, speciellt tillsammans med öppnare system, rena ståpälsen :)

God fortsättning på er från en Suzukiåkare som saknar radtwinnen men numera har effekt i gammel-gixxern så den nästan börjar bli körbar om än jäkligt bred över tanken ;)

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Vänta nu Jåke, blev det rätt det där med förtiettor och trettionior? Man får väll snabba gasflöden tidigare i varvregistret i en förgasare/kanal med mindre diameter?
Jag är inte säker på min sak vad gäller detta men det är intressant att diskutera.

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj

Jag har skrivit till Steven, så får vi se vad det blir. Står ju inga priser men ligger han i rätt härad så =)

KW, bra tips men jag tycker de blev för dyra på slutet så jag släppte dem.

Vad har ni andra för erfarenheter av www.Klasmo-bikes.de ? Deras kit är billigast hittills och kollar man ett par flong nya 39´or så skall de ha 666 euro för dem. 41 i kit verkar inte fel heller för 828 E.

Lika bra att ta kittet så att man får med adaptrar till luftinsug.

Jag känner att det kliar i fingrarna och det finns mycket vinter kvar att lägga i garaget....

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
... Man får väll snabba gasflöden tidigare i varvregistret i en förgasare/kanal med mindre diameter?
Jag är inte säker på min sak vad gäller detta men...
Inte jag heller, så därför kör jag med 40mm :D (Fast jag är nog inne på ditt spår oxå)

Jag har skrivit till Steven, så får vi se vad det blir. Står ju inga priser men ligger han i rätt härad så =)
Det är i alla fall en kunnig pôjk!

Vad har ni andra för erfarenheter av www.Klasmo-bikes.de ? Deras kit är billigast hittills och kollar man ett par flong nya 39´or så skall de ha 666 euro för dem. 41 i kit verkar inte fel heller för 828 E.

Lika bra att ta kittet så att man får med adaptrar till luftinsug.

...
Ingen aning vad det är för typer.

Kittet är nog bra, man förlorar både tid o pengar på att pyssla ihop själv.

Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Julrea?

BR Special Tuning har iaf sänkt sina priser rejält. Värt att kolla in.

http://www.brspecialtuning.co.uk/Keihin.htm

KW, 39´orna gick för 504 E och det var de inte värda så...

Tack för tips och dåd pöjkar.

Edit: Såg att både Kedo och Klasmo tvärtemot har passat på och höjt så BRS är nu klart mest prisvärt och eftesom jag är lika mycket tekniknörd som sugen på flatslides har jag nu slagit till :gnissla

Bara att hoppas på att jag inte behöver jetta om för mycket (att grundinställningen är perfekt...)

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Julrea?

BR Special Tuning har iaf sänkt sina priser rejält. Värt att kolla in.

http://www.brspecialtuning.co.uk/Keihin.htm

KW, 39´orna gick för 504 E och det var de inte värda så...

Tack för tips och dåd pöjkar.

Edit: Såg att både Kedo och Klasmo tvärtemot har passat på och höjt så BRS är nu klart mest prisvärt och eftesom jag är lika mycket tekniknörd som sugen på flatslides har jag nu slagit till :gnissla

Bara att hoppas på att jag inte behöver jetta om för mycket (att grundinställningen är perfekt...)

Säg till om du behöver mainjets, har en hög...

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Säg till om du behöver mainjets, har en hög...

Det erbjudandet tackar jag allra ödmjukast ja till!

Jag får väl muta med ett flak bärs eftersom det ändå blir en dagstripp till Tyskland då och då.

Heders åt detta forum och så schyssta hojåkare :tummenupp

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Det erbjudandet tackar jag allra ödmjukast ja till!

Jag får väl muta med ett flak bärs eftersom det ändå blir en dagstripp till Tyskland då och då.

Heders åt detta forum och så schyssta hojåkare :tummenupp

Kanske inte SÅ bra nyheter...då du redan köpt?
Det är nu 2 snubbar på engelska forumet som skall gå vidare och säljer sina bågar, mycket möjligt i delar och bägge har FCR41. Fast det kan iofs bli mycket annat godis också! :)

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Japp, jag har redan beställt så jag försöker intala mig själv att jag är helt opåverkad av att det dyker upp feta möjligheter någon annanstans... (Lyckas sådär om jag skall vara ärlig).

Skämt å sido. Ena hojen hade redan ägaren återigen bestämt sig för att behålla och Phuks hoj hoppas jag verkligen någon köper komplett. Det vore riktigt synd att se den gå i delar, eftersom den är extremt tunad och i skick.

Jag är nöjd med mitt beslut och väntar ivrigt på paket från BRS =)

:)

Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Det damp ned ett paket med racetechfjädrar här i dag. Är det någon som är sugen på ett par wilbers progressiva gaffelfjädrar så är mina till salu så snart de är urplockade ur gaffeln.

Är det någon som har koll på om det finns någon slags slang som skulle funka att dra slangklämma igenom och använda som vurpskydd på ljuddämparna? Det är jue bra om slangen inte smälter.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Det damp ned ett paket med racetechfjädrar här i dag. Är det någon som är sugen på ett par wilbers progressiva gaffelfjädrar så är mina till salu så snart de är urplockade ur gaffeln.

Är det någon som har koll på om det finns någon slags slang som skulle funka att dra slangklämma igenom och använda som vurpskydd på ljuddämparna? Det är jue bra om slangen inte smälter.

Tjöp "riktiga" grejjer istället:
http://www.rg-racing.com/browseType/Exhaust_Protectors.aspx

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar