gladh skrev:Min världsbild rämmnar.
gladh
Skönt, den har varit väldigt vänstervriden på sistone. Jag kan skicka över starterkit v1.3 i högerextremism
gladh skrev:Min världsbild rämmnar.
gladh
Chrille skrev:Att brutna vallöften är en mycket viktig del i den här debatten bestrider jag inte. Det är en sak.
En annan sak är infrastrukturen. Såvitt jag har förstått det så står det hus och rinner vatten där det borde byggas vägar om ni ska klara av befintlig trafikbelastning. Motsägelsen i detta borde vara uppenbar och då återstår bara en sak - att minska trafiken.
Markus skrev:Skönt, den har varit väldigt vänstervriden på sistone. Jag kan skicka över starterkit v1.3 i högerextremism
Markus skrev:Broar och tunnlar skulle kunna vara en lösning... Går även att dra trafiken längre bort från stockholm, men jag är inte särskilt bra påläst. Det finns alternativ, så mycket vet jag.
Mig veterligen så finns det ingen annan stad i sverige, eller i norden, som man måste åka igenom för att ta sig förbi. Det är sjukt.
gladh skrev:Vänstervriden? Nä - möjligtvis vrider jag mig av skratt. Men hörödu hur var det nu med att inga vägar byggts i stockholm på 20 år?
gladh
Markus skrev:Det står på sidan6...
Trafikmängden har vuxit med kanske 50% de senaste 20 åren (uppskattad siffra) men vägnätet har inte byggts ut.
Silwer skrev:Uppsala tex, fins säkert fler.
Du har ju problem med at du känner dig så utsatt för att du bor där du bor, alla andra delar av landet är emot er stackare i staden.
gladh skrev:Förstår jag dig rätt om du menar att stockholms vägnät inte byggts ut 20 år?
gladh
gladh skrev:Menar du
gladh
Inte skattefinansierade väl? Du är väl inte kryptokommunistMarkus skrev:Broar och tunnlar skulle kunna vara en lösning...
Markus skrev:Nej, jag menar:
Jag borde skrivit att: det inte byggts ut - i samma utsträckning som befolknings- och trafikökning
Sluta spamma, Gladhgladh skrev:Aha, du menar alltså att samhället inte skyfflat in lika mycket skattkronor på vägarbeten som skulle behövas för att motsvara bilökningen?
gladh
Bingo skrev:Sluta spamma, Gladh
gladh skrev:Aha, du menar alltså att samhället inte skyfflat in lika mycket skattkronor på vägarbeten som skulle behövas för att motsvara bilökningen?
gladh
Markus skrev:Som du kanske noterat så ignorerar jag allt som oftast dina inlägg men nu gör jag ett undantag:
Vad menar du med:
"Du har ju problem med at du känner dig så utsatt för att du bor där du bor, alla andra delar av landet är emot er stackare i staden"
Är det en fråga? Är det ett påstående? Vad betyder det? Vad vill du ha sagt?Även om man rättar texten från felstavningar så är den fullständigt obegriplig.
Och jag tycker du är en riktigt grisig människa.Markus skrev:Ja, jag överdriver. Men jag vill heller inte ha något miljonprojekt med låga hyror där jag bor. Dessutom tycker jag inte att det är en rättighet att bo inne i centrala stockholm. 20min med t-bana från t-centralen kan man köpa en 1-2rok för 2-300 tusen. Kan inte folk bo där? Det är en summa man lätt kan låna OCH hamna under en normal hyreskostnad. Alla kan tyvärr inte bo i centrala stockholm, eller centrala NY (otroligt töntig jämförelse, jag vet).
Silwer skrev:stavade jag "att" fel så du inte förstod:-D
Vad sitter du o gnäller över, du tillhör ju uppenbarligen ett högre skikt med gott om pengar och en fin våning i innerstan, vad är problemet för dig?
Vad har allt detta med folk i andra delar av landet att göra ,som du ju uppenbarligen ser ner på?
Varför klämmer du inte ur dig hur du vill ha det, du smyger på kanten hela tiden så att inget skall gå att motsäga utan att du kan ändra det efteråt till att du menade nåt annat.
Han bor nog ce´ntralt i nåt finare kvarter, men lägenheten är nog tom från möbler o han lever på nudlar jämt för att ge sken av att vara så fin......hahahahaSilwer skrev:stavade jag "att" fel så du inte förstod:-D
Vad sitter du o gnäller över, du tillhör ju uppenbarligen ett högre skikt med gott om pengar och en fin våning i innerstan, vad är problemet för dig?
Vad har allt detta med folk i andra delar av landet att göra ,som du ju uppenbarligen ser ner på?
Varför klämmer du inte ur dig hur du vill ha det, du smyger på kanten hela tiden så att inget skall gå att motsäga utan att du kan ändra det efteråt till att du menade nåt annat.
Du klämmer ju ur dig en del sånt som jag antar att dina likar och du diskuterar, tex att inga företag av värde finns nån annastans än i 08 området, eller att inga andra städer finns där man måste åka genom staden för att komma förbi.
Det blir ju inte trovärdigt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |