Tullar från helvetet

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ravetrancer skrev:
Och jag tycker du är en riktigt grisig människa.

Chrille:WORD!

Jag letar som tusan nu efter inlägget där jag frågade dig om vad du tycker, men jag hittar det inte. Kan du skicka länken?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Om du hittar en tråd där jag opponerat mig mot samtliga skattefinansierade verksamheter så får du lite bättre effekt tror jag. Nu försöker jag hålla den här tråden någorlunda till ämnet.

Beträffande din fråga så är svaret "JA".

Alternativt kan vi låta några högkostnadsgrupper gräva tunneln i gengäld för alla bidrag de får. :hihi

Jo jag skulle gärna se kungen på nya tunneläventyr, men det löser knapast problemet. Framförallt för att han förmodligen inte är så van vid kroppsarbete. Men hur var det nu, har du några fler bra idéer än att använda arbetslösa som slavarbetskraft?

gladh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ravetrancer skrev:
Han bor nog ce´ntralt i nåt finare kvarter, men lägenheten är nog tom från möbler o han lever på nudlar jämt för att ge sken av att vara så fin......hahahaha

Lär dig fatta ironi, vart jag bor har du inte med att göra. Inne i stan, sveriges enda stad alltså.

hahahaha. Ja bergis, nudlar. Hehehe.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Markus skrev:
Lär dig fatta ironi, vart jag bor har du inte med att göra. Inne i stan, sveriges enda stad alltså.

hahahaha. Ja bergis, nudlar. Hehehe.
samma gäller dig om ironi.....fattar du inte????

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
1. Jag har ingen fin våning, men dig vågar jag inte släppa in ändå
2. Jag har inte gott om pengar, men jag klarar mig
3. Jag ser inte ner på någon beroende på vart han/hon bor. Jag jäklas lite eftersom jag är så trött på att "ni" på "landet" verkar tro att det som är dåligt för oss är bra för er (skadeglädje, barnsligt)
4. Vad är det här med att smyga på kanten? Jag tror att jag är en av ytterst få som proklamerat ganska kontroversiella åsikter i detta forum
5. Diskussionen rör vägskatter/tullar/avgifter
6. Jag ska gå hem snart, hej då.

Du är inte trovördig imho.

Du ser hur du kan få det till att det är folk från "landet" som vill ha era biltular och att du minsan inet alls glidit ut i en anna diskussion.
Du tror dessutom att bara dina åsikter är intressanta, det är rätt uppenbart att få delar dem.
Du är kanske trött på oss men vi flinar bara åt dig.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Markus skrev:
....
Mig veterligen så finns det ingen annan stad i sverige, eller i norden, som man måste åka igenom för att ta sig förbi. Det är sjukt.

Vad räknar du som stad? Bergen gör ditt resonemang helt felaktigt(Där är Europa-vägen 50-sträcka med rödljus genom stan.)

I Oslo och Gbg går E-vägarna igenom stan på samma sätt som jag inbillar mig att det gör i Stockholm(gamla minnesbilder)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Jo jag skulle gärna se kungen på nya tunneläventyr, men det löser knapast problemet. Framförallt för att han förmodligen inte är så van vid kroppsarbete. Men hur var det nu, har du några fler bra idéer än att använda arbetslösa som slavarbetskraft?

gladh

Jag skulle också gärna se analfabeten svettas lite för sitt fosterland, där är vi överens. Lär dig skilja på ironin i mina inlägg och det som är seriöst, själv ska jag försöka bli tydligare.

Seriöst:
Naturligtvis behöver vi skattefinansierad verksamhet, infrastruktur är en sådan sak. Att ha rimliga vägar genom Nordens största stad är inte slöseri.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Du är inte trovördig imho.

Du ser hur du kan få det till att det är folk från "landet" som vill ha era biltular och att du minsan inet alls glidit ut i en anna diskussion.
Du tror dessutom att bara dina åsikter är intressanta, det är rätt uppenbart att få delar dem.
Du är kanske trött på oss men vi flinar bara åt dig.

Titulerar dig själv i plural? Är det på grund av att du är högfärdig, schizofren eller vad?

Naturligtvis tror jag att mina åsikter är intressanta, annars skulle jag försöka göra mig av med dem.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chrille skrev:
I Oslo och Gbg går E-vägarna igenom stan på samma sätt som jag inbillar mig att det gör i Stockholm(gamla minnesbilder)

Jag har nog bara åkt till göteborg, inte igenom. Du kanske har rätt. Tycker du att det är bra eller dåligt? Motivera gärna.

Maga

USS II
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
thundercat
Markus skrev:
Ja, jag överdriver. Men jag vill heller inte ha något miljonprojekt med låga hyror där jag bor. Dessutom tycker jag inte att det är en rättighet att bo inne i centrala stockholm. 20min med t-bana från t-centralen kan man köpa en 1-2rok för 2-300 tusen. Kan inte folk bo där? Det är en summa man lätt kan låna OCH hamna under en normal hyreskostnad. Alla kan tyvärr inte bo i centrala stockholm, eller centrala NY (otroligt töntig jämförelse, jag vet).

Kunde inte låta bli att lägga mig i nu. Vilken värld lever du i som tror att om man åker t-bana 20 min från T-centralen skulle få en BR för 200-300 tusen.
Du måste åka en helvetes massa mil för att få en lägenhet för det priset. Visst man kan få köpa ett hyreskontrakt för det priset(högst olagligt).
Miljonprjektet har inte låga hyror om du nu tycker att 5-6 tusen för en 2-3 :a är billigt för att bo i dessa betong getton.
Dina inlägg känns en aning fascistiska.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Seriöst:
Naturligtvis behöver vi skattefinansierad verksamhet, infrastruktur är en sådan sak. Att ha rimliga vägar genom Nordens största stad är inte slöseri.

Alla dina inlägg tidigare har andats något av "Skatt är stöld" (även tidigare trådar). Så vad behöver vi mer för skattefinansierade verksamheter?
Kanske sjukvård?
Skola?
Universitet?
Polis?
Domstol?
Hur var det isåfall med ett ordentligt konservativt alternativ?

gladh

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Titulerar dig själv i plural? Är det på grund av att du är högfärdig, schizofren eller vad?

Naturligtvis tror jag att mina åsikter är intressanta, annars skulle jag försöka göra mig av med dem.

du var trött på folk från landsbyggden, rätt uppenbart vad jag menade.
Tyvärr har du ju uppenbarliga svårigheter att diskutera normalt och du blir överkörd presis hela tiden.

Du vet kanske om att bara för att du tror en sak behöver den inte vara sann?, flera av dina storslagna argument har ju folk sänkt helt nu.

Nåja, åk hem o lugna ner dig.

sandstream

Guest
Med risk för att få stryk så vill jag bara skjuta in en ytterst liten positiv detalj angående dessa förbannade biltullar och det är att de skapar lite jobb till dem som ska bygga systemen.

Min plastfarsa sitter med i ett projekt som försöker få kontraktet att bygga systemen och med tanke på att man har lite hållhakar på honom sedan uppväxten så kanske man kan se till att ens egna reg nr inte debiteras :D

Tråden är 8 sidor lång och jag orkade inte läsa allt men vill ändå tycka till.

Den dag de som pendlar i Stockholm betalar vad det faktiskt kostar att åka kollektivt så ska jag gladeligen vara med och skjuta till pengar till en utbyggnad. Tills dess hoppas jag att alla parasiter får vänta på försenade tåg och att fler bussar kör i diket! :yoparty

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Markus skrev:
Om du sätter upp mig på ignorelistan så slipper du förklara dig, sin sosse :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Göra

gladh skrev:
Vem vet, jag kanske är ironisk jag med :tungan
Oavsett ironi eller inte, om man inte kan bygga bort trafikproblemet - vad göra?

gladh

Om man nu tycker att det är för mycket trafik i Sthlm (vilket inte jag tycker) så kanske man kan ta skattepengarna till att göra kommunaltrafiken billigare och bättre ? Svårare än så är det inte. Man skall uppmuntra folk att åka kommunalt, inte förbjuda/försvåra för bilismen ...... Hellre morot än piska.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha

Markus skrev:
Jag vet inte, jag bor bra. Jag tror att en del tycker att man ska släppa in en massa hyresgäster innanför tullarna vilket naturligtvis medför att det kommer in en massa drägg som antingen tjänar för lite för att köpa eller är oärliga på något annat sätt.

Klockrent. Jag instämmer helt!
Har det bra här i min feta BR vid Odenplan !

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Starstriker skrev:
... ...... Hellre morot än piska.

Lämna bilen hemma så får ni en bättre miljö och blir friskare.

Motroten har alltid funnits där.

Morötter på svenskar funkar inte(fan vet om det gör det på någon), det är förbud som gäller.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Morötter på svenskar funkar inte(fan vet om det gör det på någon), det är förbud som gäller.
Du är fan sanslös :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Du är fan sanslös :D

Visst är jag! Ge mig exempel på när det funkar.

Hastighet på allmän väg? Funkar skitbra.....när polisen står där med piskan. Moroten är ju säkrare trafik.

Säkerhetsbälte..... Se ovan.

TV-licens ....funkar skitbra den dagen de börjar ge folk som fuskar dryga böter. Funkar det nu med moroten 'billigare o bättre TV till alla"?

Jag vet inte hur länge jag ska hålla på. Kan du inte ge mig ETT ENDA EXEMPEL på när moroten funkar på svensken som ett kollektiv.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag