Dåligt exempel, men tror du att greenpeace mfl är neutrala i frågan?
Ett sunt förakt till löpsedlar är en vinn vinn situation.
Exempelvis cryosphere today, om du vill titta på verkliga bilder istället för "oooh rädda isbjörnen.)
Även jag undrar om du skämtar aprillo...
Jag tyckte mig vara oerhört tydlig med att jag har kollat VETENSKAPLIGA sidor, inte löpsedlar! Givetvis kommer ju argumentet om den köpta forskningen upp som ett brev på posten men den linjen får du i så fall ta med de som menar att vi inte har varit på månen, att jornden är platt, Elvis lever o.s.v.
Det finns metastudier som har konkluderat med att vetenskapen är helt klar med, och enig i, att vi påvekrar klimatet. Debatten där handlar mer om hur mycket och på vilket sätt. Å detta ställer sig i stort alla vetenskaliga tunga institutioner i hela världen bakom, inkl. Svenska vetenskapsrådet och Brittish Society.
Som sagt jag fattar inget av detta, men om jag ska välja mellan att lita på Brittish Society och en rad andra tunga institutioner och
www.theclimatescam.se och/eller mer eller mindre självutnämnda auktoriteter på forskning eller klimat på SH, så satsar jag mina pengar på de tunga instiutionerna.
Kan vara att jag har fel men det är en risk jag är beredd att ta!
Så du har en enkel uppgift för att övertyga mig om att det finns någon mening med en fortsatt debatt: Lägg upp en länk till en vetenskaplig institution (Inte en enskild forskare eller artikel alltså utan typ Vetenskapsrådet!) som påstår att klimatförändringen är en myt! Borde vara en baggis om det finns så mycket fakta bakom dina påståenden!
Jag vet att detta inte är supervetenskapligt men du får en liten länk till Wikipedia i alla fall. Kan ta ett par dagar att kolla upp den iofs men den hänvisar ialla fall till ett par källor...
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change
Vi kan förresten slänga in en om hurvida det finns konsensus eller inte. Lägg då gärna märke till att "din" sida vid flera tillfällen har avslöjats med ett rymligt samvete som t.ex. Heartland rapporten som ju är populär att framhålla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change_consensus
Som sagt: Jag hänviar inte till löpsedlar eller bilder av isbjörnar, jag har ingen aning om vad som är sant eller falskt elelr vad som är propaganda eller inte. Frågan är vem jag ska lita på och jag har gjort mitt val!
Dina referenser har jag svårt att ta på allvar...