Sen när är klimatförändring lika med global uppvärmning?
Jag tvivlar inte en sekund på att jorden genomgår kontinuerliga höjningar och sänkningar av temperaturen, men jag tvivlar starkt på att människans transportmedel ska vara skyldiga till den masshysteri som allmänt kallas global uppvärmning.
Det folk är rädda för när det kommer till klimatfrågan är inte vinter och kyla, det är värme. Folk är rädda att alla våra avgaser och skit ska bränna bort ozonlagret och lämna oss människor i en öken full av svett, sand, solbränna, torka och svält. Men, det jag inte förstår är hur folk kan vidhålla att bilar och dylikt är miljöbovar som höjer planetens medeltemperatur när vi nu, som du själv säger, upplever den kallaste vintern på länge.
Så, för att förtydliga: Jorden genomgår ständig föränding av temperaturen, men jag tror inte att vi är skyldiga till dessa ändringar (de har trots allt pågått sedan jordens begynnelse) och med tanke på att det just nu är jävligt kallt ute så tror jag definitivt inte att det rör sig om en människoinducerad global uppvärmning.
För övrigt är din meningsbyggnad jävligt märklig