Ullis & Brink i Expressen motor

Status
Ej öppen för fler svar.

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
bissmark skrev:
Gillar slutet i en av artiklarna från sidan.
Någon säger följande:

Det behövs lekplatser.
Tillgängliga för alla och alltid.
Det räcker med en raksträcka och några enkla kurvor på tillbakavägen - det behöver inte alls vara F1-standard.
Om det går att bygga tusentals privatfinansierade golfbanor runt om i Sverige så går det förstås att bygga en handfull motoranläggningar.
Jag tror hojåkarna betalar minst lika mycket som golfspelarna. Och det finns lika många starka sponsorer i bakgrunden.
SMC tar första steget redan i år.
Nu vill jag se vem som tar första spadtaget

Superbra artikel! Behövs mer exponering och massmedialt intresse för att kunna locka fram viljan och intresset samt pengarna också kanske....;-) Vill ha fler banor NU!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
bissmark skrev:
Gillar slutet i en av artiklarna från sidan.
Någon säger följande:

Det behövs lekplatser.
Tillgängliga för alla och alltid.
Det räcker med en raksträcka och några enkla kurvor på tillbakavägen - det behöver inte alls vara F1-standard.
Om det går att bygga tusentals privatfinansierade golfbanor runt om i Sverige så går det förstås att bygga en handfull motoranläggningar.
Jag tror hojåkarna betalar minst lika mycket som golfspelarna. Och det finns lika många starka sponsorer i bakgrunden.
SMC tar första steget redan i år.
Nu vill jag se vem som tar första spadtaget
Precis, privatfinansierade. Det är nog där det skiter sig för MC-kollektivet, med tanke på gnället om banhyror/avgifter för bankörning.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Revelator skrev:
Superbra artikel! Behövs mer exponering och massmedialt intresse för att kunna locka fram viljan och intresset samt pengarna också kanske....;-) Vill ha fler banor NU!
japps. klart vi ska ha. vi kan ju börga med att asfaltera divärse J... "moderatbandy baner" (golfbaner) i sverige..liten efter tanke..tror inte det går igenom..vart ska då våra politiker leka på fritiden..?*FUNDERSAM*
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
E22 skrev:
japps. klart vi ska ha. vi kan ju börga med att asfaltera divärse J... "moderatbandy baner" (golfbaner) i sverige..liten efter tanke..tror inte det går igenom..vart ska då våra politiker leka på fritiden..?*FUNDERSAM*
Precis, häckla de golfintresserade. Smart. Om de MC-intresserade i Sverige vore hälften så driftiga som golfarna, skulle vi ha dubbelt så många RR-banor som idag.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Revelator skrev:
Superbra artikel! Behövs mer exponering och massmedialt intresse för att kunna locka fram viljan och intresset samt pengarna också kanske....;-) Vill ha fler banor NU!

So? fanns ju inga som helst referenser till hur man går tillväga för att börja köra på bana eller vad som krävs..
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Mattias skrev:
Jag har aldrig slagit mig illa när jag vurpat på gatan. Dessutom lockar inte fem timmars skåpbilresa för 35 minuters aktiv mc-körning på bana. Jag kör hellre gata. Cum. Over.

Edit: Nu svor jag i kyrkan, inser jag. Så dumt.

Instämmer med föregående talare! Det suger att behöva åka hur långt som helst för att köra bana! Mer banor närmare alla!!! Öppna Tullinge lite mer t.ex.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Efter att ha läst alla "Min Olycka"-trådar här på sh så är jag allergisk mot människor som snackar om sina krascher. Speciellt om dom som vara nära och dö, fick motorcykeln över sig efter den slungats genom luften, meeeeeeen blev utskriven samma kväll.

Fast ett initiativ är ju bättre än inget alls. För mig är banåkning otänkbart dock, jag får köpa mig en sån där jacka med massa kuddar i istället.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
MostWanted skrev:
Anders och Ullis lever farligt med andra ord...
Ja oja.... vi andra är så snälla och timida ju, inte skulle vi leka av oss på vägarna som psykopater..... :3freak

är hon inte naken på bilden?? det va hon ju sist?? Trodde det va standard när det gällde mc och brudar?? :va
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mattias skrev:
Jag har aldrig slagit mig illa när jag vurpat på gatan. Dessutom lockar inte fem timmars skåpbilresa för 35 minuters aktiv mc-körning på bana. Jag kör hellre gata. Cum. Over.

Edit: Nu svor jag i kyrkan, inser jag. Så dumt.


:6surkart
Vad är det du säger, Mattias??


Förresten undrar jag varför det alltid framställs som att Ullis är en av få tjejer som tävlar i Sverige. Jag tycker att det är ganska många. Att sen Ullis är i en klass för sig är ju en helt annan sak... men då kan man väl skriva det istället!

:näsblod
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
HanneZ skrev:
Efter att ha läst alla "Min Olycka"-trådar här på sh så är jag allergisk mot människor som snackar om sina krascher. Speciellt om dom som vara nära och dö, fick motorcykeln över sig efter den slungats genom luften, meeeeeeen blev utskriven samma kväll.

Muahahahahahääääääh... :rofl


Miss_Orchidee skrev:
Ja oja... vi andra är så snälla och timida ju, inte skulle vi leka av oss på vägarna som psykopater..... :3freak

är hon inte naken på bilden?? det va hon ju sist?? Trodde det va standard när det gällde mc och brudar?? :va

Vad menar du, egentligen?
Förklara gärna för det där låter ju så dumt så jag kan inte tro att jag läser det.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Tycker det är rätt så LÖJLIGT att lilla damen Ullis är med i anonsen..Hon har väll inte kört hoj i trafiken..så att ta råd från henne om mc körnign är väll märkligt..
All reeeespekt ( som staborna säger) åt henne , men som sagt, hon har väll bara kört bana hela sitt liv..
Skulle kunna utväckla det här, men jag har inte ti`d.. :D
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
E22 skrev:
Tycker det är rätt så LÖJLIGT att lilla damen Ullis är med i anonsen..Hon har väll inte kört hoj i trafiken..så att ta råd från henne om mc körnign är väll märkligt..
All reeeespekt ( som staborna säger) åt henne , men som sagt, hon har väll bara kört bana hela sitt liv..
Skulle kunna utväckla det här, men jag har inte ti`d.. :D
Att Ullis är med i tidningen angående gatkörning är ungefär lika märkligt som att du SKRIVER på sporthoj.com.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
HanneZ skrev:
Att Ullis är med i tidningen angående gatkörning är ungefär lika märkligt som att du SKRIVER på sporthoj.com.
Det där får du utväckla grabben.
 

sandstream

Guest
- Värsta smällen råkade jag ut för en gång när jag körde en Yamaha R6 på bakhjulet och gick omkull och brakade in i ett träd. Då bröt jag både ben och revben.

- Jag ser ofta folk som kör utan vare sig handskar och stövlar och i jeans. Det är inte konstigt att det blir svåra skador, menar Anders.

:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top