Blackninja
Ny medlem
Emmi skrev:Men det är lätt att börja umgås med "de coola ungarna" och falla för grupptrycket...tyvärr...
Jag e cool, ingen vill va me mig iallafall. Kan vara för att jag inte har pingar
Emmi skrev:Men det är lätt att börja umgås med "de coola ungarna" och falla för grupptrycket...tyvärr...
ambulans skrev:tja.. som förälder så är det ju ens skyldighet att ta reda på va ungarna håller på med..
har själv en dotter.. 11 år snart, o jag kommer då inte att tolerera att det ränns på stan på kvällarna när hon är 13 år...
13 år då är man barn, o ska vara hemma när det är kväll ... punkt !!!
tro mig.. ja ser en hel del av den här varan .. skolavslutningar, sista april osv.. fulla ungar , som är runt 12-14 år.
Ibland har man försökt att bespara dom lite trassel med sociala, för tar vi in dom till akuten anmäls detta till sociala, kurator mm...
så vi kör dom hem ibland.. men vad finns där hemma då tro ?
jo.. föräldrar som är så full att dom inte ens kan ta vara på sig själv.
o ang skolan... min går i 4:e klass nu...
det är skrämmande att se hur en del behandlar varandra o lärare där... det är helt o hållet föräldrarnas fel.
skulle någon lärare ringa hem till mig o säga att min dotter sagt -jävla ***** åt en lärare.. då skulle hon inte gå ut på ett halvår , MINST !!! respekt o hur man beter sig lär man sig hemma.
har man inte det från början.. då kan inte skolan reparera nåt som har gått fel i hela barnets uppväxt.
Slayer skrev:Tack för det! Mycket riktigt.
Chris Ash: Kan du bara bekräfta det ironiska i ditt inlägg så att jag slipper få dessa kalla kårar längs min ryggrad.
Blackninja skrev:Jo, men man kan ju alltid kolla upp andra alternativ. Du ska ju med, sen ska vi gifta oss o skaffa kangaroo
tingeling_66680 skrev:Just det...därför jag undrar vart det blir
Ungar har dåliga betyg,läs och skrivsvårigheter-Föräldrarnas fel...
Slayer skrev:Om inte barnen får lära sig av sina föräldrar vad som är riktigt att bete sig vem ska de då lära sig av? Sina kompisar?
Situationen i skolan: Om inte lärarna får uppbackning av föräldrarna hur skall det då gå till?
Vad är det då den ökade bristen på respekt mot medmänniskor beror på?
Attitydförändringen! "Det är inte mitt fel att jag gör vad jag gör och beter mig på detta viset"
Chris Ash skrev:Ungar har dåliga betyg,läs och skrivsvårigheter-Föräldrarnas fel
det kan bero på andra faktorer, DAMP, Dyslexi osv..
Eller så kan det bero på att ungen blir spöad hemma.. eller är otrygg på annat sätt, är man inte trygg hemma så är man inte det i skolan heller.
Ungar går ut och slår ner folk och rånar dem-föräldrarnas fel
Återigen då... ungar SKA INTE va på stan på kvällarna.
Allting bygger på att de vet om det själv. "Äh jag klarar inte av att läsa för att ni vuxna inte tar ert ansvar." "Jag knivhögg honom för att ni inte tar ert ansvar".
Föräldrarna har klart en stor roll att spela men att det ENBART är deras fel är ju så dumt så det finns inte. Hur länge är det föräldrarnas fel? Var det föräldrarnas fel att Mattias Flink sköt ihjäl människor? Mycket möjligt me det var han som gjorde det.
Är det något ungar ska lära sig så är det att ta ansvar, gärna så tidigt som möjligt. Knivhugger man folk är man sjuk i huvudet och inget annat.
Slayer skrev:och vad tycker/tror du att det beror på?
Slayer skrev:Ni (de som känner att det berör dom) tycker alltså att föräldrarna gör ett bra jobb med att sätta gränser och att visa vad som är rätt och fel?
Vad tycker ni om situationen i skolan? Tycker ni att föräldrarna tar sitt ansvar?
Allvarligt så ligger det mycket i det, de får höra från alla håll att det aldrig är deras fel nånting de gör. Det står i tidningarna och det sägs på TV.
ambulans skrev:jag kan ju bara prata för min egen del.. jäntan e 11 år..
och jag tar ett absolut ansvar för henne.
hon bor här varannan vecka... ja går på alla föräldrarmöten på skolan.. engagerar mig i hennes ridning, Ju-jutsu träning.
skjutsar hit o dit..
hon vet att är det nåt så är det bara säga till så löser vi det till det bästa... vi pratar om precis allt, från frukostflingor till mens o hur man får barn...
läxorna ska göras före lek... dom gör vi tillsammans.
jag tolererar inte att hon svär o inte visar andra människor respekt.. vet inte om ja absolut gör rätt, men hon är otroligt lugn till psyket.. och det skulle aldrig falla henne in att göra nåt utan att fråga om det är ok.
Slayer skrev:Ambulans: Hade alla föräldrar varit som du hade det enligt min bestämda mening sett annorlunda ut i samhället.
Okej att det kan ligga något i det, men du kan väl för bövelen inte tro att det är den stora anledningen.
Jag kan verkligen inte förstå hur man kan blunda eller inte inse problemet med för "slappa" föräldrar.
tingeling_66680 skrev:Låter juh som du gör bra ifrån dej som pappa....men var bara inte för överbeskyddande...
Chris Ash skrev:Det gör jag inte, precis som det finns idioter på alla övriga håll så finns det idioter bland föräldrar också. Det ni inte inser är att en 15 åring har en väldigt fri vilja och faktiskt kan tänka, även om man inte kan tro det...
ambulans skrev:nej då.. hon är det käraste jag har,
balansen är svår.. det är en väldigt smal bräda man ska gå på för att få det rätt när man sysslar med uppfostran.. för resultatet ser man inte förräns många år efter.
det närmar sig ju med stormsteg.. tejjerna här vet va jag pratar om.
hormonstormen som kommer i puberteten
men om ja så ska ruinera mig fullständigt med att köpa hästar osv.. som är det stora intresset..
så ska hon då inte va på stan på helgkvällarna
Hm.. undrar va trygg hansa tar för en årspremie på EN häst bara
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring