Ja, det är vad jag tror faktiskt. Fast eftersom det inte smäller lika högt i mediasammanhang i Sverige att oja sig över värdeutvecklingen så då drar man till med säkerhetsaspekten. Säkerhetsnoja är ju ett rådande tillstånd i Sverige så att det är alltid tacksamt att trycka på den knappen. Förvisso är människor här lika giriga (och MINST lika snåla) som alla andra och lika måna om att göra en bra affär, men av någon underlig anledning anses det vara fult att inte sticka under stol med det. Så då ser de ju till att den aspekten hamnar i skymm undan.
Sedan vet jag inte, det kanske faktiskt är så att det är en och annan av de boende som blivit dödad eller skadad av en fortkörande hojåkare genom åren. Det är ju så farligt där ute att det måste ha hänt och inte bara en gång...Hoppas att UG upplyser om vilka hemskheter framfart av allehanda fartdårar där har VERKLIGEN ställt till med.
Japp, eftersom "man" är precis som folk är i allmänheten är.
Har precis köpt ett fett helsystem till min SF...det är väl inte så snålt ?
Vad girighet beträffar så är det ju utan tvekan den starkaste drivkraften som får civilisation att gå framåt...tamiflu skulle inte ha utvecklats utan att någon var girig...eller pacemakern heller för den delen.