Uppladdning Kemora

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Saknar pengar för inbetalning till Kemora

Jag saknar en del inbetalningar för banan.
Ni som vet med er att ni inte betalt får hosta fram stålarna då banan skall betalas inom dom närmsta dagarna och jag tänker inte agera bank för någon.
/Lasse

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
bemari skrev:
2281933 Jag saknar en del inbetalningar för banan.
Ni som vet med er att ni inte betalt får hosta fram stålarna då banan skall betalas inom dom närmsta dagarna och jag tänker inte agera bank för någon.
/Lasse

lägg ut en skamlista så blir det kanske fart på pengarna

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Samåkning från Umeå

Är det möjligen någon som tänkt åka bil från/via Umeå som vill samåka? Annars får jag väl passa på att hälsa på mamma och åka via Luleå och hoppas det fungerar med samåkning därifrån.

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Saknar betalning till Kemora på dessa...

Hej allihopa...
Dessa har jag fortfarande ej fått in betalning från till Kemora, då vissa av dessa även bokat stuga med frukost så bör ni vara medvetna om att ni åker även på att betala detta förutom banavgiften om det ej går att avboka.

Jag har en betalning som är gjord idag (6 Juni) som är märkt med ett telefonnummer som jag inte lyckas spåra till någon person, den som känner igen sig får gärna höra av sig till mig och bekräfta betalning på 070-372 20 77 så jag kan pricka av henne/honom. alt. PM:a

Micke Pilblad
Wheels
Zap
Ferry
Gurkis
DanneSV1000S
Fisk
Urban Karkiainen
Håkan Sundström
Sammy Alatalo

/Lasse

Last edited:

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Snart är det äntligen dax! Skall bli roligt att gasa igen... Var där och tjuvträna för 2 veckor sedan, var det roligaste jag gjort, får hoppas att det går lika fint om 2 veckor, så man slipper börja jaga plast delar... :gnissla

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Kemora

Jag kommer att att åka upp via Skellefteå den 20/7 inför Kemora. Finns plats på släp så delar vi kostnader. Intresse ring då jag åker till Mo I Rana på fredag 14/7 och kan ej kolla denna sida

Galen Kirunabo med fel intresse

Tommen 070-2454720

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Mo I Rana

Finns ävenplats till Mo i Rana men då hanmar hojen din i Skellleftå några dagar
//Tommen

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Avboka bankörningen den 21-23 Juli eller inte...!?

Då det förekommit diskussioner ang. försäkringar på bankörningar och ansvar vid ev. olycka så kan jag enbart göra två saker.
1. avboka körningen,
2. se till att alla är inföstådda i att körningen sker på egen risk och att jag avskriver mig ansvaret helt och hållet vid ev. olycka.
Jag väljer det sistnämnda!

Alla skall utgå ifrån att trafikförsäkringen INTE gäller vid ev. omkullkörning, jag rekommenderar att ni tecknar en olycksfalls försäkring som kan täcka upp ev. olycka vid omkullkörning och personskada.
Ni
Alla som kommer till bankörningen kommer även att få skriva på ett papper där dom är väl införstådda i att dom kör på egen risk, om det är så att någon som inte accepterar detta så får han vända på bilen/släpet och åka hem då han ej släpps ut på banan.
Om ni redan nu inte accepterar nedanstående text så hör av er så får ni tillbaka pengarna och jag tar bort er ifrån bokningen

Ansvarsbestämmelser
Regler för deltagande i bankörningen på Kemora den 21 t.o.m. 23 juli.
• Deltagare intygar att han/hon är fullt införstådd att körningen sker på egen risk och att vid ev. olycka så finns ingen garanti för att trafikförsäkringen gäller.
• Speciellt anges följande regler:
Med undantag av vad som gäller för RR/licens/snabb grupp, gäller att alla fordon som
Framförs vid banåkning skall vara inregistrerade och minst trafikförsäkrade och föraren
Skall inneha för fordonet gällande körkort.
• Det åligger föraren att själv informera sig om vilka regler som gäller för varje grupp
den deltar i.
• Föraren ansvarar själv för att han innehar körkort och att den använda motorcykeln minst är
trafikförsäkrad och inregistrerad. Vid anmodan skall föraren alltid kunna uppvisa körkort,
försäkringsbesked, licens eller annan handling som styrker behörigheten.
Ansvar
• All körning sker på förarens egen risk.
• Föraren ansvarar själv för att skada som kan uppkomma på föraren själv eller annan person
liksom skada på egen eller annans egendom vid körning på banan eller i depån.
• För RR/Licens/snabb grupp gäller på banan att var och en ansvarar för egna skador
oberoende av vem som orsakat skadan. Utanför banan d.v.s i depån eller inom annat
område gäller samma anvar som för övriga förare.
• Jag Lars Heikkilä friskriver mig för all skada som kan uppkomma i samband med sådan körning som anges i förgående punkter.
• Föraren avsäger sig rätten att rikta några som helst anspråk gentemot mig Lars Heikkilä.
eller funktionärer med anledning av händelser som inträffar vid körning på banan i depån
eller inom annat område.
• Funktionärer, tex flaggvakter och personer verksamma i depån, kan ej heller ställa några krav på Lars Heikkilä eller den personkrets som anges ovan, med anledning av
händelser som inträffar i samband med sådan körning som beskrivits ovan.

mvh.

/Lasse

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Radical-bil tillsammans med oss på Kemora den 21:a

Blev uppringd idag av Mats Granholm från finska motorjournalen, dom ville testköra en Radicalbil den 21 Juli på Kemora och undrade om det gick för sig, jag har diskuterat med en del vänner och jag kommer att godkänna det.

Dom behöver ca. 30 min. för att testköra bilen med en reporter, dom har inga problem att köra tillsammans med oss, alternativt är att vi ger dom en timme under lunchen då dom får göra sina testkörningar om man inte vill riskera något.
Dom ville även göra en jämförelse mellan bilen och motorcykeln, vilken som är snabbare runt banan.
Jag har även sett till att få en kopia av programmet som sänds runt den 8 Augsti i finland.
Är det någon som tycker detta är störande så hör av er till mig.
Tycker det kan bli ett trevligt avbrott att se en sådan bil "lufsa" runt Kemora.
Och lite coolt fimmaterial kan vi få på köpet...
/Lasse

homer_s

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
r1
haveri

hoppas jag hinner få ihop hojen igen har rasat 2 på moppen gräjerna e beställda men har inte öppnat ännu så hoppas jag fick med allt å att dom kommer i tid annars så ska ni ha det så kul får väll komma nästa år istället

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
jimmö skrev:
2309464 ursäkta att jag låter dum men vars ligger kemora?

Ja det är verkligen korkat att inte känna till var världmetropolen Veteli ligger, världen snurrar ju runt den hålan:)

Dom första tre åren jag körde till Kemora så körde jag fel, trots att det bara är fyra korsningar på 50 mil...:huvet

(Gthyni såg jag redan hade svarat med kartan)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Vi kanske ska stämma träff,
t ex på torget i Happis och ta ut kompassriktningen.
Vilken tid tänkte folk fara?

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
gthyni skrev:
2310004 Vi kanske ska stämma träff,

Ingen dum ide.
Hade tänkt bege mig iväg kring kring 14-15:00 på torsdag (om min skjuts samtycker)
/Lasse

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
gthyni skrev:
2310004 Vi kanske ska stämma träff,

Danne (Dgs) och jag åker på torsdag förmiddag, kanske runt 11-snåret eller så? Vi tänkte se om vi hinner köra lite på kvällen, banan är öppen till 20.00 finsk tid:tummenupp

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
2310135 Danne (Dgs) och jag åker på torsdag förmiddag, kanske runt 11-snåret eller så? Vi tänkte se om vi hinner köra lite på kvällen, banan är öppen till 20.00 finsk tid:tummenupp

Jag och Ola kommer nog om allt går som det ska sova hos syrran i Finland på onsdag så vi lär säkert oxå åka på Torsdag mitt på dan eller nått mot metropolen. Har vi tur hinner vi tjuv rejsa mot Niklas och Danne på Torsdag.

PPPPRRRRÄÄÄÄÄPPPPPUUUU

(klassiskt finsk aku anka (kalle anka) motorcykel ljud)

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
jaha okej men mitt lokalsinne e inte det bästa men hur långt från kemi ligger det? bara varit dit tidigare inte längre in i finland men däremot så ska jag över till torne i veckan å handla på alko tänkte ta hojjen dit nu när man har semester. :tomten

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
jimmö skrev:
2311376 jaha okej men mitt lokalsinne e inte det bästa men hur långt från kemi ligger det? bara varit dit tidigare inte längre in i finland men däremot så ska jag över till torne i veckan å handla på alko tänkte ta hojjen dit nu när man har semester. :tomten

titta på kartan, vet ja.
Det ligger inåt landet från Kokkola/(Gamla) Karleby.
Kokkola ligger en så där 30 mil söder om Torneå
så det är en bit.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM