NoRegrets
BadKharma
- Gick med
- 24 Feb 2006
- Hoj
- Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jävlar vad vansinnig jag skulle bli!, dom får inte göra så enligt lag, du hade vunnit utan problem. Men det är viktigt att sådant blir offentliggjort, Ducati är inte direkt storsäljare och tror inte att dom har råd att bete sig på det sättet...
Jag kommer att kontakta Yamaha Europa, och kommer även att försöka kontakta Yamaha Japan. Övertygad om att dom vill veta, det spelar ingen roll hur fina mc man tar fram om återförsäljarna är inkompetenta, och generalagenten inte kan agera korrekt. Jag vill inte sluta köra Yamaha för att det inte finns proffsiga handlare.
Vi måste bli bättre på att säga ifrån och visa missnöje när det inte fungerar, vi betalar för att köra mc!! vi har inte fått dom gratis, och underhållet är knappast gratis!
Gör det medan du är förbannad . Jag tänkte skriva till Ducati Europe och de de en känga, men du vet hur det är...men börjar åka, glömmer det obehagliga.
En pragmatisk lösning är väl att välja en ÅF man litar på och får bra service från. I mitt fall var det Italia Bike för att de erbjöd hämt och lämna vid hojservicen, var väldigt pålitliga och jälpsamma osv och var närmare än min gamle handlare i Gbg som jag var jävligt nöjd med. När man sen ser att det funkar och vet att man håller sig till märket blir det i bådas intresse att satsa på en mer lånsiktg kundrelation.
Egentligen är det skit, speciellt i sådana tider då det borde vara riktigt vass konkurrens om kunder både mellan märken och mellan ÅF för resp märke. Det är skitkonstigt egentligen därför att i mitt fall hade Biscaya fått leverera hojarna men eftersom jag bor i Sthlm hade Duc Sthlm fått serva de och en kund med 3 hojar som ska ha service, krims krams och annat skit är inte fy skam. Alla skulle vinna, service är ju inte dåliga intäkter. Istället sätter jag inte min fot på Duc Sthlm och kan inte längre köpa fr Biscaya för att det är för långt dit om tanken skulle knasa eller mätaren imma igen.
INGEN vinner på sådana svinerier. INGEN. Kunden är torsk, ÅF får skit, Gen agent och märket får skit och till slut byter man märke.