Än en gång. tack alla för stödet!
Det som hänt hitills...
Vd på Yamaha Scandinavia bryr sig inte speciellt mycket, och svarar inte heller på mailet jag skickade tillbaka.
-Garantin är inte värt ett skit, garantiärenden skall i normala fall åtgärdas omgående.
-Min återförsäljare Lelles skiter också i det, Yamaha center Haninge erbjöd fri första service (100 milaservice)
-Och sist men men inte minst har man från Yamaha visat total nonchalans mot sina befintliga kunder och ev alla dom som nu tvekat inför yamaha.
-Den enda som visat intresse och kommenterat är Yamaha Helsingborg, som inte alls hade med ärendet att göra, heder åt dom!
Ersättningar för diverse kostnader är också bara att glömma, jag skippar ARN och anlitar en advokat direkt istället, går fortare och kan förmodligen ställa till det mer.
Brevet tillsammans med samtliga mail kommer att skickas till Yamaha Europa och Yamaha Japan. Är helt övertygad om att i dessa tider vill man som ägare veta hur återförsäljare och agenter sköter sig... En av anledningarna till att många företag kan bete sig illa är pga att folk inte orkar gå vidare upp i ledet.
Det är nästan lite fascinerade att man kan bry sig så lite om sina kunder!
Om dom tror att jag ska ge mig, tror dom mycket fel!
Det som hänt hitills...
Vd på Yamaha Scandinavia bryr sig inte speciellt mycket, och svarar inte heller på mailet jag skickade tillbaka.
-Garantin är inte värt ett skit, garantiärenden skall i normala fall åtgärdas omgående.
-Min återförsäljare Lelles skiter också i det, Yamaha center Haninge erbjöd fri första service (100 milaservice)
-Och sist men men inte minst har man från Yamaha visat total nonchalans mot sina befintliga kunder och ev alla dom som nu tvekat inför yamaha.
-Den enda som visat intresse och kommenterat är Yamaha Helsingborg, som inte alls hade med ärendet att göra, heder åt dom!
Ersättningar för diverse kostnader är också bara att glömma, jag skippar ARN och anlitar en advokat direkt istället, går fortare och kan förmodligen ställa till det mer.
Brevet tillsammans med samtliga mail kommer att skickas till Yamaha Europa och Yamaha Japan. Är helt övertygad om att i dessa tider vill man som ägare veta hur återförsäljare och agenter sköter sig... En av anledningarna till att många företag kan bete sig illa är pga att folk inte orkar gå vidare upp i ledet.
Det är nästan lite fascinerade att man kan bry sig så lite om sina kunder!
Om dom tror att jag ska ge mig, tror dom mycket fel!