Stortryne
Ful gubbe.
- Gick med
- 11 Jul 2005
- Hoj
- Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Jag tror inte att någon har problem med det egentligen. Problemet börjar nämligen bli ett annat, nämligen att helheten börjar bli lite skruvad. Med "helheten", så menar jag summan av alla var för sig goda påhitt.
Vägverksdirektörer och annat styrs inte av helheten, de styrs av små sakfrågor, i det här fallet "sänk hastigheten", vilket för all del har ett gott syfte - jag säger inget annat, observera det! Men sen skiter man samtidigt fullständigt i allt annat som kommer som konsekvens, för det får ju "någon annan" lösa.
Fartkameror är BRA... Laserkontroller är BRA... Kameror på tunnelbanan är BRA... cykelhjälmar är BRA... förbud mot kamphundar är också bra, kanske vissa tycker... nu bryter jag här. Men vad jag vill säga är att antalet BRA åtgärder som genomförs i samhället för att råda bot på vår trygghetsångest och moralpanik slutar, på grund av sitt antal, i något som inte är ett dugg bra...
Det är tråkigt att många av oss är alldeles för fokuserade på enskilda sakfrågor, såväl vägverksdirektörer som andra, och inte ser det totala samhälle vi är på väg att skapa genom alla var för sig bra åtgärder.
"Vägen till helvetet är stensatt med goda föresatser" heter det ju, och det verkar ju stämma.