Det här visar ju bara att vägverket satt och garvade åt Dansken o co.när dom presenterade sin statistik i Halmstad.
Dom ler så fint och sen grundlurar dom alla..
Det finns ingen anledning att samarbeta med VV eller NTF.
Dom är lika trovärdiga som småkungarna i Bravehart...
Tjaa, tjaa...
VV har sen augusti förre året varslad detta initiativ - och nu är det altså ett förslag på riktigt! Jag kan oxå bli upprörd, eftersom att man inte har berättad tydigt för oss att man har jobbad frågan fram - utan att tala om för oss i Tylösand att detta sku komma så snabbt efteråt. Man är tydigen oxå i en sits vart man inte vill förlora ansikte..
Under tiden har vi tyvärr set att i hastighets mättningen, från VV, som publicerades av SMC, att MC verkligen i stort har problem att hålla hastigheten. Och den enda som kan ta tag i detta är vi själva. Att vissa vägsträckor sen kommer att få höjda hastighetsgränser och andra sänkta tar jag för givet!
SMC valde att publicera denne för att visa att det inte endast är MC som kör för fort - och vist fick vi diskussionen att gå på att det körs för fort och att hastighets gränsorna inte stämmer!
Vi fick sålunda gett igen till NTF och dom kommentarer som aftonbladet hade tidigare.
LÄNK
Läs gärna om SMC konfliktfyllda relation med NTF
LÄNK
Det jag hör från olika myndigheter är att man ser med stort bekymmer på ökning i antal olyckor, och hjälplösheten när polisen inte kan ingripa mott MC.
SMC står hårdnackad på att vist kan polisen gripa in mott fortkörande MCs, radar, laser, etc..
Ett stort problem här är att en större andel MCs smitar - och eftersom det har varit tragiska dödsolyckor vart en smitande MC-förare har avlidit eller skadets, har man minskad på denne risk, vid inte att sätta efter!
Att skoja framför cameran, och det ökande antal bilder med höghastighets MCs framför fotomaskinerna, har skapad irritation är det inga tvekan om!
Och nu sittar vi altså i soppan!
SMC har under dagen mobiliserad MC branchen och andra berörda för att reagera seriöst och kraftfullt mott förslaget - och det som behövas när att säkra att vi får alla reella inputs med till remisssvaret..
Sen får vi se vart det bär vägen - det blir inte enkelt att få igenom - men, risken finns...
Nb; Både VV & SMC är helt övernens om att vi har en relation vart vi aldrig kommer vara övernens i alla frågor - och reg-skylt är absolut en sådan..