Toyota Corolla av valfri årsmodell, undvik rosthärken.
Om man vill ha ett billigt härke som rullar och rullar. Manuell låda och bensinbrännare.
Lättmekat och så lite skrot som möjligt som kan paja. Ej behov av AC, kan rulla upp/ner vindrutorna själv osv osv. Krav på insprutning dock.
Vad ska man ha då?
Hur är Saabs B204i?
Frågar åt en vän.
0.8 motorras och 3.3 glödlampor?Man kunde ju önska det men jag läste något test i EU o Peugott hade 0,8 fel per bil gämför med Volvo som var sist med fantastiska 3,3 fel per bil.
B204i, hållbar och bra.Om man vill ha ett billigt härke som rullar och rullar. Manuell låda och bensinbrännare.
Lättmekat och så lite skrot som möjligt som kan paja. Ej behov av AC, kan rulla upp/ner vindrutorna själv osv osv. Krav på insprutning dock.
Vad ska man ha då?
Hur är Saabs B204i?
Frågar åt en vän.
PSAs THP motorer ska tydligen vara benägna till dyra motorhaverier.Hur är 308 med vti 120hk?
Någon som har erfarenhet av den?
Kända fel?
Frågar åt en vän.
Har inte bensinarna från 2008-2013 kamkedja?PSAs THP motorer ska tydligen vara benägna till dyra motorhaverier.
Kamrem i oljebad. Udda lösning, som förvärras av att remmen inte tål olja. Släpper gummirester som sätter igen oljekanaler så slumpvisa lager i motorn går ner sej.
Vet inte om detta gäller för alla deras bensinare.
HDi-motorerna är däremot trevliga.
Det rekommenderade jag till en kollega för ett antal år sen när hon skulle byta ut sin Y10 Fire. Det var en rekommendation jag fick höra många gånger hur illa det var. Allt gick sönder och delarna var svindyra.Toyota Corolla av valfri årsmodell, undvik rosthärken.
Kolla vad taxiåkarna kör, snacka med dom.Det rekommenderade jag till en kollega för ett antal år sen när hon skulle byta ut sin Y10 Fire. Det var en rekommendation jag fick höra många gånger hur illa det var. Allt gick sönder och delarna var svindyra.
Det finns anledningar att jag minns hennes upplevelse. Jag tror att de flesta som tröttnat på en gammal Lancia upplever det som något positivt med en ny Toyota.Kolla vad taxiåkarna kör, snacka med dom.
Ingen slump att det rullar massor med Toyota o Lexus.
Kolla även vad de INTE kör o fråga varför…
Köpa nytt eller beggat, taxiåkarna har koll.
Sedan kan man ha otur såklart
Här kör dom Peugott hdi.Kolla vad taxiåkarna kör, snacka med dom.
70 mil kör man ju på 6 timmar det var klent, men gubbarkör bilar med stjärna o andra gillar när bromsar tar direkt o bilen svänger när ratten snurrar.Jag kör E-klass för komfortens skull (kört 70 mil på två dagar), Miata för den är roligast, vi har en Up för den är skitliten = lättparkerad i stan (hustrun kör istan i jobbet)
Hade ekonomi varit prio så hade vi köpt Toyota!
Jag "känner" en taxichaffis som har en sådan. (bland andra) 508 med HDi.Här kör dom Peugott hdi.
Så är det ju med allt. Min mb 230 TEJag "känner" en taxichaffis som har en sådan. (bland andra) 508 med HDi.
Enda problemet är att den står på verkstaden mest hela tiden. Och snubben svär över citat "fransosskiten" mest hela tiden.
Men det är klart, byter man bara ut det som går sönder så går det ju bra att klämma över 40k mil ur dem.
Peugeoten jag hade var alltid något eller några skitsaker som strulade med, och ACn orkade inte med varma dagar, men förutom att bromsarna alltid jävlades så var det inga viktiga saker som strulade, det gick alltid att köra åbäket. Även om en 207CC var sjukt tråkig att köra.Så är det ju med allt. Min mb 230 TE
Tja karossen var inte bytt vid 12000 mil men det mesta annat som bromsar koppling bakaxel Hjullager torkar motor o att motorn drog 1-1,5 liter olja per 100 mil. Servad på verkstad sedan ny.
Så mb o VW är i min värld ren skrot volvo ren skit, dock har oplar a o Peugotten funkat som en japansk bil, dock vet jag 3 corollor med rasade motorer.
Fast de kör också Passat med den väldigt hatade dsg lådan så jag vet inte om man kan dra någon slutsats.Kolla vad taxiåkarna kör, snacka med dom.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |