Välja familjebil, sjukt tråkigt!

Jag känner en som var uppvuxen i en Hondafamilj, dom hade flera CRV/HRV, klart osexiga till utseendet, men dom älskade sina bilar. och dom hade aldrig några fel på dom.
 
Jag har aldrig åkt så mycket tunnelbana som när jag hade köpt en ny Honda Civic TypeR. Första besöket på verkstad var efter tre dagar för att en stötdämpare var felaktigt ihopsatt.
 
Väldigt mycket av ryktet med vw,skoda o audi kommer från mätarskruvade bilar , folk klagar på bilar med 80kmil som visar 20k på mätaren.

Vw/Audi/ är poppis hos i östeuropa och bland araber i andra länder

Kolla alla taxi o polisbilar som har 40k-60k på mätaren och är som nya oavsett märke , sen tjöper Yosof-ahqbib tjerran.

Kör lika långt.

Byter stol,ratt,pedalgummi,vekselspakkknåpp.

Håkan 18 år från Kalix tjöpa bil,chippa o gasa...
 
Ha ha ha, googla "Passat taxi problem" så ser du varför i stort sett ingen taxi kör VAG längre... Och tillräckligt många jag känner köpte nya VAG-bilar och fick dyra problem på halsen strax efter garantin gick ut. Förutom dieselgate då, som tydligt visar attityden hos företaget. Eller TFSI-motorerna som rasade på löpande band. Eller... nä, mätarskruvande tror jag inte på.

Opel däremot är prisade i samma härad men drabbas inte alls av samma problem. Klart mycket bättre bilar men har lyckats sämre med marknadsföringen.
 
Apropå Toyota. Är Proace av samma tillförlitlighet som äldre bussar från dem? Den modellen finns vad jag förstått i två storlekar.
 
Apropå Toyota. Är Proace av samma tillförlitlighet som äldre bussar från dem? Den modellen finns vad jag förstått i två storlekar.
Inget är som Toyotas äldre HiAce... :)

Den "lilla" är väl samma bil som Peugeot/Citroën? Oklart var de tillverkas, tidigare samarbete Ungernbyggda Aygo/C1/107 var ju rätt bra om än plastiga deluxe. Toyota med andra emblem.
 
Apropå Toyota. Är Proace av samma tillförlitlighet som äldre bussar från dem? Den modellen finns vad jag förstått i två storlekar.
Oklart, skulle själv vara sugen iom att man får dem som 5pers + skåp, faller på diesel för mig dock. Men det är en cittra...
Finns med 1.6 Ford diesel (nej tack), och 2.0 PSA Diesel (antagligen bättre, men någon HZ/HD motor är det inte...).
Växellådan är Aisin, som i allting annat, så den går väl 25-30k mil utan bekymmer.
 
Inget är som Toyotas äldre HiAce... :)

Den "lilla" är väl samma bil som Peugeot/Citroën? Oklart var de tillverkas, tidigare samarbete Ungernbyggda Aygo/C1/107 var ju rätt bra om än plastiga deluxe. Toyota med andra emblem.
Även den större är samma som Pegga/Cittra/Opel. Jag har en Opel eZafira och den verkar inte vara dåligt byggd men någon Toyota är det inte.
 
Ha ha ha, googla "Passat taxi problem" så ser du varför i stort sett ingen taxi kör VAG längre... Och tillräckligt många jag känner köpte nya VAG-bilar och fick dyra problem på halsen strax efter garantin gick ut. Förutom dieselgate då, som tydligt visar attityden hos företaget. Eller TFSI-motorerna som rasade på löpande band. Eller... nä, mätarskruvande tror jag inte på.

Opel däremot är prisade i samma härad men drabbas inte alls av samma problem. Klart mycket bättre bilar men har lyckats sämre med marknadsföringen.
De säljer bra. Oklart varför. Jag "känner" några inom taxibranschen, och vw brukar ge bra deals på företagsbilar, dessutom så har de rätt hög komfort per pris.
MEN alla är överens om att det finns problem, på löpande, och med allt möjligt.
Har haft många folkvagnar på olika arbetsplatser och alla har varit vrak, trots under 10k mil, VAG's 2 liter TDI verkar vara en hopplös pjäs som normalt läcker som ett såll.

Linde Truck gjorde en surmiss när de gick över till VW motorer, de gamla Deutz motorerna gick lätt 20000 timmar utan besvär, men VW blir aldrig riktigt driftsäkra, hur mycket man än skruvar.....
 
Last edited:
Inget är som Toyotas äldre HiAce... :)

Den "lilla" är väl samma bil som Peugeot/Citroën? Oklart var de tillverkas, tidigare samarbete Ungernbyggda Aygo/C1/107 var ju rätt bra om än plastiga deluxe. Toyota med andra emblem.

Det är jävligt surt när dom gör sådär, man tror man köper ett märke man har haft tidigare och har förtroende för, men i själva verket har man köpt en bil av ett märke man aldrig har haft förtroende för.

Just skåpbilar är en jävla soppa med oheliga allianser
 
Ha ha ha, googla "Passat taxi problem" så ser du varför i stort sett ingen taxi kör VAG längre... Och tillräckligt många jag känner köpte nya VAG-bilar och fick dyra problem på halsen strax efter garantin gick ut. Förutom dieselgate då, som tydligt visar attityden hos företaget. Eller TFSI-motorerna som rasade på löpande band. Eller... nä, mätarskruvande tror jag inte på.

Opel däremot är prisade i samma härad men drabbas inte alls av samma problem. Klart mycket bättre bilar men har lyckats sämre med marknadsföringen.

Är mer än ett decenium se...haha.


Kört massa tdi multivan med dsg som camper , våta dsg6/dsg7 är problemfria


En torrkopplad dsg låda som var skräp , idag är skoda superb med tdi/dsg populära som taxibilar - allt araber kör är.vinstmaskiner

Så dsg är ett icke problem idag gammalt problem , senare är det tfsi motorer som är skit och vissa motorer med hög oljetörst
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top