Känner du att du varit tvungen att göra stora inskränkningar i din livsstil pga miljökrav?
Absolut inte, jag sorterar inte ens glas eller plåtburkar från övriga hushållsavfallet så jag är nog inte mer påverkad än att jag får betala extra för alla varor som dåvarande eller nuvarande regering tycker vi ska straffbeskatta med miljön som motivering. Men än så länge kan jag leva med det. Dock blir jag irriterad de ggr. vi (Sverige) ska behöva stå tillbaka från vissa satsningar för att nå helt obildade miljöfanatiker ska skrika sig hesa och tro dom räddar världen genom att införa trängselskatt eller nå annat helt vansinnigt miljöpåhitt. 9ggr av 10 så handlar det i slutändan om att privata företag eller deras lobbyister klurat fram ett nytt sätt att tjäna mer pengar på istället för att rädda den s.k miljön.
Dock tycker jag det är lite spännande att du tar upp "hälsofarligt damm (från däck, bromsar, uppsliten markbeläggning etc) och inte minst buller minskar alla med minskad bilkörning" i en tråd där du ställer dig emot en ny kringfartsled, när detta skulle minska alla dessa problem? Utveckla gärna den dubbelmoralen.
Sedan påståendet om att jag har sagt att vi måste få ner bilismen, källa på det?
Jag har pratat om alternativa bränslen, men aldrig påstått att vi ska köra mindre. Men du kanske vet bättre vad jag har sagt.
Varför opponera sig i en tråd om bilism om man inte ser det som ett problem? Eftersom det inte finns några hållbara alternativa bränslen i dagsläget så drog jag den uppenbarliga (men felaktiga?) slutsatsen att det var oljebrännandet du satte dig emot. Kanske var fel utav mig, men frågan kvarstår dock om hur dom ska ta sig hit? Samt källan om miljöturismen, försvann den eller var det bara vanligt miljösnack a-la-hittepå?
Att vi historiskt sett är ANSVARIGA för klimathotet är tydligen oviktigt.
Återigen, vart kommer Sverige in i bilden som historiskt ansvariga för det s.k klimathotet?
En av de starkast växande politiska frågan i Sverige är ju just Miljöpolitik.
Tillsammans med Sverigedemokraternas vara eller icke vara. För 6mån sen var fildelningen den största politiska frågan. Mao så är de politiska frågorna i Sverige ett jefla skämt om man släpper skygglapparna och ser till de verkliga problem den här världen lider med/utav. Vad sägs om Afghanistan, snart 10 år sen USA gick in med sina trupper. Ever heard of Darfur/Sudan? Ska jag fortsätta?
Mänden el som går i Svenska elnätet producerat från brunkol är försvinnande litet. Det är ju bara då svenska kraftnät inte klarar av topparna man köper in. Detta balanseras gott och väl ut av försäljning av el från vattenkraft/kärnkraft.
Mår miljön bättre utav att vi skitar ner i Tyskland istället för Sverige? Vattenfalls verksamhet i Tyskland står för mer utsläpp än hela övriga Sverige. Tål att tänkas på efter nästa val då flat-maria står i riksdagen och häver ur sig att SUV'ar ska förbjudas i Sthlm's innerstad.
Last edited: