Old Badger
SportHojsentusiast
Men Alatalos tre slumpmässiga exempel visar att många föredrar ruggiga ostar framför Cheddar eller Emmentaler...Ja men kanske inte varjedag åka , är väl lite som att äta ruggiga ostar - ibland?
Men Alatalos tre slumpmässiga exempel visar att många föredrar ruggiga ostar framför Cheddar eller Emmentaler...Ja men kanske inte varjedag åka , är väl lite som att äta ruggiga ostar - ibland?
Det är en hårfin gräns tycker jag på V4an. Den första generationen V4S utan vingar var riktigt nice. Men tycker ändå det är lite skumma dragningar av dämpare, vilka bakfälgar man kör osv. Men såklart, (biased, jag vet) Duccarna är ju ändå ljusår snyggare än resten av kåpgänget också. I synnerhet mtp enkelsvingar, och snygga bakdelar. Samtidigt tycker jag ändå att 1199/1299 är snyggare än V4.Fast t.ex. Panigale V4S är ju magiskt vacker, men du kanske bara menade japanska kåphojar? Håller med annars om gathojarna, även de europeiska. MV Agustas Rush 1000 och nya Ducati Monster är ju verkligen inga supermodeller t.ex.
SuperVeloce är riktigt, riktigt tjusig. Men där ser man, åtminstone på bilderna, att det typiska "form före funktion" går i bräschen, vilket man ändå gillar på Italienarna. Säga vad man vill, men sådant kan de.Men Super Veloce är !
Den här är ju episkt vacker! Sitter som en smäck i vilken Tintin-historia som helst. Och är det ett blixtlås jag ser? Genialiskt.
Ja, vi är säkert alla olika, och den tilltalar förmodligen många.Knappt 3 dagar kvar på auktionen.
Ligger just nu på €4.400, - men den lär sticka ytterligare:
BMW - R100RS Special - 1000 cc - 1987
BMW R100RS HP2 Special. Very Special BMW R100RS (mono) from 1987. Newly built by BMW Custombikes (Project 7) Frame original BMW, blue Powder coating R100R swingarm, K1100 Cardan 3 spoke wheels (K type) Extended Ducati USD fork New Front brake discs and pads Motogadget M unit with completely...www.catawiki.com
Att kalla den för HP 2 är dock lite övermaga. Det är inte mycket gjort i motorn.
Att göra en avställningsyta av Hans Muths fantastiska RS-kåpa är ett helgerån.
Här skulle jag velat haft en duktig plastkille som kunde skurit tårtbitar ur originalet och sektionerat ner kåpan från sporttouringformat till en racekåpa värd utstrålningen i övrigt.
Märkligt också hur bra fälgarna från K-serien passar in!
Eker är eker, men detta fungerar över förväntan.
Ja, vi är säkert alla olika, och den tilltalar förmodligen många.
Jag personligen gillar det mesta.
Det finns en perfektion och finish i det mesta verkar det som, i alla fall av vad man kan se från detaljbilderna.
Färgsättningen är också stilig.
Men......kåpan med framlyset.....herreguuud, det är som en spark på bollan snett bakifrån!
Så där tappar jag bort den helt och hållet, men i övrigt så tar jag av mig hatten för hantverket.
RS-kåpan är ju helt och hållet funktionellt betingad. Liten nog att tappa funktionen helt om man plockar fem centimeter någonstans.
Smaken är som baken, på bilden har man inte lyckats med annat än att stympa den, men resten av bygget är riktigt fint. Airhead - inte oilhead - och (gissar jag) byggd på en R80/100 GS från sent åttio, början nittio.
R100R swingarm, K1100 cardan.
Wheels with 3 spokes (K type).
Blev lite fel i texten. LE Mk I var på 150cc, Mk II var på 200cc och hade hela 8 Hkr.
Ser ju ut att vara ett modellbygge och inte en hoj i naturlig skala.
Går den genom besiktningen så köper jag den direkt ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |