Världens fulaste hoj

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har ju haft 2 st Helix, och för några år sedan hittade jag en Pacific Coast i typ Jönköping för 16.000,- vilket var tillräckligt billigt för att köpa den "på kul" så att säga. Fast den var för muggig ens för att bara skratta åt i garaget.

Helix är jättelång och rejält svajig på mitten vilket gör att man få typ kompensera med styret i låg fart. Man kan gunga igång med med styret så hela ramen börjar själv svänga som en sinuskurva..

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Synd den pc800 är undermotoriserat, annars hade nock varit en fin hoj att dra långt ut i europa med typ costa del sol.
Jag är lite sugen på att köra till malaga till sommar. Men då får jag nock leta upp en gyllene vinge. Sån har jag aldrig haft
Med en r6a på släp för lite smisk på almeria banan ?

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Här är en skarp kandidat med inbyggd toalett, fast locket går åt fel håll.
En konstruktionsmiss kanske.

View attachment 467173

View attachment 467175
Ser väl rätt ut tycker jag, förutsätter att lockets konstruktion skyddar kunden frampå från att fartvinden ställer till det under mobilt nyttjande.

Eller är hela sitsen kanske felvänd? Handtagen där fram ser ju ut att kunna vara tänkta till att underlätta just vid den typen av kombinerad taxi&toa-service.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Dom där hojarna har ju fortfarande linjer och andra erkända designattribut. Till skillnad från flertalet ”nakenhojar” av årsmodell 2022 som snarare ser ut att vara ritade av Commodore 64 klubben på crack…

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det bara tillräckligt gammalt så blir ju fulheten bara en bonus.

Värst är när något som är nytt är fult, eller något som är halvnytt ~10år

Jag såg häromdagen en som hade satt in ett 50-60 tals kök med lutande skåpluckor i masonite i en ny lägenhet, han hade dessutom löpt linan ut med 70 tals färger och mönster.

På 80 talet hade jag tyckt att det var skitfult, nu var det nästan lite coolt igen

Samma sak med motorcyklar, blir dom 20+ år gamla är fulheten en bonus, är dom 10 år gamla så är dom bara skamligt fula.

Jag gillar Suzukis med bullrumpor och hojar med dubbla runda (lika stora) lysen fram

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Från Bangkok för några år sedan. Ingen av dom där små hojarna är speciellt eleganta.
50177633_10218682175595344_5749031652336599040_n.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...