Vågar man handla online på fc-moto.de?

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Aa, uppe på Lelles ligger dom på det priset iaf :rolleyes: 10 dagar skulle jag lätt kunna vänta om jag visste att dom kommer, men känns surt att vänta i två månader :va
Dom snackar engelska, men man får ofta försöka ringa ett par gånger innan dom svarar :confused: Telnr 00492414639474

precis som du säger fick jag ringa minst 10 ggr innan jag fick svar. en kille svarade på relativ bra engelska och skulle då kolla lagerstatus på den och ringa tillbacka. Vi får se om han ringer tillbacka idag!!! 2 veckor kan man vänta men inte längre då det känns nästan som mitt i säsongen redan.
jag fattar inte vad mc-affärer håller på med. jag åkte till 3 stora mc-affärer i trollhättan-Göteborg förra veckan och ingen av de hade storlek 45 på nån av stövlarna. supertech, sm-x plus, oxtar evo rx mm. It sucks:ajjabajja
de borde förberedda sig bättre inför säsongen då folk köper sina prylor nu, åker i 3 månader och sen ja, det är bara vänta tills nästa säsong.
vem vill vänta en månad för stövlar då!?:huvet

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
precis som du säger fick jag ringa minst 10 ggr innan jag fick svar. en kille svarade på relativ bra engelska och skulle då kolla lagerstatus på den och ringa tillbacka. Vi får se om han ringer tillbacka idag!!!

Håller med dig helt i allt! Trött o less blir man på o vänta, men dum är man som tror på vad dom säger..:rolleyes: Klart dom vill hålla ordern kvar liksom.. När dom sa så till mig ringde dom upp efter 2 timmar.. Du kan ju skriva vad dom sa sen, för antar att jag kommer få samma svar (precis som alla andra som beställt samma stövlar) :mad:

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Härligt att höra att fler än jag är i väntans tider:tungan .

Beställde Icon´s Field Boot och ett visir den 26/4 men det har inte hänt ett
skit på den fronten! Får väl ge dom ett par dagar till och sedan ringa dom.

Tur att man inte hittat någon knarr ännu:tummenupp . Hade aldrig orkat vänta om jag hade haft en knarr ståendes i garaget.....

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
efter 38 samtalsförsök fick jag svar...(han skulle ändå ringa tillbacka men gjorde det aldrig).
jo, stövlarna ska de få i början av nästa vecka och jag ska få de i slutet av samma vecka. jag gick med på det men har de inte fått de nästa tisdag o skickat vidare till mig så häver jag köpet.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
efter 38 samtalsförsök fick jag svar...(han skulle ändå ringa tillbacka men gjorde det aldrig).
jo, stövlarna ska de få i början av nästa vecka och jag ska få de i slutet av samma vecka. jag gick med på det men har de inte fått de nästa tisdag o skickat vidare till mig så häver jag köpet.

Ok.. Exakt så där har dom sagt till mig tre veckor i rad nu.. Känns ändå surt att lägga ner 1 lax o köpa dom nu om dom nu skulle komma nästa vecka :va

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Ok.. Exakt så där har dom sagt till mig tre veckor i rad nu.. Känns ändå surt att lägga ner 1 lax o köpa dom nu om dom nu skulle komma nästa vecka :va

vi kan vänta tills nästa tisdag isf och har de inte fått hem de så kan vi sätta lite grupptryck på de. För att annars blir det att häva köpet för min del. man kan inte gå hela säsongen o blir lurade veckovis. de får en vecka på sig och no more!!!

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag fick äntligen svar på mitt mail till dom, på shop@fc-moto.de. Jag skrev i rubriken "PLEASE DO NOT IGNORE" mm... det var mitt femte mail till dem, och jag har prövat fax och telefon flera gånger också.

Mitt Berik-ställ ska dom skicka om 1-2 veckor.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Mitt Berik-ställ ska dom skicka om 1-2 veckor.

vilken modell & storlek har du beställt ? kan vara bra o veta om vi beställt samma, men fått olika uppgifter om leverans.

fc-moto skulle få in mitt Berik laguna seca 3214 svart/vitt strl 52 i veckan & skicka det omgående, dvs jag skulle ha det i slutet på denna/början på nästa

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
KTM Superduke R -12
Jag var där nere för 3 månader sen... Dom har ett stort lager men det verkar som folk vallfärdar dit så prylarna tar slut :)
Innan vi åkte ner så skickade jag 2 mail med en massa frågor, och fick ett mail tillbaka som inte besvarade en enda fråga :confused:

I måndags beställde jag ett Arlen ness Racingställ och får det idag... Så jag e glad :D

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
vilken modell & storlek har du beställt ? kan vara bra o veta om vi beställt samma, men fått olika uppgifter om leverans.

fc-moto skulle få in mitt Berik laguna seca 3214 svart/vitt strl 52 i veckan & skicka det omgående, dvs jag skulle ha det i slutet på denna/början på nästa

Jag har beställt ett BERIK LS2 2468 BK (Color : Black/Gray ; Size : 48).

Man blir så jävla trött att dom itne kan ha ens någorlunda service. Det måste ju vara rätt många som är irriterade på dem, visserligen har väl inga förskottsbetalat, men det borde ju ändå inte vara nåt tombola!

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Jag har beställt ett BERIK LS2 2468 BK (Color : Black/Gray ; Size : 48).

Man blir så jävla trött att dom itne kan ha ens någorlunda service. Det måste ju vara rätt många som är irriterade på dem, visserligen har väl inga förskottsbetalat, men det borde ju ändå inte vara nåt tombola!
Använd skallen så förstår du att man kanske inte kan ha låga priser och en utmärkt kundservice. För att ge kunden bästa möjliga pris som samtidigt genererar största möjliga vinst för företaget måste vissa delar nedprioriteras.

Om ni är oroliga tycker jag att ni ska vänta med att beställa innan ni har fått besked om leverans från dem per telefon.

Mvh

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Använd skallen så förstår du att man kanske inte kan ha låga priser och en utmärkt kundservice. För att ge kunden bästa möjliga pris som samtidigt genererar största möjliga vinst för företaget måste vissa delar nedprioriteras.

Om ni är oroliga tycker jag att ni ska vänta med att beställa innan ni har fått besked om leverans från dem per telefon.

Mvh

men vilken GENI:mattias
om du har aldrig beställt nåt förut ska jag då berätta för dig att det funkar inte riktig att först få leveransbesked och sedan beställa. De kan ändå säga att det tar en vecka men sedan blir 3 månader försening från deras leverantörer. Om det är nu så att de inte hinner med alla samtal och email för att hålla ner priserna, hur skulle de kunna ha personliga offert och leveransbesked för varje order!?:confused:

Barbarozza

Medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
CBR1100 BB-01
om du har aldrig beställt nåt förut ska jag då berätta för dig att det funkar inte riktig att först få leveransbesked och sedan beställa. De kan ändå säga att det tar en vecka men sedan blir 3 månader försening f:confused:

Bestilte et par Alpinstar 6 Tech i sølv str 43 (9) og et Alpinestars Techback Ryggskydd idag !

Det var REA og jeg sparade ca 2000 Norska kr

La min ordre inn kl 1107 , kl 1140 ringer en kille og sier at må ha kredittkortbetalning til Norge ! ( har eget kort for det )

Alt var i lager. Kl 12 kommer mail om bestilling i orden og bekreftelse, så kommer bekreftelse fra bank , og kl 1607 nå i ettermiddag mail fra UPS om at forsendelse er på vei !

Hadde det ikke vært 17 mai i Norge i morgen hadde jeg hatt varene på 1 dag :) Nå kommer de Fredag i følge UPS

Jeg er imponerad !

Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
om du har aldrig beställt nåt förut ska jag då berätta för dig att det funkar inte riktig att först få leveransbesked och sedan beställa. De kan ändå säga att det tar en vecka men sedan blir 3 månader försening från deras leverantörer. Om det är nu så att de inte hinner med alla samtal och email för att hålla ner priserna, hur skulle de kunna ha personliga offert och leveransbesked för varje order!?:confused:
Du läser bara det som passar dig själv.

Om någon av våra kunder skulle få för sig att beställa utan att först be om aktuell lagerstatus skulle jag skratta mig harmynt.

Du kan få en steg för steg guide :tummenupp

- Du ringer företaget du vill beställa hos
- Om de har din artikel på lager är det grönt ljus
- Om inte vill du ha detaljerad information om när varan åter finns på lager, litar du på företaget kan du då beställa annars återkommer du när varan åter finns på lager
- Köper man en artikel som inte finns på lager ber man om problem.

Om ni kontrollerade innan ni la beställningar skulle deras arbetsbelastning minska eftersom de då slipper att underhålla surkart som er dag ut och dag in med att uppdatera leveransdatum.

Mvh

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Eller så har man ett leveransdatum på varje produkt efter lagerstatus, det har ju rätt bra många här i vårat land. Ex. "finns i lager", "leverans 3-4 månader" osv...

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600

Fick idag besked om att stövlarna är skickade. Det blev då bättre än vad de hade lovat( de lovade att få hem de på tisdag).
nöjd blir man om man får de i veckan. har du fått bekräftelse om leveransen också!?:tummenupp

lisv85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6
någon som kan säga hur stor man bör vara om man ska beställa ett berikställ från fc-moto... jag ha provat ett alpinestars här i sverige strl 50 å de passade fint.. så tror ni de borde gå med strl 50 i ett berik med.?? mvh

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Fick idag besked om att stövlarna är skickade. Det blev då bättre än vad de hade lovat( de lovade att få hem de på tisdag).
nöjd blir man om man får de i veckan. har du fått bekräftelse om leveransen också!?:tummenupp

:huvet :mad: Inte hört ett knyst från dom där.. Lovar att dom har glömt bort min order.. Och nu får man inte tag på dom heller.. Blir till att ringa på måndag morgon.. Finns dom inte då skiter jag i't :mad:

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
:huvet :mad: Inte hört ett knyst från dom där.. Lovar att dom har glömt bort min order.. Och nu får man inte tag på dom heller.. Blir till att ringa på måndag morgon.. Finns dom inte då skiter jag i't :mad:

jag fick t.o.m. bekräftelse från UPS att det blir leverans på tisdag. Kan det va din storlek som är längre väntetid?:confused:
mina är 45.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...