Vågar man handla online på fc-moto.de?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Glömde.. Sen kan det kanske ha att göra med min leveransadress. Tar den till företaget, då kanske de är mer "service minded" än mot privatperson :va

Oavsett, världens äckligaste färg på bilarna har de iaf..
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Fan va folk verkar ha otur...
Som ja sa tidigare så hade UPS tillome letat upp mitt hemnr o ringde på ist för o plinga på mitt angivna mobilnr (som kanske blivit fel ja vet inte?) o vissa ringer de inte alls? ja jävlar...
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Fan va folk verkar ha otur...
Som ja sa tidigare så hade UPS tillome letat upp mitt hemnr o ringde på ist för o plinga på mitt angivna mobilnr (som kanske blivit fel ja vet inte?) o vissa ringer de inte alls? ja jävlar...

tänk på att UPS har olika nivåer på deras tjänster och den som vi använder oss av (den billigaste) är en 9-17. eftersom förarna har ett visst antal paket att leverera i deras distrikt. Förarna får inte ha mobiltelefon (företagslur), en anledning är att det tar för lång tid att behöva ringa alla innan de kommer. Om du har portkod måste du UPPGE denna innan leverans. Chafförerna är inte som den där ungen mikah i heroes som kan styra elektronik och öppna lås med hjärnvibrationer.

Det smidigaste är att uppge adressen till sitt jobb och få grejerna lev. dit. Jag fick mina handskar från fc-moto igår lev. till mitt jobb.

och ja, mitt ex jobbar på ups i bromma :)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
tänk på att UPS har olika nivåer på deras tjänster och den som vi använder oss av (den billigaste) är en 9-17. eftersom förarna har ett visst antal paket att leverera i deras distrikt. Förarna får inte ha mobiltelefon (företagslur), en anledning är att det tar för lång tid att behöva ringa alla innan de kommer. Om du har portkod måste du UPPGE denna innan leverans. Chafförerna är inte som den där ungen mikah i heroes som kan styra elektronik och öppna lås med hjärnvibrationer.

Det smidigaste är att uppge adressen till sitt jobb och få grejerna lev. dit. Jag fick mina handskar från fc-moto igår lev. till mitt jobb.

och ja, mitt ex jobbar på ups i bromma :)

Men mig har de ringt alla ggr de levererat saker o sagt att nångång mellan då o då så kommer vi, o som sagt sist så leta de tillome upp ett nr jag ej angett för o kunna ringa.
O jag kör inte me nån dyrare variant än nån annan här som beställt på fc-moto vad jag vet :va
Sen att jag har min porttelefon kopplad till mobiltelefonen så jag kan gå till affären eller vad som helst medans ja väntar på dem e ju en annan sak :D..
 

myrn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
MT-01 -06, TT600R -01, ZX7R -98
Fick 3 av 4 grejjer idag. Tog 10 dagar. Handskarna som är den fjärde grejjen kommer senare utan att jag ska behöva betala frakt.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Fick mitt ställ och stövlar i onsdags. Tog cirka en månad men är supernöjd ändå med både pris och prylarna. Valde att betala "cash on delivery" vid beställningen. Innan leverans skedde fick jag information av Ups att man kunde ringa till dem och uppge kortnumret så drog de summan direkt utan extra kostnad. Mycket smidigt och man slapp gå till bankomaten :tummenupp
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Fick mitt ställ och stövlar i onsdags. Tog cirka en månad men är supernöjd ändå med både pris och prylarna. Valde att betala "cash on delivery" vid beställningen. Innan leverans skedde fick jag information av Ups att man kunde ringa till dem och uppge kortnumret så drog de summan direkt utan extra kostnad. Mycket smidigt och man slapp gå till bankomaten :tummenupp

Då betala du 50 spänn extra för COD för att senare ändå betala med kortet innan leverans..ja så går de ju me göra :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Då betala du 50 spänn extra för COD för att senare ändå betala med kortet innan leverans..ja så går de ju me göra :D

Ha, ha ja det är sant men då visste jag ju att grejerna fanns hemma i Sverige för leverans iallaf. :D
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Ha, ha ja det är sant men då visste jag ju att grejerna fanns hemma i Sverige för leverans :D

hehe, sant.. tog faktiskt oxå COD sist fast de va för jag va nästan säker på att leverans skulle dröja om de ens fanns några i lager så jag därför ville ha möjligheten att lätt kunna avbeställa o köpa nån annanstans.
Men prylarna kom efter mindre än en vecka så ja.. lika nöjd denna gång som alla andra ggr :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
hehe, sant.. tog faktiskt oxå COD sist fast de va för jag va nästan säker på att leverans skulle dröja om de ens fanns några i lager så jag därför ville ha möjligheten att lätt kunna avbeställa o köpa nån annanstans.
Men prylarna kom efter mindre än en vecka så ja.. lika nöjd denna gång som alla andra ggr :)

Kollade aldrig med dem innan om de hade prylarna hemma, men jag hade ju inte bråttom heller. Tänkte undvika ev. krångel och ligga ute med mycket slantar genom att välja cod då den summan är försumbar i sammanhanget. Ringde til ldem 2 ggr och första gången svamlade någon något obegripligt på engelska i rapidfart. Ringde någon dag senare igen och fick prata med en annan och då gick det att föra en liten konversation iallaf :näsblod Leveransen utlovades till veckan därpå och det höll dem ju faktiskt. De har nog en del att stå i därnere antar jag. Men har de halva priset på ställ mot i Sverige så är det kanske inte så underligt :)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag är näst intill helnöjd med FC-moto. Fick allt utom stövlarna igår. Beställde i tisdags (eller om det var i måndags). UPS ringde två gånger under gårdagen och berättade när de skulle komma. Full pott hade det blivit om jag även fått stövlarna. Men nu stod det istället "Stövlarna skickas senare. Fraktfritt".
 

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
Tankväska UTAN magneter!!??

Köpte en Held tankväska av Fc-moto, allt fungerade perdfekt tills dess jag upptäckte att den inte kom med magneter:huvet
På hemsida stod inget om detta och när jag kollar nu hittar jag inget x-tra att köpa tgill väskan!! Jag har mailat dem flera gånger men ej fått svar; dåligt tycker jag!
Nån som känner igen problemet med tankväskan?????????
 

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00
När drar de pengarna från kontot? Jag blewv lite häpen över att det inte gjordes direkt vid beställningen.

Antagligen direkt när dom skickar grejjerna. Det kanske tar någon dag för dom vill inte ta betalt förrens dom vet att dom har grejjerna hemma kanske.
 

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00
:tummenupp Grattis till ett bra köp :tummenupp

Synd för svenska säljare med en sån här affär som fc-moto.. :va
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
:tummenupp Grattis till ett bra köp :tummenupp

Synd för svenska säljare med en sån här affär som fc-moto.. :va

Nja för min del handlande det om att just dom färgerna jag ville ha inte fanns i sverige. För ville jag ha svarta eller vita så kunde jag få det till samma pris i sverige.

Ska bli kul att se hur lång tid det tar från att det är betalt och tills dom kommer fram
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Fan vad snabba dom är :yoparty :yoparty beställde i fredags, i måndags drog dom pengarna idag fick jag mina stövlar :yoparty


Alpinestars-Supertech-R.jpg
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top