Vågar man handla online på fc-moto.de?

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Klart man ska beställa. Jag har alltid haft grejerna efter par-tre dagar. Så länge dom har grejerna hemma är det inga problem. La en beställning idag på ett Alpinestars mx-1, för 6600, med tanke på det jävla priset kan man ju gott vänta ett tag. Man kan inte få allt.

The Olsson

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
SuperDuke R
Jag har gjort några beställningar från fc-moto, två av gångerna har dom lyckats skickat det till finland istället av någon anledning. Fick ju sakerna tillslut, tog bara en vecka extra, annars funkar det kanon!

blabolanr1

hmmm...
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Aprilia rs
Klart man ska beställa. Jag har alltid haft grejerna efter par-tre dagar. Så länge dom har grejerna hemma är det inga problem. La en beställning idag på ett Alpinestars mx-1, för 6600, med tanke på det jävla priset kan man ju gott vänta ett tag. Man kan inte få allt.

OKAY!
men hur lång tid kan det ta ungefär om dom inte har tex. mitt skinnställ på lager? (alpinestar sp1 storlek 62 eller 64):)

Vill helst ha det innom 1-1½ månad:tummenupp

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
OKAY!
men hur lång tid kan det ta ungefär om dom inte har tex. mitt skinnställ på lager? (alpinestar sp1 storlek 62 eller 64):)

Vill helst ha det innom 1-1½ månad:tummenupp

Skall absolut inte ta så lång tid. I så fall är det om Alpinestars inte kan leverera dom ställen till fc-moto som det kommer ta tid. I det fallet brukar fc-moto gå in och erbjuda ett liknande ställ eller ett lite dyrare för samma peng... Har hänt en del som skrivit här i tråden

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag la en beställning på ställ och stövlar igår så vi får se om det händer något eller om man ska behöva bli irriterad och arg eller glad och ....glad!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
nääh akta er, dem har konkat så dem säljer bara ut de som finns i butiken som är gamla provställ o sånt o sen e de slut.. japp japp, fast de behåller alla pengar de kan o försvinner till thailand... mmmm... akta er...

blabolanr1

hmmm...
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Aprilia rs
Skall absolut inte ta så lång tid. I så fall är det om Alpinestars inte kan leverera dom ställen till fc-moto som det kommer ta tid. I det fallet brukar fc-moto gå in och erbjuda ett liknande ställ eller ett lite dyrare för samma peng... Har hänt en del som skrivit här i tråden

ok:)
Jag får lägga en beställning då, men jag tror jag tar cash on delivery, för då kan man ju kolla om alla saker är med + kolla om det är helt.

nääh akta er, dem har konkat så dem säljer bara ut de som finns i butiken som är gamla provställ o sånt o sen e de slut.. japp japp, fast de behåller alla pengar de kan o försvinner till thailand... mmmm... akta er...

cash on delivery:tummenupp

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Du är alltid så glad och seriös.

:) :rolleyes:

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
Jag har inte bara beställt jag har också betalt och fått en första avisering från FC på paketet!! Jag beställde 22 April och jag betalde 4500 spänn till fc moto den 25 April!! Trots detta har de ännu inte skickat nåt, vilket för övrigt är helt oriktigt enligt kontokortsföretagen!!
Min teori är att om allt funkar som det skall så gör de vad de skall, men om något blir LITE fel så går det käpprakt åt .........
Det är en viss risk att beställa enl mig, man vet aldrig om det strular eller inte:huvet :huvet

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Så många som påstår att dom har haft grejerna hemma på 3-4 dagar, jag har fortfarande inte hört nånting.

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Så många som påstår att dom har haft grejerna hemma på 3-4 dagar, jag har fortfarande inte hört nånting.

Som sagt, beställde igår vid 17-tiden. Idag fick jag mail från UPS, stället kommer på fredag. Inte för att det hjälper dig men så har det alltid funkat för mig, trist att inte alla har samma erfarenhet.

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
Status Date
Order was received 03/05/2008 11:29
Viewed 06/05/2008 22:06
In process 06/05/2008 22:06

sen då?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Som sagt, beställde igår vid 17-tiden. Idag fick jag mail från UPS, stället kommer på fredag. Inte för att det hjälper dig men så har det alltid funkat för mig, trist att inte alla har samma erfarenhet.
Men vad faaaaaaaan :mad:

Betalade du först eller du tog pay by delivery?:)

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag beställde lite grejer från fc-moto den 21 april, efter ett ton e-mail och ett telefonsamtal fick jag dem 6 maj (dvs 17 dagar senare). Dessvärre verkar mina hanskar vara restnoterade. :gnissla

Nja, GP-moto hade både bättre support och var snabbare på skicka prylarna. :)

MissDivine

Rågat mått
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Daytona 675
Jag la en beställning i mitten på mars, inget har hänt än..:mad:
Ringde 2v efter och kollade var grejorna blev av och de sa att de inte hade den storleken hemma så därför det tog lite tid..
Okej, Fine tänkte jag..
Ringde några veckor senare och då skulle jag få grejorna v 18..
Nu är det v 19!!
Inga grejor har kommit.. De svarar inte på några telefonsamtal, och mejl är väl inte lönt att skriva..
Frågan är om det är lönt att vänta eller om man ska ta och köpa ett ställ här i Sverige ist?!?!!

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Jag har lagt en order nu med allt från tårna till huvet, 9500kr. Se i fall det dyker upp nåt *håller tummarna*

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Jag beställde handskar av dom för ca. 3 månader sedan. Jag har nu avbeställt handskarna och jag kan bara konstatera att jag aldrig mer kommer att försöka köpa något av dom.

Av alla olika utländska företag jag handlat av är det bara FC_MOTO som missköt sig så illa ( inte svara på mail och vara korta och otrevliga i telefon). :arsele

Alla andra företag som jag handlat av i utlandet har varit väldigt noga med att svara på mail och att tala om utifall dom har problem med att leverera omedelbart.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras