notrightrider
Learning fugging nuthing keeps you young.
Ja, så värst blodtörstiga är de väl inte, men annars är det en ganska träffande beskrivning.
Dödsräckena dom sätter upp...?
Ja, så värst blodtörstiga är de väl inte, men annars är det en ganska träffande beskrivning.
En organisation som jobbar för att motorcyklister finns med i debatten kring trafikfrågor men också samlar och organiserar träffar/bandagar för motorcyklister.
Det som är mer intressant är attityden som sätts mot SMC här på sporthoj vilket förhoppningsvis visar sig här. Givetvis gör smc fel ibland, som första definitionen av extremt beteende.
Det är ofta trådar som berör SMC fullständigt svämmar över av "haters", där målet varken är att bidra konstruktivt eller att engagera sig i att verka för sin ståndpunkt utan snarare snacka skit för att trycka ner någon /något annan/t.
Behövs inga haters! SMCs representanter är så bra själva på att göra sig illa omtyckta och därmed sin grupp.
Snarare finns det gott om sekterister bland SMCs medlemmar som måste ut och kriga mot alla oliktyckande MC-vänner istället för att försöka förstå hur andra MC-vänner ser sin glädje vid hojåkning.
Smc är nog bra på många sätt men jag är inte medlem och tänker inte bli det heller.
Mitt argument för att inte vara medlem i smc. Jag vill inte vara med i klubben vägpoliser och allvetare. Jag vill heller inte åka runt och se ut som någon vägarbetare på två hjul.
Det var det jag retar mig mest på.
De är ju lite av tråkmånsar när det gäller bankörningar. Mycket regler och strama tyglar.
App, app. :Mattias
Detta är en tycka tråd fri från bemötanden.
Jag vet oxå att SMC anordnar utbildning och inte bandagar.
Det beror väl lite på vem som styr upp det hela. Har man otur så råkar man ut för han med den prickiga hunden.
Ja, men när det är samma felaktigheter som bara ältas...det är lite trist att se.
SMC centralt = Enormt bra org som gör väldigt mycket nytta för MC kollektivet. Men ibland glömmer de vissa medlemmar såsom att "deras" försäkringsbolag inte tar sporthojar. HUR kan man byta från folksam till svedea som inte tar emot annat sporthojar på ett bra sätt? Antar att organisationen i övrigt speglas av MC kollektivet alltså äldre och äldre. De få yngre som kör MC kanske inte riktigt känner sig hemma.
Det här är väl kanske alltför vanligt...inte för att jag direkt märkt något av det själv...SMC lokalt = Kronoberg = Händer inte mycket, besökte lokalen när de flyttat till nytt men kände mig inte direkt välkommen. folk snackade med sina polare typ och ingen sa hej till mig. Kuppade mig in i ett par samtal men efter en stund tystnade de andra. Så tar man inte emot en medlem som är där för första gången. Trist för det är ju roligare att köra i grupp.
Jag är medlem i SMC för jag stöder tanken att vi tillsammans kan påverka saker och ting. Sen kostar det nada och jag får en toablaska och tidigare lite rabatt på någon försäkringen på köpet!
Du vaknade på fel sida alldeles nyss?Smc är nog bra på många sätt men jag är inte medlem och tänker inte bli det heller.
Mitt argument för att inte vara medlem i smc.
Vägpoliser och allvetare...är det någon som haft ett traumatiskt möte någonstans?Jag vill inte vara med i klubben vägpoliser och allvetare. Jag vill heller inte åka runt och se ut som någon vägarbetare på två hjul.
Inte mer? Kanske något lite till, allt för att fögylla vår dag?Det var det jag retar mig mest på.
...Alltså...vart f-n kommer det här med vägarbetare->väst ifrån....
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|