Vad är du beredd att göra för att bli ekonomiskt oberoende?

ninjabiker

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2009
Ort
östersund
Hoj
ninja 750
Vad kan du tänka dig att göra för att bli ekonomiskt oberoende resten av ditt liv? Summan kvittar då denna ju är individuell för varje enskild individ. Kvittar om det är 1000kr eller 100000.000.000.000.000.000kr t.ex. Alla lever ju olika.

Själv skulle jag kunna tänka mig att ta både ta emot gubbakuk i kvadrat till att "snajpa" någon för mig okänd person mot "minst" 50.000.000skr. som skulle vara mitt minimum. Sen är jag rätt öppen för allt där emellan... Skulle jag vara tvungen att suga gubbakuk mot en astronomsik summa skulle jag sedan åka till hjärnforskningsinstitutet i Zürich och radera detta minne.

Vad skulle Ni göra?
 

Merovingian

Guest
Å andra sidan kanske du kommer gilla det. Du har väl inte testat än så du kan inte veta med säkerhet?

Jag har reflekterat rätt mycket i denna fråga under perioder. Lönnmördare skulle jag kunna tänka mig vara för sådana summor förutsatt att det var svin jag skjöt av.
Det finns många människor världen hade klarat sig bättre utan.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag brukar dra följande scenario för mina manliga bekanta.

En otroligt rik fet tysk är sjukt tänd på dig och vill ta dig i brumman, vad är ditt pris ?
Sen vet man att han är fullt frisk och vill knulla dig utan kondom vad kostar du ?
När dom sedan svarat 3 miljoner eller vad det nu handlar om, så fyller man på -Ja då kommer du ju att stå där sen med skammen medans du känner den tyska fisljumna säden rinna ner efter insidan på ditt lår.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beror väl på vad påföljderna blir. Känns dumt att ta ett lönnmördarjobb för 50 mille om man sedan inte kan spendera pengarna på grund av att man sitter i finkan...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är berädd att jobba hårt och mycket.

En gång i tiden skulle jag också ha kunnat göra nåt kriminellt för en slant men numera anser jag att det är en större rikedom att kunna sova med gott samvete än att tjäna pengar på nåt som drabbar någon annan. Många glömmer lätt att det är en lyx.

Brott jag kan acceptera är sådana som inte direkt drabbar någon ofrivillig så en snäll hallick, knarkhandlare, spritsmugglare, hembrännare, dieselsmugglare kan jag acceptera så länge alla inblandade är med på dealen. Att vissa av knarkhandlaren kunder sen kanske begår brott jag inte accepterar är en annan sak.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Beror väl på vad påföljderna blir. Känns dumt att ta ett lönnmördarjobb för 50 mille om man sedan inte kan spendera pengarna på grund av att man sitter i finkan...

Givetvis kalkylerar man inte med att åka dit, men 50 millar när du kommer ut efter 6-7 år i Sverige är inte fy skam...
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Alla två vänner. Inklusive din ena bror. De enda som stått ut med sådana där poneringar. :hihi

Nja vi körde den på jobbet, många låg på rätt höga summor (mångmiljonbelopp) tills en kille kom in och "made a statement" han var billigast.

-Ingen annan som behöver veta ? Vafan bara att gå in i ett rum och dra ner brallorna och köra, fan ett par hundra tusen är ju en jävla massa pengar.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Beror väl på vad påföljderna blir. Känns dumt att ta ett lönnmördarjobb för 50 mille om man sedan inte kan spendera pengarna på grund av att man sitter i finkan...

15 år i svenskt fängelse kan vara värt 50 mille... Beroende på vilken ålder man är i... Skulle jag vara 20 bast så hade jag spenderat dom åren på att träna och studera flitigt och sedan leva gott på pengarna när jag blev en fri man...
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
15 år i svenskt fängelse kan vara värt 50 mille... Beroende på vilken ålder man är i... Skulle jag vara 20 bast så hade jag spenderat dom åren på att träna och studera flitigt och sedan leva gott på pengarna när jag blev en fri man...

Finns inte en chans i helvette att jag skulle byta bort mina senaste 8 år för att ha 50 miljoner. No way !
Däremot skulle jag kunna offra de kommande 5 åren vilka jag tror kommer att vara rätt mediokra.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
15 år i svenskt fängelse kan vara värt 50 mille... Beroende på vilken ålder man är i... Skulle jag vara 20 bast så hade jag spenderat dom åren på att träna och studera flitigt och sedan leva gott på pengarna när jag blev en fri man...

Visst, då kan du köpa bromsmediciner och vård för resten av ditt liv när du väl kommer ut efter fängelset med både hepatit och aids efter att ha agerat "speciell kompis" åt anstaltens alla bad boys...:rolleyes:

Hur många av millarna går åt för att köpa sig fri egentligen?:va Det borde ju finnas någon högt uppsatt jävig människa som man kan muta...

Förresten så är 50 millar bara lika med ca 60 k i månaden i 70 år. Visst kan du leva på det med råge, men inte direkt så att du kan köpa en ferarri i månaden med den typen av ekonomiskt oberoende. Jag skulle nog be om snarare en 500 mille, men det skulle jag nog också göra en hel del för. Dock inget som begränsar mig i mitt njutande av livet och alla mina pengar (jag vill med andra ord inte bli oreparabelt skadad, få någon obotlig allvarlig sjukdom eller sitta i fängelse i halva mitt liv). Förutom det... Det mesta.

Och om någon nu vill flika in "du skulle med andra ord inte göra särskilt mycket för pengarna?" så vill jag bara svara, i förebyggande syfte: "Nej, men hur torligt är det att jag blir erbjuden 500 millar för att suga gubbkuk eller skjuta ihjäl någon?":D Det finns nog billigare luder/hitmen än så:gnissla

Givetvis kalkylerar man inte med att åka dit, men 50 millar när du kommer ut efter 6-7 år i Sverige är inte fy skam...

Som sagt var...
 
Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Visst, då kan du köpa bromsmediciner och vård för resten av ditt liv när du väl kommer ut efter fängelset med både hepatit och aids efter att ha agerat "speciell kompis" åt anstaltens alla bad boys...:rolleyes:

Hur många av millarna går åt för att köpa sig fri egentligen?:va Det borde ju finnas någon högt uppsatt jävig människa som man kan muta..

Du ser på för mycket amerikanska fängelsefilmer...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Förresten så är 50 millar bara lika med ca 60 k i månaden i 70 år...

Om du förvarar pengarna i madrassen ja, men avkastningen på 50 mille går inte av för hackor. Börsen har historiskt sett gått upp 8%/år i snitt och det skulle ge dig 333000 kr/månaden utan att du minskar på kapitalet. Eller 4 mille per år, eller 2.8 mille efter skatt. Vilken Ferarri var det du ville ha?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top