Vad är du beredd att göra för att bli ekonomiskt oberoende?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du kan ju räkna av 20 år som du redan har levt från kalkylen, eller räknar du med att leva i 90 år?

Minst, utan att åldras nämnvärt mycket mer:tummenupp

Skämt åsido, skulle man råka leva länge vill jag absolut inte bli fattig på ålderns höst bara:) att vara fattig nu är ju ganska lugnt, då överlever man åtminstone. När man är gammal och skräplig blir det knepigare... Dessutom kan man köpa sig lite ungt sällskap om man har gott om pengar där när man är gammal:D :gubbsjuk
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fick jag erbjudandet att erhålla 100.000.000:- i fall jag tog en rykande färsk grand-danoisbajskorv och la den långt bak på tungan och sedan pressade den upp mot gomen så den silade ut mellan tänderna skulle jag självklart säga javisst men när det väl ska verkställas så vetefan jallafall.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om du förvarar pengarna i madrassen ja, men avkastningen på 50 mille går inte av för hackor. Börsen har historiskt sett gått upp 8%/år i snitt och det skulle ge dig 333000 kr/månaden utan att du minskar på kapitalet. Eller 4 mille per år, eller 2.8 mille efter skatt. Vilken Ferarri var det du ville ha?

True, men då kommer nästa problem: Vilken bank ska du vända dig till och begära att få sätta in 50 mille bara sådär, utan bakgrund? Tror inte att de köper ett argument i stil med "Nära serru, har ärvt från farfar och han sparade ju en hel del serru..." bara sådär:rolleyes: och nu har ju schweizarna fått börja lämna ut kontouppgifter och sådär så det är väl bara en tidsfråga innan de inte heller är ett alternativ. Kvar finns då madrassen.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
För 50 miljoner kronor skulle jag nog _KANSKE_ gå med på att köra en Harley Davidson några hundra meter, men då vill jag ha det säkerhetsställt att det inte finns några dokumenterade bevis för att detta ha skett.
För 60 miljoner kronor till skulle jag kunna gränsla en BMW-hoj - återigen bara om inte några som helst video, bild eller ljudbevis dokumenterar det hela.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick jag erbjudandet att erhålla 100.000.000:- i fall jag tog en rykande färsk grand-danoisbajskorv och la den långt bak på tungan och sedan pressade den upp mot gomen så den silade ut mellan tänderna skulle jag självklart säga javisst men när det väl ska verkställas så vetefan jallafall.

Människonkelbär då?:brynad :koprofil
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
True, men då kommer nästa problem: Vilken bank ska du vända dig till och begära att få sätta in 50 mille bara sådär, utan bakgrund? Tror inte att de köper ett argument i stil med "Nära serru, har ärvt från farfar och han sparade ju en hel del serru..." bara sådär:rolleyes: och nu har ju schweizarna fått börja lämna ut kontouppgifter och sådär så det är väl bara en tidsfråga innan de inte heller är ett alternativ. Kvar finns då madrassen.

Du menar att du inte vill erkänna till bankdirektören att du sugit hårig tysk gubb-***.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fick jag erbjudandet att erhålla 100.000.000:- i fall jag tog en rykande färsk grand-danoisbajskorv och la den långt bak på tungan och sedan pressade den upp mot gomen så den silade ut mellan tänderna skulle jag självklart säga javisst men när det väl ska verkställas så vetefan jallafall.

På något sätt så tar jag hellre hundbajs i munnen än mänsklig avföring... Nu är i.o.f.s. grand-danoi en jättehund men ändå... Eller alltså... hellst tar jag inget bajs alls i munnen... Men snackar vi massa miljoner, så lätt hundbajs framför mänsklig avföring...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Prostitution är ju olagligt, och de tar väl inte lätt på olagliga inkomster?...

Beror på i vilket land du gjort det...

I Sverige är det lagligt att sälja sex men olagligt att köpa. Det är ju i vanlig svensk ordning patriarkatet som utnyttjar de stackar kvinnorna.

Sedan hamnar du med 50 mille nästan i samma kategori som Anna Anka, dvs laglig prostitution. :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Beror på i vilket land du gjort det...

I Sverige är det lagligt att sälja sex men olagligt att köpa. Det är ju i vanlig svensk ordning patriarkatet som utnyttjar de stackar kvinnorna.

Sedan hamnar du med 50 mille nästan i samma kategori som Anna Anka, dvs laglig prostitution. :D

Appappapp!

Han blir väl skyldig att skatta om det är inkomst av "tjänst"
Först tar dom 2/3 i vanlig skatt, sen sköntaxeras han för att han inte hade F-skattsedel på ytterligare en tredjedel, och sedan tillkommer obetalda arbetsgivaravgifter på ett par mille....

Så då står han där med skammen, ett par mille back och kronofogden i hälarna...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beror på i vilket land du gjort det...

I Sverige är det lagligt att sälja sex men olagligt att köpa. Det är ju i vanlig svensk ordning patriarkatet som utnyttjar de stackar kvinnorna.

Sedan hamnar du med 50 mille nästan i samma kategori som Anna Anka, dvs laglig prostitution. :D

Förvisso, men tar man då GuWs post med i beräkningarna så är det ändå ingen idé att sätta in skiten på banken...:rolleyes:

Rik lyxhustru (eller ja, lyxmake kanske) skulle man fan bli, synd bara att jag varken är ofantligt snygg eller välutrustad...:huvet Det plus det faktum att jag avskyr allt vad dryga jävla kändisar heter:zpy Så någon sådan vill jag inte gifta mig med. En fin äldre godsägerska däremot...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
På något sätt så tar jag hellre hundbajs i munnen än mänsklig avföring... Nu är i.o.f.s. grand-danoi en jättehund men ändå... Eller alltså... hellst tar jag inget bajs alls i munnen... Men snackar vi massa miljoner, så lätt hundbajs framför mänsklig avföring...

Är du säker på det? Jag har hört att hundskit innehåler en massa bakterier som inte direkt är kompatibla med oss människor... Vanlig människoskit är ju mest bara vanlig jävla e-coli. Inte för att jag vill äta något av det, men jag undrar om man inte kan bli rejält sjuk av hundskit...:va Fast det kanske man kan av människoskit också? Har vi någon med erfarenhet på ämnet?:hihi
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag skulle kunna klippa av mig halva lillfingret för 50millar
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Är du säker på det? Jag har hört att hundskit innehåler en massa bakterier som inte direkt är kompatibla med oss människor... Vanlig människoskit är ju mest bara vanlig jävla e-coli. Inte för att jag vill äta något av det, men jag undrar om man inte kan bli rejält sjuk av hundskit...:va Fast det kanske man kan av människoskit också? Har vi någon med erfarenhet på ämnet?:hihi

Fanns en tjej i kommunen som åt hundbajs för 50kr i 4:e klass, framgick aldrig om hon vart sjuk men hon lever idag och är jävligt snygg faktiskt.
 

ninjabiker

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2009
Ort
östersund
Hoj
ninja 750
Haha. Jag är beredd att göra en hel del för att aldrig mer behöva bry mig om ordet "pengar". Många här har svarat en hel del sköna svar...

Jag tror att hela tråden startades för att du ville tala om att du var villig att göra det. :D

Hur många förslag har du fått via PM?

Jag avböjer din avsugning även om det är gratis!

Inte ett enda PM. Nu går skam på torra land minsann!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top