Vad är risken med fallande bostadspriser?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men idag pratas det mer om höjda skatter än sänkta skatter och räntan är så låg att den sänkningarna framöver blir mest symboliska.

Å andra sidan pratades det om, nej rättning. Det prognostiserades och uttalades att nästa kvartal skulle räntan höjas X punkter osv konstant från Q2 -09 ända fram till.. Ja, fortfarande.

Hotet om höjda räntor är en retorik politiken och riksbanken måste använda för att försöka bromsa låntagandet och öka sparandet, samtidigt som räntorna måste vara låga för att möjliggöra det och driva på konsumtionen för produktionens skull. Man ska inte lyssna så mkt på Ingves, gubben snackar skit ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tråden började inte för flera år sedan men visst har det varit urspårat länge på bostadsmarknaden. I Sverige sprack inte bubblan samtidigt med resten av världen för några år sedan eftersom vår regering hade möjlighet till stora stimulanser i form av sänkta skatter via arbetsavdraget och riksbanken kunde sänka räntan rejält.
Men idag pratas det mer om höjda skatter än sänkta skatter och räntan är så låg att den sänkningarna framöver blir mest symboliska.

Ja jag kommer ha fel i den prognosen. Att tippa på enskilda månader är nog svårare än att vinna pengar på Solvalla. Så jag tror också att jag kommer ha fel i min prognos. Jag står dock fast vid den så får vi se när statistiken kommer in hur mycket fel jag haft. Jag noterar att du alltså tippar en uppgång. Så vågar du sätta emot en tusing?
Och jag menar då alltså för kontrakt skrivna i januari, vilket kommer in med viss fördröjning. Kommer dock inte ihåg exakt hur mycket men det kan vi ju kolla om du vågar dig på vadet?

Ja, prognosen för Julhandelns dyk talar inte för en strålande ekonomi ur ett större perspektiv än bostadsmarknaden och allt hänger ju ihop.

Ja, det finns hyfsat pålästa inom finansbranschen som dementerar en bostadsbubbla men det finns även motsatsen.

Nope, slår aldrig vad så den hänger jag inte med på.
Och jag säger inte att det kommer ske en uppgång, motsatsen till krasch är inte ökning. ;)

Jag tror att vi kommer se en nedgång i antalet affärer, det håller jag med om, men jag tror inte att vi kommer se en så stor nedgång i priset på dessa affärer eller att vi kommer se en stadig prisnedgång framöver.

Men samtidigt så är det så att jag är optimist, jag väljer att inte gå runt och förutse diverse katastrofer, jag hoppas och tror på en ljus framtid men planerar även för diverse katastrofer om de händer... som t.ex. en bostadsbubbla, t.ex. så amorterar vi betydligt mer än snittet vilket iofs inte är så svårt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...Hotet om höjda räntor är en retorik...

Eller som i usa där räntorna knappt längre kan sänkas och istället använder man löften om hur länge räntorna ska vara låga som retorik för att skapa förtroende hos konsumenterna. Konsumenter som egentligen redan är för högt belånade i hela västvärlden.

Vad som är retorik och vad som är följder av en föränderlig värld ser man nog inte förrän kanske i bästa fall några år senare. Ibland aldrig.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tror inte att det är de bostadslösa som drivit priserna till de nivåer vi har.

Jag tror det är bankerna som drivit priserna till dessa nivåer. Folk har bjudit så långt som vad dom fått lånelöften för och samtidigt bundit fast sig själva som slavar åt banken. Det är bankernas lånevilja som styrt priserna i en värld där priserna hamnat på sådana nivåer att det blivit för abstrakt att koppla beloppet till antalet arbetstimmar.

För pengar är i praktiken arbetstimmar för majoriteten av befolkningen.

Man kan undvika att köpa en bil, ja. Man kan även välja att köpa en hälften så stor bostad. Eller en fjärdedel så stor bostad.

Är allt svart/vitt i din värld? :va

om du läser det jag skrev som du citerade så är det att folk måste ha någonstans att bo, inte att de bostadslösa driver bostadsmarknaden. Men skall man polarisera det på det viset så visst, det är snarare oviljan att vara bostadslös som driver marknaden.
Men jag skulle snarare påstå att det handlar om att folk vill bo i något de trivs med och sätter ett pris på vad det är värt, sen är det vanligt att flera är intresserade av samma bostad och därmed bestäms det reella värdet genom en budgivning.
Men visst blir marknaden lidande på de mindre populära orterna osv.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
...t.ex. så amorterar vi betydligt mer än snittet vilket iofs inte är så svårt.

Haha.. Nej, 1 krona om året eller så :D

Vad som förvånar mig lite är dock vissas förmåga att tycka att det är självklart att amortera hiskeliga 1000:-/mån på lägenheten, men har 200ksek i lån på bilen :koko

Det saknas helt klart den där grundläggande käsnlan för hushållsekonomi hos gemene man. Amortera på lånet med 1,25% ränta men låta ett annat med 6,5% ligga kvar :huvet

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Haha.. Nej, 1 krona om året eller så :D

Vad som förvånar mig lite är dock vissas förmåga att tycka att det är självklart att amortera hiskeliga 1000:-/mån på lägenheten, men har 200ksek i lån på bilen :koko

Det saknas helt klart den där grundläggande käsnlan för hushållsekonomi hos gemene man. Amortera på lånet med 1,25% ränta men låta ett annat med 6,5% ligga kvar :huvet

Precis, det räcker med några kronor i amortering för att bräcka snittet... men själva amorterar vi strax under 10k i månaden, stiger räntorna och vi får ökade kostnader som gör att det gör lite ont i plånboken kan vi balansera det med en minskad amortering utan att sätta oss i skiten. Vårt sätt att hantera marginaler.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Eller som i usa där räntorna knappt längre kan sänkas och istället använder man löften om hur länge räntorna ska vara låga som retorik för att skapa förtroende hos konsumenterna. Konsumenter som egentligen redan är för högt belånade i hela västvärlden.

Vad som är retorik och vad som är följder av en föränderlig värld ser man nog inte förrän kanske i bästa fall några år senare. Ibland aldrig.

Är det så i USA?

Vad är det underliggande problemet då? Gällande konsumentbeteendet alltså.

Min bild är att de har ungefär samma problem som vi har här, men jag gissar bara. Ytligt så håller jag med om att det verkar märkligt att skjuta på förhoppningar som leder till ännu mer belåning när det är roten till allt. Å andra sidan har de ju andra problem också, men det är verkligen en quick fix i så fall som från första början är grunden till varför de sitter i skiten.

Men politik är rävspel, och liksom med invandrarfrågan i sverige så finns det nog många som vet bättre och tycker rätt, men inte kan säga nåt för att det vore politiskt självmord.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Njae.. Vingen har nog inte lossnat, men rodret kärvar i vilket fall och bultarna till vingen ser rätt rostiga ut. Att det blåser orkanbyar (omvärldsekonomin) gör ju inte situationen säkrare direkt.

Skulle du sätta dig i ett sådant flygplan :näsblod

Jag tror det är bankerna som drivit priserna till dessa nivåer. Folk har bjudit så långt som vad dom fått lånelöften för och samtidigt bundit fast sig själva som slavar åt banken.

Man skulle kunna sammanfatta det här med att säga att man drev avregleringarna av kreditmarknaden för långt. Politikerna och även väljarna hade för hög tilltro på den fria marknaden. Man skapade ett okontrollerbart monster utan fungerande tillsynsmekanismer. Nu har man svårt att se hur man åter ska kunna reglera marknaden utan att det får för långtgående effekter för de inblandade parterna.

När det väl kommer till kritan är banken inte den man vill hålla i handen. De kommer att sticka kniven i ryggen på en om de får chansen. Det har många fått erfara i historien och historien upprepar sig. Det gäller att aldrig försätta sig i en så prekär situation där man riskerar att hamna i bankernas klor. Har man ryggen fri behöver man inte bry sig så mycket om hur bostadspriserna går upp och ner i olika konjunkturer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Precis, det räcker med några kronor i amortering för att bräcka snittet... men själva amorterar vi strax under 10k i månaden, stiger räntorna och vi får ökade kostnader som gör att det gör lite ont i plånboken kan vi balansera det med en minskad amortering utan att sätta oss i skiten. Vårt sätt att hantera marginaler.

Korrekt :)

Vi amorterar inte så mkt längre. Vi lånade upp lägenheten lite (knappt hälften ungefär) när vi köpte bilen, det löste vi av rätt snabbt. Sen har vi mest sparat på konto hellre än amortera. Har 2 delar och inget på lång tid så när det ska skrivas om tänker vi att vi kan kasta in en hundring eller så då istället. Personligen skiter jag i om vi amorterar eller inte, jag för en enkel balansräkning och följer vårt "egna kapital", i slutändan är det vad som ska bekosta nästa boende och allmänna framtid. Så länge den totala förmögenheten växer spelar det mindre roll genom vilka tillgångar. För övrigt ett bra sätt att ha koll på sin "status" om man har nya bilar och hojar t.ex. Mäter man "avskrivningen"/värdemiskningen så blir det mer naturligt att spara mer utan att känna sig "duktig", man kompenserar bara för dolda kostnader osv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nope, slår aldrig vad så den hänger jag inte med på.
Och jag säger inte att det kommer ske en uppgång, motsatsen till krasch är inte ökning. ;)

Jag tror att vi kommer se en nedgång i antalet affärer, det håller jag med om, men jag tror inte att vi kommer se en så stor nedgång i priset på dessa affärer eller att vi kommer se en stadig prisnedgång framöver.

Men samtidigt så är det så att jag är optimist, jag väljer att inte gå runt och förutse diverse katastrofer, jag hoppas och tror på en ljus framtid men planerar även för diverse katastrofer om de händer... som t.ex. en bostadsbubbla, t.ex. så amorterar vi betydligt mer än snittet vilket iofs inte är så svårt.

- 1 % på en månad är ingen krasch, men jag sa bara slå vad om upp resp ner så någon av oss kommer få rätt. Mellantinget dvs 0,00000000 % förändring finns nog bara i fantasin. -10% på ett år är heller ingen krasch

Det har länge skett en nedgång i antalet affärer och det tar allt längre tid att bli av med en bostad i storstäderna. Sen finns det en tröghet hos individer att acceptera och sälja till lägre priser nominellt. Dock finns det faktorer som där den psykologin inte finns med. Tex när kronkalle säljer så säljer dom till det pris som erbjuds, med viss reservation för väldigt felaktiga priser. Och med fler arbetslösa så hamnar fler bostäder hos kronkalle.

:tummenupp Jag ger dig en eloge för att du amorterar hårt. Det är nog det bästa man kan göra idag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det underliggande problemet då? Gällande konsumentbeteendet alltså.

Vi har de senaste 20 åren haft en tillväxt i västvärlden skapad mer eller mindre endast av bara ökade skulder. Varje konjukturdipp så har det stimulerats med ytterligare lägre räntor. Samtidigt som en allt mer globaliserad värld hållt nere vår inflation med sänkta priser på i princip alla konsumtionsvaror. Men man kan inte öka sina skulder i det oändliga, förr eller senare säger någon stopp du klarar inte räntorna och säkerheterna för mer lån.
Där är vi idag, och nu har vi 20 år framför oss då vi måste börja amortera våra skulder.

Ur ett historiskt perspektiv så har vi nu haft det glada 20-talet, och du vet vad som kom efter det. Det syns även ur ett annat samhällsperspektiv med missnöjespartier runt om i världen som försöker ge judarna skulden. Eller vad det kanske muslimerna den här gången... :va

I praktiken har vi istället världen enda riktiga tillväxt hamnat i öst. Snart kan dom inte längre pressa ner vår inflation längre då dom i sin tur har en hög inflation med stigande priser som snart kommer till oss.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vi har de senaste 20 åren haft en tillväxt i västvärlden skapad mer eller mindre endast av bara ökade skulder.

Snart kan dom inte längre pressa ner vår inflation längre då dom i sin tur har en hög inflation med stigande priser som snart kommer till oss.

Nu har du iofs delvis rätt, men två fel av samma sort samtidigt.

De senaste 20 åren har vi ökat vår effektivitet helt absurt mycket. Antalet mantimmar för att producera en liter mjölk, en bil eller en tidning har minskat enormt, något som frigjort kapacitet för andra saker vilket gett vår ökade tjänstesektor.

Asiens ökande inflation är ett resultat av inhemskt ökade krav och kompetens, helt rätt. Men det kommer främst drabba Asien. Vi blir inte alla lidande för att deras priser går upp, så länge deras produktion kvarstår. Tvärtom kommer snarare deras produktion att bli ÄNNU mer effektiv när lönerna stiger vilket ger dem möjlighet att producera lika mycket, men också frigöra kapacitet till sin tjänstesektor.

Välfärd skapas av värdeskapande, inte räntor eller inflation. Fördelningsnycklar och valutor är bara politiska verktyg, de förändrar inte summor. Så Asiens ökande inflation är om något positiv för oss då det ger vår industri en ökad chans att va med i konkurrensen igen snarare än tvärtom.

Värre då för EU-länderna, huuga

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
- 1 % på en månad är ingen krasch, men jag sa bara slå vad om upp resp ner så någon av oss kommer få rätt. Mellantinget dvs 0,00000000 % förändring finns nog bara i fantasin. -10% på ett år är heller ingen krasch

Det har länge skett en nedgång i antalet affärer och det tar allt längre tid att bli av med en bostad i storstäderna. Sen finns det en tröghet hos individer att acceptera och sälja till lägre priser nominellt. Dock finns det faktorer som där den psykologin inte finns med. Tex när kronkalle säljer så säljer dom till det pris som erbjuds, med viss reservation för väldigt felaktiga priser. Och med fler arbetslösa så hamnar fler bostäder hos kronkalle.

:tummenupp Jag ger dig en eloge för att du amorterar hårt. Det är nog det bästa man kan göra idag.

Visst har det länge skett en nedång i antalet affärer, men mycket av det beror ju också på att svensken sitter still i båten så att säga.
Sen det med tiden för affärer så ja, det tar nu lite längre tid att få avslut på en affär, men att det som för några år sedan skall ta en vecka är ju bara absurdt, så man mäter det mot en tid som inte var hälsosam. Personligen skulle jag vilja se en budgivningsvariant där lagt bud är bindande och giltigt i 24h, alltså kan det inte avslutas förräns efter 24h från senaste bud... och inte hetsen som fortfarande finns på ett snabbt avslut, det är trots allt ganska mycket pengar det handlar om när det kommer till bostadsaffärer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Visst har det länge skett en nedång i antalet affärer, men mycket av det beror ju också på att svensken sitter still i båten så att säga.
Sen det med tiden för affärer så ja, det tar nu lite längre tid att få avslut på en affär, men att det som för några år sedan skall ta en vecka är ju bara absurdt, så man mäter det mot en tid som inte var hälsosam. Personligen skulle jag vilja se en budgivningsvariant där lagt bud är bindande och giltigt i 24h, alltså kan det inte avslutas förräns efter 24h från senaste bud... och inte hetsen som fortfarande finns på ett snabbt avslut, det är trots allt ganska mycket pengar det handlar om när det kommer till bostadsaffärer.

Håller med. Som det är nu när det budas 4-5 miljoner och avslutas där den vinner som står utan förbehåll och skriver innan dagen är slut är inte riktigt sunt.

Samtidigt är det kanske köparens ansvar att ha sina krav/villkor klara för sig innan man ger sig in i budgivningen, ofta dyker frågorna upp först när det börjar närma sig, men det är ofta en vecka eller två från första visningen.

Sanningen är trots allt att både säljare och mäklare vill stänga affären, och oskrivna kontrakt är oerhört mycket vanligare när det får gå några dagar så att köparna hinner få kalla fötter.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Har inte du stått och skrikit "bostadsbubbla" i flera år nu?

Precis..

Herr 2takt misstolkar begreppet bubbla här, även om han börjar närma sig sanningen nu är jag rädd för (men har haft fel i några år innan).

Jag gissar ni har markt att regeringar/centralbanker runt om i vast varlden har de senaste 4-5 aren bailat ut bank efter bank samt diverse lander?

Vad var underliggande till dessa bailouts, och vad hade hant med bostadspriser om man latit dessa banker och lander falla?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bubbel-fascister

:hihi :hihi :hihi

Jag köpte min första lya -91 för 425k. Sålde den många år senare för 8x mer än jag gav. Sedan dess har jag avverkat en hel radda lyor med vinst på samtliga. Var är den där bubblan alla snackar om? Eller har jag bara haft flax?

Man kan även välja att köpa en hälften så stor bostad. Eller en fjärdedel så stor bostad.

Eller så kan man bo i en hyresrätt....... eller hur var det nu...... Man måste köa i typ 2 år :rolleyes:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag gissar ni har markt att regeringar/centralbanker runt om i vast varlden har de senaste 4-5 aren bailat ut bank efter bank samt diverse lander?

Vad var underliggande till dessa bailouts, och vad hade hant med bostadspriser om man latit dessa banker och lander falla?

Bostadsmarknaden skulle få lida om bankerna inte bailats ut, men du försöker vända det till att det var "bostadsbubblan" som var orsaken eller?

Kolla lite hur finansmarknaden har utvecklats de senaste 5-8 åren. Derivataleken med robothandel och nyskapade finansiella instrument som knappt handlarna själva förstår sig på, och som rätt vanligt bekskrivs som "matematikernas lekstuga". Är det nånstans det finns bubblor så är det där. Bostadsmarknaden har ett realt värde i botten, med reella behov i efterfrågan. Finansmarknaden har...?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Bostadsmarknaden skulle få lida om bankerna inte bailats ut, men du försöker vända det till att det var "bostadsbubblan" som var orsaken eller?

Kolla lite hur finansmarknaden har utvecklats de senaste 5-8 åren. Derivataleken med robothandel och nyskapade finansiella instrument som knappt handlarna själva förstår sig på, och som rätt vanligt bekskrivs som "matematikernas lekstuga". Är det nånstans det finns bubblor så är det där. Bostadsmarknaden har ett realt värde i botten, med reella behov i efterfrågan. Finansmarknaden har...?

HALLO!

DU menar att det inte va bostadsmarknaden(bubblan) som borjade den..??

Robothandel ar inget nytt, bara en nyhet som inte omskrivits mycket tidigare. Men det sitter en manniska och styr varje robot och det ar inte sa komplext som media vill fa det att se ut.

Vilka nyskapade instrument pratar du om? Om du pratar om kredit derivaten som satte igang kraschen sa visste dom flesta i marknaden vad som forsigick ett bra tag innan skiten flog i luften.

Handeln med dessa derivat i stort sett stannade helt ganska langt innan krashen kom

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
HALLO!

DU menar att det inte va bostadsmarknaden(bubblan) som borjade den..??

Robothandel ar inget nytt, bara en nyhet som inte omskrivits mycket tidigare. Men det sitter en manniska och styr varje robot och det ar inte sa komplext som media vill fa det att se ut.

Vilka nyskapade instrument pratar du om? Om du pratar om kredit derivaten som satte igang kraschen sa visste dom flesta i marknaden vad som forsigick ett bra tag innan skiten flog i luften.

Handeln med dessa derivat i stort sett stannade helt ganska langt innan krashen kom

Du måste va sjukt smart, och ha bristande självinsikt om du inte förstår att mindre bemedlade människor som ekonomiforskare och folk som jobbar med t.ex treasury-system inte tycker att det är fullt så enkelt som du.

Jo, robothandel må ha funnits ett tag, men inte alls i den utsträckning som nu, och framförallt inte med så komplexa kedjor. Att påstå att "det sitter en människa och styr varje robot" är bullshit. Om en person styr allt så är det inte en robot utan en vanlig dator.

Verkligheten såsom den beskrivits av finansanalytiker och systemutvecklare för mina öron menar att det finns en övertro på systemens stabilitet då de är för snabba för att en person ska hinna analysera situationen innan det är försent.

Och är det nåt som spräckte bubblan så var det sub-prime belåningen, en jakt på marginalen och i princip ett jävligt ansvarslöst beteende från bankernas sida. Vi har i flera sidor diskuterat det sjuka i att folk tycker att det är ok att leva över sina tillgångar, men du menar att det är helt ok att banker gör det tusenfalt?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Du måste va sjukt smart, och ha bristande självinsikt om du inte förstår att mindre bemedlade människor som ekonomiforskare och folk som jobbar med t.ex treasury-system inte tycker att det är fullt så enkelt som du.

Jo, robothandel må ha funnits ett tag, men inte alls i den utsträckning som nu, och framförallt inte med så komplexa kedjor. Att påstå att "det sitter en människa och styr varje robot" är bullshit. Om en person styr allt så är det inte en robot utan en vanlig dator.

Verkligheten såsom den beskrivits av finansanalytiker och systemutvecklare för mina öron menar att det finns en övertro på systemens stabilitet då de är för snabba för att en person ska hinna analysera situationen innan det är försent.

Och är det nåt som spräckte bubblan så var det sub-prime belåningen, en jakt på marginalen och i princip ett jävligt ansvarslöst beteende från bankernas sida. Vi har i flera sidor diskuterat det sjuka i att folk tycker att det är ok att leva över sina tillgångar, men du menar att det är helt ok att banker gör det tusenfalt?

Ekonomiforskare skulle jag gissa ligger ett ar bakom vad som hander i den finansiella marknaden. Minst

Robothandel ar valdight specialiserat och inte anvant i den utstrackning folk tror, det ar ofta specialiserade pa spread mellan ett mindre antal instrment, som tex index mot cash eller mellan olika aktier i samma sektor. Det ar mest sma specialiserade hedgefonder som tex timber hill som ar spjutspetsen. Det ar inget bankerna haller pa med i nagon omfattning. De ganger de gar fel ar det ofta manskliga faktorn som gor det, alltsa att nagon perimeter ar felaktigt ifylld.

Ja subprime. Precis. Bankerna lanade ut pengar till folk som inte hade rad att betala. Dessa lan bunkades sedan ihop med andra bra lan, och saldes till investerare. Tex kunde ett kop av ett sant har instrument ge 15% ranta, nar ett du fick 7% pa stats obligationer.. och bada hade samma sakerhet dvs AAA
Nar investerare (uteslutande stora hedgefonder / pensionsfonder) slutade kopa stannade handeln helt i dessa instrument, intrabank lending upphorde helt och det var tyst panik pa makrnaden.

Sen foll det.

Allt pa uppblasta huspriser. Hade det inte funnits en bubbla hade ju husen kunna saljas, lanen betalas tillbaka, investerare fatt betalt och allt hade varit frid och frojd

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka