SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror bästa sättet att råda bot på bostadsbristen vore någon form av zombieapokalyps.
Många har väl inte ens sett 10000 kr i verkligheten.
Många har väl inte ens sett 10000 kr i verkligheten.
Förmodligen inte, men jag har
När jag köpte en båtmotor (75-hästars Evinrude) i mitten på 80-talet skulle jag betala 10000 för den. Tog ut en 10000-lapp på banken. Måste ju bara göras, stor som sjutton, väldigt fint skick och var tryckt 1958. Ingen direkt ruljans på de sedlarna...
Ställer mig oxå i skaran av dom som sätt en sån sedel...
När jag var liten så jobba morsan på bank... Dom hade fått in en sån sedel å man fick komma in å kolla på den... Va en hel del pengar då... Typ en årslön...
Varför skulle byggmomsen påverka byggandet? Finns väl ingen företagare som räknar med moms i sina kalkyler?
Skulle vilja säga att det enda som krävs är punkt 6, släpp hyrorna fria så försvinner bostadsbristen över en natt.
Bostadsbubblan är en följd av nollräntepolitiken vilken i sin tur är en följd av manipulerade inflationssiffror. Allting stiger utom kassen med produkter som inflationen beräknas på. Kapitalvaror stiger extra mycket eftersom kostnaden för att låna några hundra tusen eller några miljoner blir ändå så låg med dagens räntor. Själva köpeskillingen har sedan länge nått nivåer som är allt för abstrakta för medelsvensson att förstå. Hur många svenskar har någonsin sett 100000 kr i verkligheten? Många har väl inte ens sett 10000 kr i verkligheten.
Vid försäljning till privat person påförs momsen, billigare bostäder, mer ny produktion?
Må vara hänt, men så är det redan idag, t ex restaurang momsen.Ser ingen anledning att vissa branscher ska subventioneras och andra beskattas till döds. Har man inte råd att betala för nytt inkl moms så får man helt enkelt sänka kravspecen oavsett om det är bostad, lyxmiddag, städning hemma eller motorcyklar som ska köpas.
spara på mig mer pengar som kan användas till att lösa lån
Om alla tänkte så hade inte folk varit i bankernas våld på det viset som är och bankerna kanske t o m hade fått skärpa sig då kunderna hade blivit mäktigare. Predikar det för alla som orkar lyssna. Den som tokamorterar eller bara klarar sin nuvarande boendekostnad och inte bygger en egen valutareserv är ju såld i vilket fall som helst om räntorna sticker t ex.
Den som tokamorterar bör ju rimligen kunna strypa amorteringen vid behov? Förutsatt att man ligger på en belåningsgrad under 70% om lånet är taget innan 1 juni 2016.
Skulle vilja säga att det enda som krävs är punkt 6, släpp hyrorna fria så försvinner bostadsbristen över en natt.
Japp, så enkelt är det! Hyrorna är fria i London och där finns det ingen bostadsbrist som alla vet!
Finns väl gott om lediga bostäder att hyra i London? Problemet är väl snarare att det inte finns i den prisklass du önskar men det är inte samma sak som brist.
Om alla tänkte så hade inte folk varit i bankernas våld på det viset som är och bankerna kanske t o m hade fått skärpa sig då kunderna hade blivit mäktigare. Predikar det för alla som orkar lyssna. Den som tokamorterar eller bara klarar sin nuvarande boendekostnad och inte bygger en egen valutareserv är ju såld i vilket fall som helst om räntorna sticker t ex.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|