Vad är SMC?

Status
Ej öppen för fler svar.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tyvärr så har man stött på en hel del besserwissers med smc-dekaler överallt. Om det sättet är kutym för den organisationen så får du nog även fortsättningsvis en hel massa ryggdunkar.
Finns ju en del sådan attityd här i tråden också.Ännu en anledning att inte vara med...
 
Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag tycker smc gör ett bra jobb och jag inser att det måste vara svårt att attrahera nya medlemmar på ett forum där en liten klick uppvisar en attityd som i stort sätt alla övriga trafikanter vill ha bort från vägarna.

Det är en svår balansgång.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Vad SMC är?

En förening som i medlemsantal störtdök ända tills det lockades med gratis medlemskap som i sin tur ger rabatterade försäkringar till kreti och pleti, ännu mer rabatter till dom som dessutom går "säkerhets-kurser" som enligt uppgift gör tävlingsförare snabbare?

VARFÖR tappade SMC en massa medlemmar, och varför kom dom inte ens upp i tidigare medlemstal när dom erbjöd gratis medlemskap?

DET är frågor som SMC kan ägna sig åt att hitta svaret på, hittar dom svaret ser jag fram emot att det publiceras här.

Vad SMC är får du ju svar på om du läser inlägget ovanför ditt inlägg av styrelseordföranden i SMC Stockholm.

Ett gäng som sitter och klappar sig på bröstet och dunkar varandra i ryggen och tycker: Fan vad bra vi är.
Sen så fort det kommer lite kritig eller andra åsikter så är det taggarna utåt och ett drygt svar som kommer.
Det är när man läser svar som det, och det kommer från en styrelseordförande, som gör att man överväger att lämna SMC.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är alltid trist att se en tråd haverera och allt detta illustrerar väl skillnaden mellan ett möte och en drabbning. I mötet försöker man genom konstruktiv diskussion och prövning av varandras argument hitta en gemensam lösning och åsikt. I drabbningen försvaras egna åsikter och motpartens argument prövas inte annat än för att hitta de svaga punkterna:(

Genom att följa vad som skrivits här och på SMC:s hemsida, använda tidningar och utskick som toalettlektyr samt delta i några arrangemang tror jag att SMC idag är en organisation som under de senaste åren arbetat frenetiskt för att förändras.

Förändringen är pådriven av bl. a. de företrädare som skriver här och inleddes enligt vad jag förstått av några SH-åkare med ungefär samma åsikter som i viss mån framkommer här (mossiga typer i skägg och väst, taskig tidning, inbördes beundran osv...).

Jag är inte så naiv att jag tror att den förändringen har gått igenom utan inslag av intern kraftmätning, blod, svett och tårar. Det gör aldrig förändringar.

När Ezzo frågar vad SMC är och i viss mån möter samma åsikter trots alla frivilliga insatser kan jag förstå att han och andra blir frustrerade äver att ingen ser de ansträngningar som gjorts, jag noterar också att Ezzo bett om ursäkt för några överilade kommentarer. Gott nog.

@Chanco - jag kan försöka beskriva hur jag uppfattar en SMC-kurs på bana lite senare i min blogg, om Du är intresserad av min åsikt.

@GuW - jag tror att även tävlingsförare kan må bra av att tänka igenom teorin, nöta lite grundtekniker för att sedan förbättra sin prestation när man går upp till 100%-tempo igen. Låter väl inte så orimligt, va? För oss vanliga förare ger ökade färdigheter i praktiken större marginaler när man väl är ute i trafiken igen. Och det är faktiskt inte lika roligt längre att köra högtempo på landsväg i stället för på bana...

Alla som skrivit har ju i alla fall ett engagemang för eller emot vår enda rikstäckande organisation och remissinstans för mc-frågor. Jag skulle önska att Ni i alla fall valde att delta i en av distriktens körningar på gocart- eller mindre bana för att möjligen pröva de åsikter som finns. Priset är motsvarande två biobiljetter plus en bit mat för en heldag och kan ju faktiskt vara värdefullt både för Er och SMC...

Och något gott har väl kommit ut av diskussionen än så länge. Att verkligen nå ut med information om det arbete som faktiskt utförs är ta mig tusan svårt...:pannkyss
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Domänen heter www.svmc.se för att smc.se är upptaget av annat. Ingenstans på sidan sägs det annat än SMC, dock är det förkortning av Sveriges MotorCyklister vilket i sin tur funkar som svmc.se.

Då tråden går åt fel håll och dess syfte är avverkat, så stängs den. Vidare diskussion kan ske på SMCs egna forum med egen tråd med samma fråga:
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=2772
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top