Det är alltid trist att se en tråd haverera och allt detta illustrerar väl skillnaden mellan ett möte och en drabbning. I mötet försöker man genom konstruktiv diskussion och prövning av varandras argument hitta en gemensam lösning och åsikt. I drabbningen försvaras egna åsikter och motpartens argument prövas inte annat än för att hitta de svaga punkterna
Genom att följa vad som skrivits här och på SMC:s hemsida, använda tidningar och utskick som toalettlektyr samt delta i några arrangemang tror jag att SMC idag är en organisation som under de senaste åren arbetat frenetiskt för att förändras.
Förändringen är pådriven av bl. a. de företrädare som skriver här och inleddes enligt vad jag förstått av några SH-åkare med ungefär samma åsikter som i viss mån framkommer här (mossiga typer i skägg och väst, taskig tidning, inbördes beundran osv...).
Jag är inte så naiv att jag tror att den förändringen har gått igenom utan inslag av intern kraftmätning, blod, svett och tårar. Det gör aldrig förändringar.
När Ezzo frågar vad SMC är och i viss mån möter samma åsikter trots alla frivilliga insatser kan jag förstå att han och andra blir frustrerade äver att ingen ser de ansträngningar som gjorts, jag noterar också att Ezzo bett om ursäkt för några överilade kommentarer. Gott nog.
@Chanco - jag kan försöka beskriva hur jag uppfattar en SMC-kurs på bana lite senare i min blogg, om Du är intresserad av min åsikt.
@GuW - jag tror att även tävlingsförare kan må bra av att tänka igenom teorin, nöta lite grundtekniker för att sedan förbättra sin prestation när man går upp till 100%-tempo igen. Låter väl inte så orimligt, va? För oss vanliga förare ger ökade färdigheter i praktiken större marginaler när man väl är ute i trafiken igen. Och det är faktiskt inte lika roligt längre att köra högtempo på landsväg i stället för på bana...
Alla som skrivit har ju i alla fall ett engagemang för eller emot vår enda rikstäckande organisation och remissinstans för mc-frågor. Jag skulle önska att Ni i alla fall valde att delta i en av distriktens körningar på gocart- eller mindre bana för att möjligen pröva de åsikter som finns. Priset är motsvarande två biobiljetter plus en bit mat för en heldag och kan ju faktiskt vara värdefullt både för Er och SMC...
Och något gott har väl kommit ut av diskussionen än så länge. Att verkligen nå ut med information om det arbete som faktiskt utförs är ta mig tusan svårt...