ezzo, man kanske inte vill ha en massa snack innan varje åk!? Man uppskattar helt enkelt bankörning och inte teori som man har genomgått flertalet gånger innan? Visst, smc's bandagar är säkert jättebra för nybörjare men som sagt så vill en del köra mer än att snacka.
Vilda västern på banan är väl en del i charmen, vem vill tex köra gocart med en snigel längst fram som ser till att man inte får köra som ett svin och sladda in i allt man ser
SMCs kurser är INTE banåkning. Det är KURSER.
De är inte bara för nybörjare.. Utan vi har också flera tävlingsförare som går kurser hos oss.. Och förbättrar sina varvtider tack vare dem.
Finns flera ex på det.
Och hur är det möjligt? Jo vi har mycket kompetenta instruktörer...
Kom och gå en kurs för mig så lovar jag att jag kan få dig att lyfta din körning.
Är du ute efter banåka så åk på dem.. Men du kommer inte få lära dig mycket nytt där...
Och är det vilda västern du är ute efter så undrar jag vilka banåkningar du brukar vara på?
Fast som vanligt får ju vissa personer det alltid att låta som de kört på sladd.. och varit så jälva snabba hela tiden....
Och återigen; Om ni är så jävla rädda för räcken så ge fan i att köra där de finns då! Om nu 10% av alla hojåkare dör pga räcken, hur många av dem körde lagligt? Jag känner till en olycka där föraren av en hd electra glide dog då han kraschade in i ett räcke pga vattenplaning. Då körde han med andra ord för fort, men likväl är det tragiskt.
Men om en stor jävla chrysler voyager hade fått vattenplaning och kraschat in i räcket så hade ingen dött. Och de hade inte åkt över till andra sidan och frontat med en lastbil. OCh hade det varit ett räcke av betong så hade det istället kanske blivit skadade eller värre, tippat över räcket...
Vajerräcken är säkraste alternativet, även om det dör folk med dem. Och i ytterkurvor så behövs de verkligen för att hålla kvar bilisterna på rätt sida av vägen, det sker rätt många olyckor just där bilar "glider" över vägen i ytterkurvor.
Jag kan faktiskt tänka mig att motarbeta SMC så länge de propagerar för att vajerräcken är dödliga.
10% av dödsolyckorna sker vid vajerräcken... Läs statistiken rätt..
Hade inte vajeräcket varit så hade de haft betydligt större chans att överleva.
Det finns räcken som är mc-vänliga. Som inte strimlar en hojförare. Dessa räcken används i andra länder.
Alla olyckor beror på misstag från någon.. Om du själv blir påkörd bakifrån tex efter en vajerförsedd väg.. Så även om det inte är ditt fel... Utan någon annans misstag så är det du som kanar mot en uppspänd vajer....