Vad fan har hänt med Honda?

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Att däremot påstå att ingen vill köpa en Honda för att Honda endast tillverkar slätstrukna och fula motorcyklar stämmer inte riktigt.
Vem påstår det då?

:confused:

De har ju en del riktigt fina modeller som de bara säljer i Asien. Man tänker ju: ”Varför inte i Europa och ett par storlekar större?” Ape skulle ju vara en fruktansvärt cool scrambler som slår Ducatis självmedvetna posörhoj (!) på fingrarna med besked.

Bifogat

• Skärmavbild 2016-01-02 kl. 19.47.44.jpg
    Skärmavbild 2016-01-02 kl. 19.47.44.jpg
    70.9 KB · Visningar: 106
  • Skärmavbild 2016-01-02 kl. 19.51.35.jpg
    Skärmavbild 2016-01-02 kl. 19.51.35.jpg
    63.7 KB · Visningar: 115
  • Skärmavbild 2016-01-02 kl. 19.53.31.jpg
    Skärmavbild 2016-01-02 kl. 19.53.31.jpg
    63.9 KB · Visningar: 105
Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Vem påstår det då?

:confused:

Alltså jag vet många Honda-handlare som sliter sitt hår just nu! De tycker också att det är rent pinsamt att företräda Hondas modellprogram 2016! T ex en firma i stan där jag bor, vill inte namnge någon, har mer eller mindre tomt på Honda hojar i butiken. Nån enstaka fyrhjuling och nån moppe bara. Vet att de tog hem en VFR1200 häromåret, den blev stående länge där! Det är bara att konstatera, modellprogrammet suger!

Vad Honda gjorde 2008 ( som ju är 8 år sedan!) eller vad de gör på tävlingsbanorna, hör inte riktigt till tråden. Vad som är sorgligt är hur maskinparken ser ut idag!
Min fråga är, och den har jag ställt många gånger i tråden: finns det nån Honda som lockar till köp IDAG?
Frågar ni mig håller jag till 100% med svar 2 på ts, bara nya At skulle jag köra utan att få betalt!

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Min fråga är, och den har jag ställt många gånger i tråden: finns det nån Honda som lockar till köp IDAG?
Frågar ni mig håller jag till 100% med svar 2 på ts, bara nya At skulle jag köra utan att få betalt!

Absolut jag vill gärna köpa en VFR1200 & en CB1000r:hihi

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
”Honda CBR1000RR was one of the most popular motorcycle models of 2014.”

Hmm, låter inte helt tillförlitligt.

Kan ha gjort som kawwa, var det -08?, och skickat dom billigt.

ZX10 gick ju för 99 då, blir ju rätt populärt när det är 35-40 rabatt mot konkurrenterna.....

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Om vi håller oss till ämnet så skriver TS att Honda har ett tråkigt modellutbud idag, det kan nog dom flesta hålla med om. Men att komma och säga att Honda är tråkiga och inte har bidragit med så mycket sedan 90-talet är bara ren idioti. För oss som har varit med i många år och har upplevt motorcyklar som CBR 900RR, CBR 1000RR och CBR 1100XX Blackbird så vet vi att dessa är milstolpar i motorcykelvärlden.
Jag har hört ordet "värst" några gånger i tråden men jag tror inte att alla vet vad det innebär. Värst behöver inte vara bäst! Hellre har jag en motorcykel som är skön och driftsäker men dock 0,5 sekunder långsammare upp till 200 km/h än en motorcykel som är "värst" men inte lika driftsäker.
För är det något vi alla kan vara överens om så är det att Honda har kvalité.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
En sån kan jag tänka mig som samlarhoj:tungan

2015-MV-Agusta-Brutale-Dragster-800-RR-20.jpg

Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Har vi månde med en Hondavän att göra?

:)

Har haft runt 20 motorcyklar, endast 1 gång har jag ägt en Honda, det var en VF1000F -84.
Så med andra ord så är jag ingen Hondavän eller partisk, jag är en motorcykelvän:tummenupp
Man behöver inte vara någon vetenskapsman för att veta att Honda gör bra motorcyklar.
Och ja... CBR 1000RR må vara den slöaste japanska literhojen idag, men det fortfarande en förbaskat bra hoj.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville

Bifogat

• VF1000F grise.jpg
    VF1000F grise.jpg
    46.3 KB · Visningar: 82
  • T2eC16dzQE9s3stYFqBR3izYBIK60_3.jpg
    T2eC16dzQE9s3stYFqBR3izYBIK60_3.jpg
    51 KB · Visningar: 77
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
En milstolpe, skrev du för några ögonblick sedan.
Ja precis, kan inte en motorcykel vara en milstolpe om den inte är värst i sin klass?
Ninjan, R1:an och Gixxern var ju inte varit värst på många år, S1000RR tog ju över. Men dom är ju fortfarande milstolpar... eller?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
”Honda CBR1000RR was one of the most popular motorcycle models of 2014.”

Hmm, låter inte helt tillförlitligt.

Det kändes inte helt tillförlitligt för mig heller med det antalet men angående popularitet så har sporthojar en stor marknad i UK, även om det tydligen dalat senaste åren. Troligen i kombination med reor eller nått som någon ovan skrev så kan det väl vara möjligt..

I Sve så säljs det väl kanske i runda slängor ett hundratal sporthojar (600cc +) årligen, tänk om det hade vart tusentals istället:kär

Angående Honda generellt (som tråden handlar om) så håller jag med om att de har alldeles för tråkiga hojar rent generellt. Och då menar jag att jag inte får "vill ha"-känslan över någon av hojarna, förutom nya Africa Twin och RCV:n för gata..

Ser dock fram emot en ny Fireblade!

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Snälla, nu får det vara bra. Man pratar inte illa om Honda, ja dom har inte haft många roliga nyheter på några år. Men är ni så naiva och inte tror att dom kommer med nya modeller som kommer att konkurrera mot rivalerna? Dom har inte varit störst i alla år för ingenting :rolleyes:
Dom kommer att släppa en ny dräpar-literhoj. Dom kommer att släppa en ny fet streetfighter osv. Dom skiter fullständigt i att vi har bråttom, det är dom som bestämmer, det är dom som är störst, dom har säkerligen tänkt igenom det mesta :tummenupp Det är dom som har ett rykte om att ha den högsta kvalitén i deras hojar. Dom är alltid i toppen i motogp. Det är bara löjligt att vi sitter och smutskastar ett sånt anrikt jättemärke som Honda, det kommer att komma nya spännande modeller som även vi kommer dregla över.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Det såldes tydligen ca 7000 (sju tusen!) Fireblades 2014 i enbart Storbritannien vilket gör den till en av de populäraste sporthojarna i landet.. http://www.statista.com/statistics/313913/honda-cbr1000rr-motorcycles-registered-in-great-britain/

"The number of Honda CBR1000RR in Great Britain increased from 1.6 thousand in 2004 to just under seven thousand in 2014." tolkar åtminstone jag inte som att alla 7000 (sju tusen!) såldes samma år? Och att det inte fanns så extremt många exemplar modellens första år är väl förståeligt?
:glömdet

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
"The number of Honda CBR1000RR in Great Britain increased from 1.6 thousand in 2004 to just under seven thousand in 2014." tolkar åtminstone jag inte som att alla 7000 (sju tusen!) såldes samma år? Och att det inte fanns så extremt många exemplar modellens första år är väl förståeligt?
:glömdet

Jag trodde först att det var försäljning per år men självklart måste det vara som du skriver, antal reggade hojar som finns.. :tummenupp

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Konstigt att Honda säljer så bra, med tanke på allt snack här om hur mediokert märket är...

Jag tror inte att någon här skriver att Honda är ett värdelöst företag. Bara att de inte gör hojar som får det att vattnas i munnen för oss i västvärlden i dagsläget och särskilt då för oss som surfar på sporthoj.com och gillar sporthojar eller iallafall sportigare hojar. Det är helt oväsentligt för mig personligen vad och hur mycket ett företag säljer i Asien, förutom som en form av garanti att det är ett seriöst företag men många nöjda ägare.

PS. Jag har själv ägt en VTR, CBR600RR -07 och en Fireblade -08. Hade jag köpt en helt ny hoj idag så hade det inte blivit en Honda. Utan nya R1.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
honda har väl alltid varit det förnuftiga alternativet på 70 talet hade honda cb750 kawa hade 500 mach3 och 750 mach4 som var väldigt spännande :banana har haft både cb750 och mach3 älskade bägge och saknar dem men av olika anledningar.men vultusen ser ut som en korsning mellan flatlus och ardennerhäst och är det framtidens formgivning:( så får man vara glad att det finns gott om beg hojar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC