Vad fick dig att le idag?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Inte idag men igår. Hade stannat i Katrineholm med tjejen och plötsligt ser jag hur hon vinkar. Kollar bort och då sitter det en liten kille i en bil och vinkar till oss. Vinkar tillbaka och han blir såklart jätteglad och är så fascinerad. Trevligt när resan mestadels bestod av regn.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Klanträffen med släkten och dagarna i högländerna. Speciellt resan över bergen till norra kusten i Skottland. fantastiskt vackert, magi i luften. Tror jag faktiskt måste flytta hit. :hej

Sen asgarvade vi massor åt ärketanten som på sin gamla damcykel envist tog sig halvmilen uppför berget, vi trodde det var en sån motionsnisse men det var en 60+ skotte som varit o handlat lite bara.

Familjen skrattar fortfarande åt när vi kom hit o hämtade ut hyrbilen, jag öppnar höger bildörr och hoppar skrikandes baklänges... det sitter en ratt på fel sida :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Klanträffen med släkten och dagarna i högländerna. Speciellt resan över bergen till norra kusten i Skottland. fantastiskt vackert, magi i luften. Tror jag faktiskt måste flytta hit. :hej

Sen asgarvade vi massor åt ärketanten som på sin gamla damcykel envist tog sig halvmilen uppför berget, vi trodde det var en sån motionsnisse men det var en 60+ skotte som varit o handlat lite bara.

Familjen skrattar fortfarande åt när vi kom hit o hämtade ut hyrbilen, jag öppnar höger bildörr och hoppar skrikandes baklänges... det sitter en ratt på fel sida :D

Jag å andra sidan kände en djup lättnad när vi istället lämnade tillbaka det där aset till hyrbil. Den hade bara en enda fördel, och det var takhöjden. I övrigt led den av:
  • Fantastiskt odistinkt växellåda
  • Total avsaknad av bottendrag. Försökte man använda tvåan under 25ish km/h så tvärdog motorn väldigt resolut. Fick stor vana att frikoppla och starta om den på grund av alla fulstopp.
  • Fjädringen var snarare gjord för att framhäva ojämnheter i vägen. Och brittiska vägar är riktigt dåliga.
  • Sätena var stenhårda, tänk linjebuss. Vilket arbetade väldigt väl ihop med den kassa fjädringen.
  • Total avsaknad av toppeffekt i motorn med.
  • Sörplade i sig bränsle något djävulskt så fort man marschade i någon form av hastighet.
  • Lastutrymmet, trots den väl tilltagna höjden, tävlade i snålhet med fiat Uno.
För att fatta sig kort... Det skulle bli så långt om jag skrev upp allt. :gnissla

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag å andra sidan kände en djup lättnad när vi istället lämnade tillbaka det där aset till hyrbil. Den hade bara en enda fördel, och det var takhöjden. I övrigt led den av:
  • Fantastiskt odistinkt växellåda
  • Total avsaknad av bottendrag. Försökte man använda tvåan under 25ish km/h så tvärdog motorn väldigt resolut. Fick stor vana att frikoppla och starta om den på grund av alla fulstopp.
  • Fjädringen var snarare gjord för att framhäva ojämnheter i vägen. Och brittiska vägar är riktigt dåliga.
  • Sätena var stenhårda, tänk linjebuss. Vilket arbetade väldigt väl ihop med den kassa fjädringen.
  • Total avsaknad av toppeffekt i motorn med.
  • Sörplade i sig bränsle något djävulskt så fort man marschade i någon form av hastighet.
  • Lastutrymmet, trots den väl tilltagna höjden, tävlade i snålhet med fiat Uno.
För att fatta sig kort... Det skulle bli så långt om jag skrev upp allt. :gnissla

Ford.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Att äntligen få sätta mig i min egen bil som jag har saknat så hela helgen. :D
:kär

SAAB-fan.jpg

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Kawa Z900
När min son skickade sms till mig på jobbet för att kolla att jag mådde bra. Han hade läst om alla översvämningar i Halland o var orolig för sin mamma:tummenupp:kär

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Pysslat om hojarna i garaget lite. Ska bara skaffa avjoniserat vatten, sedan är banhojen redo för nästa slaganfall. :crash

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
En liten gök-unge flög in på jobbet, lyckade få tag i den efter ett par timmar.
Den var mindre än den på bilden, tänkte fota den men lyckades inte öppna kamera-appen med tänderna :)

bjorktrast_ad_mre_0607.jpg

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Inte för jag vill sabba din härliga dag men det där är ingen Gök, det är en Björktrast....
Men det var bra jobbat att fånga'n oavsett art....

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Inte för jag vill sabba din härliga dag men det där är ingen Gök, det är en Björktrast....
Men det var bra jobbat att fånga'n oavsett art....
Hoppla, jag bara googlade på gök, undrar vad det egentligen var för fågel, först trodde vi det var en koltrast, men den såg ut ungefär som på bilden.
Att det var en fågel är jag dock övertygad om.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Tummen upp för din insats! Skitsamma vad det var för fågel, ville bara visa mig på styva linan...

I själva verket var jag en liten nördig fjunig fågeltönt när jag var liten pöjk som låg och krälade runt i buskar och vassruggar med kikare och fågelböcker i högsta hugg.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka