Vad fick dig att le idag?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Håller på att ställa i ordning gamla kasserade cyklar som jag får gratis från hyresvärden.
Lite skruvande och fixande så de blir lagligt cykelbara.

Säljer för 500 kr/st och det är strykande åtgång!
Trodde jag skulle bli sittande med skrotet för evigt, men det märks att studenterna börjar komma tillbaka till stan och de är beredda att köpa vadsomhelst som rullar.

Redan tjänat ihop några tusen och mer blir det. Tror nog jag tar och unnar mej en present för dessa pengar.
En ny digitalkamera att ersätta den som blev stulen i våras.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Håller på att ställa i ordning gamla kasserade cyklar som jag får gratis från hyresvärden.
Lite skruvande och fixande så de blir lagligt cykelbara.

Säljer för 500 kr/st och det är strykande åtgång!
Trodde jag skulle bli sittande med skrotet för evigt, men det märks att studenterna börjar komma tillbaka till stan och de är beredda att köpa vadsomhelst som rullar.

Redan tjänat ihop några tusen och mer blir det. Tror nog jag tar och unnar mej en present för dessa pengar.
En ny digitalkamera att ersätta den som blev stulen i våras.
De där är för jävla vackert! Miljövän och entreprenörskap! Lagar saker som annars skulle kastas för att kunna stödja dem som behöver det med ett vettigt budgetalternativ! Alla vinner på det, ett riktigt föredöme! Klart du ska unna dig en kamera!

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En stock snus fanns på mitt skrivbord när jag kom till jobbet imorse. Precis när jag är inne på sista prillorna och planerat att handla mer på lunchen idag.

Skönt med folk som bommar snus i tid och otid som innehar samvete. Vederbörande kan få fortsätta med det då denne inte bommat mer än vad som återbördas i stockform till mig. :)

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Var ute nyss och körde en sväng i det fina vädret som vi fått här efter en månad med regn, blir sugen på kaffe, så jag tänker att jag ringer brorsa som bor nära. Sagt o gjort stannar till vid en liten avfartsväg o halar upp telefonen. Har inte mer än avsluta samtalet innan två andra hojar stannar till och frågar om jag behöver hjälp (!) :)

Nu var det ju lugnt för min del men man kan ju inte låta bli att dra på smilbanden! Man är verkligen inte ensam där ute även om man kör själv!:)

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
När Bill Baley framförde millie Cyrus låt Wreckingball i Kraftwerk style på Lunds Humorfestival ikväll! :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var förbi Mekonomen här i Enköping för att skaffa avjoniserat vatten och waterwetter till Hamstern, står och ser väl förvirrad ut som vanligt när jag kommit in, så det kommer ut en expedit i butiken och undrar vad jag vill ha, så jag säger det. Han blir jätteglad när jag säger att det är till racehojen och börjar berätta att han med rejsat, men att han slutat så blir det lite småprat om hojar där med. :)
Här hemmavid är hamstern genomspolad med avjoniserat vatten och påfylld med mer med waterwetter i. Lyckoindex i livet gick definitivt upp ett par grader när jag startade hojen och fick höra motorn varva igen. :kär
Visst, det är en kraschad, avig rishög, men det är MIN kraschade rishög.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Vissa arbetsplatser är det verkligen synd om , en arbetsplats är en statlig sådan.
Har skrivit om dom innan här.
Mitt i natten kom jag glidande och såg en bil med en fet gubbe i , jag körde förbi.
Gubben försökte se naturlig ut...gubben såg ut som en tvättäkta Mulla Akbar den III.
Jätteskägg som antagligen rymde 10 fågelbon och lika många fåglar - super araben no.1.

Dom enda som sitter i bilar och försöker se naturligt märkvärdiga ut är Säpo....
Den hemliga spaningen pågår för fullt och mannen jobbar stenhårt på att se
naturlig ut.

Jag tänkte bäst och stressa på idioten lite så jag ställer mig och tittar på han
och försöker se "naturlig men lite märkvärdig ut" :hihi - kopiera fånen.
Vi skall dock snart vara flera om att stressa han:hihi

Nu dök en målad radiobil upp på andra sidan av hans bil , jag står på andra sidan.
Plötsligt står Säpomannen nu med en radiobil med två :3freak:3freak och glor på han
och jag på andra sidan :3freak - idioten sitter där :confused:

:rofl

Prisbelönt kväll , hoppas inte superspanaren bara rapporterade in att han var universums diskretaste spanare och att han inte väckte någon uppmärksamhet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åkte till en polare i Bromma efter jobbet igår för att plugga lite programmering.
Han är senare än mig, så jag får sitta och vänta utanför lägenheten, vackert väder så det gör mig inte så mycket. Hivar av utrustningen och sitter och njuter, då kommer en mor med en 4-5 åring kille och går, han ser hjälmen och påpekar det för sin mamma, som lagt märke till hojen och säger att det nog är min hoj med.
Jag svarar "Japp!" och frågar om han skulle vilja provsitta hojen. Han ser livrädd ut och viskar till mamma. Men de går iaf fram och tittar lite noga på hojen, han ser glad ut men vill se när jag kör hojen med. Just då kommer min polare och mamman ser ut att ha något annat att göra så det blir ingen uppvisning, men hon tackade väldigt mycket för att jag visade upp hojen. :D
Grabben blev tydligen väldigt glad.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...