Vad fick dig att le idag?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...en 20årig grabb med 2 veckor gammalt körkort hade clean/bra rull på gröndal idag, såpass att man fick börja nagga på hörntänderna för att haka på...men så har han kört minimoto, 125 junior och rookie600 innan han bestämde sig för att ta kortet. :hihi

Skitkul att se, ännu roligare att vi får med honom som resurs i vårat gäng. :yoparty

Grymt najs med en dag med egenträning, var ett tag sedan... #panga #apex

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sista 15 varven på Gröndal igår, vi var bara två stycken på banan. Att det gick så bra att köra snyggt/snabbt (Med knäskrap som hade fått SGM tårögd av stolthet) med tjejens sänkta er6 fick mig att ropa av glädje i hjälmen. Var nog snabbare med den än med min egen 675a...

Plus att jag inte blev omkörd. Det stärkte egot litet.

Kanske skulle köpa mig en sån däringa "förnuftig pendlarhoj"? (Som den marknadsfördes som på mässan när den kom.)
Fast näe.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
När jag kom ut från jobbet och startade hojen började bensinlampan att lysa. Jag bestämde mig för att ta det lugnt på grund bränslenivån. Ut på E6:an blev det några omkörningar eftersom man inte kan låta bli ibland liksom.

Bakom mig följde en vit bil mig men jag bestämde mig rätt kvickt för att köra i 120 och under i den högra filen. Bilen bakom tröttnade tills slut och blåste förbi. Strax efteråt körde en svart bil om mig. När jag till slut kom in i avfarten ser jag den vita bilen parkerad vid sidan av vägen och den svarte framför med blinkade blåljus!

Jag är säker på att civilsnuten var ute efter mig och väntade på nått jag skulle hitta på hyss men jag började ju köra lagligt i den högra filen och fortsatte med det och när dom såg den vita bilen blästra förbi hade dom inget val än att haffa honom. :yoparty

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sista knixen på Gröndal idag! Var flera saker som fick mig att le, vädret på vägen dit, att träffa folk man känner och att jag äntligen blev kompis med min Z1000SX. Ja, och att krypa in i bilen och köra hem i regnet. Skönt att slippa att köra hoj hem! :fakta

Den där SXen har jag inte blivit klok på sen jag började skvätta runt banor med en R6, innan dess trivdes jag bra på den men sedan dess har den känts bångstyrig och vag... Idag listade jag ut varför, man måste ta apex sent som fan, annars verkar hojen inte alls förmedla någon som helst känsla genom kurvorna. :banana

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...samma här, sista knixen för i år, spelade ingen roll att det blev mest på fuktigt underlag, lika skoj ändå. :)

Bra litet gäng i rött idag, blev en rätt soft uppgift att agera destruktör. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Handlade kläder på H&M till ungarna när tjejen bakom mig frågar om det är ok att fråga kassörskan om en grej. Visst, hon får gå före och fråga. Hon hade en rabattkupong på 20% men den gällde bara vid över 500:- och hennes byxor kostade bara 200:-. Så hon gav kupongen till mig och ställde sig bakom i väntan på sin tur.
Jag fick 250:- i rabatt tack vare det och försökte ge tjejen pengar eftersom hon var så snäll men det ville hon absolut inte ha.
Det gjorde min dag som var aningens jobbig med tanke på att jag var tvungen att vara ute bland folk på ett köpcenter, ungefär det värsta jag vet...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
...Sen ringde de nyss från ett grossistföretag och meddelade att min reklamation av en braskamin inköpt i våras på Bauhaus givetvis skulle gå igenom och jag fick välja en ny kamin, vilken modell som helst.
Han ville dock helst att jag skulle välja en av deras modeller då de måste köpa in den för dyra pengar annars.
Fine, helt ok med mig då de hade så übergrym service. Jag skickade mailet igår kväll och redan idag fick jag positivt svar, återigen har Bauhaus visat tecken på bra service.
Min kamin var en utgående modell som jag "fyndade" och nu visar det sig att lacken börjar släppa på den i form av pulver och sen kommer den börja rosta.
Så nu blir det nog en i rostfritt eller täljsten, när man slipper tänka på prislappen :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring