Vad fick dig att le idag?

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Fick ett roligt samtal idag från min äldsta son att han klarat bilkörkortet på första försöket. :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Tidigare idag fick jag sms från Gamestop som skrev att jag kunde hämta mitt förbokade exemplar kl 00:00 mot onsdagen. Nu fick jag ett meddelande från Gamestop om att förra sms:et innehöll felaktig information på grund av ett tekniskt fel och att dom öppnar kl 10 på onsdagen istället.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Klickade runt på AliExpress för att se om det fanns några lämpliga impulsköp. Klickade mig in på en androidbaserad mediaspelare. Lite kul var det allt när jag såg produktbilderna, Dustin & Webhallen hade kanske valt bort vissa..
HTB12rfWGFXXXXcFXFXXq6xXFXXXv.jpg

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Städar garaget. Fasen va grejer jag har. 3 momentnycklar hittade jag. Min favoritavbitare likaså glad för det trots att jag köpt en ny. Nu har jag 2 utifall att. :)
Snyggt blir det också. Precis som jag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dagens bus! :banana

Dottern 1.5 år har börjat slita i min plånbok. Hon har en egen utsliten tom plånka men den duger inte så jag slängde några sedlar i skrivaren och printade ut lite slantar. När första 500-hundringen var utklippt gav jag den till dottern och bad henne visa mamma. Hon tog den med bägge händerna och sprang iväg till mamma.
Sedan hörde jag från köket:
- Ihiiiiiiii!!!!! Var har du fått dom ifrån?
Så kom bägge tillbaka till kontoret där jag sitter och klipper pengar från tryckeriet. Mamma är för chockad för att se detta, inte heller ser hon att femhundringen som nu hamnat upp och ner är helt vit på baksida samtidigt som nästa kommentar kommer:
- Jenny har pengar, var har hon fått dom ifrån?
Här kan jag inte hålla mig längre utan brister ut i skratt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog en tur på lite grusvägar och sånt härikring på enduron idag. Det var skitskoj!
Kom tillbaka till garaget och hoppade på gathojen för att känna på bromsen nu när jag bytt bromsgrepp, så den inte hade något dumt för sig, som att inte gå tillbaka hela vägen så det bygger tryck i bromssystemet eller nåt sånt. Jääävlar vad skumt det kändes att köra sporttourer efter att ha kört som ett grottmongo på enduron. Snäv benvinkel som faaan, tungstyrd som en lastbil och trött som fan i motorn, asgarvade en smula innan jag gav mig ut på en sanslöst bromsintensiv runda. Bromsen kändes perfekt hela vägen, den låg faktiskt på mindre än med originalgreppet. Hongkonggrepp som funkar utan att behöva finliras med filen! Ibland händer det!
Sedan, när jag kom in i garaget med den hojen så kom sambon utspringande med nyckeln till sin hoj och bad mig att ta den på en provtur för att känna så den kändes okej med. Weeeeh! Mera hoj! Så den fick också en tur!

Skulle väl bara ha varit att dra ut banräsern på gatan och köra ett varv med, men fan vet om slicks funkar nå vidare på 5-gradig asfalt. :crash Eller om grannarna hade varit så fasligt imponerade efter de tre första vändorna.

:banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Efter att som vanligt ha kravlat mig iväg till jobbet vid 6, stångas med chefer på jobbet, jobba över lite och sen rulla hemåt vid 17 för att bli ståendes i en timme på en motorvägsavfart pga en olycka längre fram så plockade jag fram datorn när jag kom hem och satte mig och pulade lite på pythonscriptet jag håller på med till sambon, så hon kan få sina SH-bloggposter nerladdade lite smidigt på ett par olika format.

Lycka att syssla med väl avgränsade små knepiga kodsnuttar hemma, fjärran från tjokskalliga chefer, vaga motstridiga krav och total jävla misär i funktionen på alla system man integrerar i, och all annan jävla skit man rer i på jobbet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring