Vad fick dig att le idag?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
De här va också rätt kul på gymmet, längst ned till h skall de sitta en (röd) 25a, också förstor. Tanke är god men man får väl för fan tänka lite? Pinsamt STC..

image.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jo det var mestadels fürhjulingar där men fina att titta på, bitvis:

Tanka Porsche...
8Xt2W.jpg


WSzun.jpg


AZ0Fb.jpg


0BjhT.jpg


CcF0.jpg
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21757061.ab

Detta fick mig att le idag. :)

Jag log även när jag hörde den jävla grisen böla över att han inte kan leva ett normalt liv längre, och är rädd.

Ett passande straff, för någon som honom, kan man tycka. Han SKA vara rädd.
-----------------------------------------------------------------------------

"Förföljer mig varje dag"

– Den här händelsen förföljer mig varje dag så det är klart att jag är orolig, säger Niklas Lindgren.

– De har tvingat mig att leva ett tillbakadraget liv. Min skolgång har blivit förstörd. Min framtid är osäker. Det omöjliggjorde att flytta tillbaka, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/hagamannen-radd-efter-misshandeln/
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får kommentarer om min bakgrundsbild på jobbet rätt ofta. Det får mig att le, speciellt eftersom det oftast är lite undrande om hur vettigt det är att just jag har såna bilder. :hihi
2015-11-16_07.42.36.jpg
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Fanimig det bästa verktyget jag tjöpt:

12V, 3/8 (med 1/2 adapter), 1027g enl. köksvågen med batteri, 3 av 4 kvar på batteriindikatorn efter ett hjulskifte/4 hjul. Hjulen har suttit sen i våras = bevisligen fortfarande hyggligt moment i handleden fortfarande.

Bra jobbat av den lille jäveln =)


Vad för märke och modell?
Ser ut som Milwaukeer Fuel-nånting?

Jula-dragaren jag köpte väger 157 kg med dishar ut runt 500 Nm vid lossning...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vad för märke och modell?
Ser ut som Milwaukeer Fuel-nånting?

Jula-dragaren jag köpte väger 157 kg med dishar ut runt 500 Nm vid lossning...

Stämmer bra; M12 FUEL 3/8" CIW38

http://se.milwaukeetool.eu/verktyg/batteridrivna-verktyg/m12-ciw38/

När jag köpte denna fanns den inte med 1/2", det har i.o.f.s. kommit nu men inte "FUEL" = ej borstlös, lägre vridmoment och förmodat sämre batteritid :va Halvknepigt produktutbud enligt mig men men, i.o.m. att det fungerar tillfredsställande (som videon visar) med 1/2" adapter så gör det mig egentligen ingenting. Personligen skruvar jag nog mer som 3/8" lämpar sig bättre för när det kommer till hylssortiment och smidighet.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Stämmer bra; M12 FUEL 3/8" CIW38

http://se.milwaukeetool.eu/verktyg/batteridrivna-verktyg/m12-ciw38/

När jag köpte denna fanns den inte med 1/2", det har i.o.f.s. kommit nu men inte "FUEL" = ej borstlös, lägre vridmoment och förmodat sämre batteritid :va Halvknepigt produktutbud enligt mig men men, i.o.m. att det fungerar tillfredsställande (som videon visar) med 1/2" adapter så gör det mig egentligen ingenting. Personligen skruvar jag nog mer som 3/8" lämpar sig bättre för när det kommer till hylssortiment och smidighet.

Tack!

SKa kolla upp dessa.

Edit: Kollade infon på maskinen. 158 Nm låter inte så mycket.
Har vissa tvivel om den mäktar med bultar som jag i vanliga fall måste lossa genom att använda en halvmeters hävstång och hoppa på med alla mina knappt 80 kg ölbiff.

Exakt hur väloljade var dina hjulmuttrar Brute Force? ;)
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tack!

SKa kolla upp dessa.

Edit: Kollade infon på maskinen. 158 Nm låter inte så mycket.
Har vissa tvivel om den mäktar med bultar som jag i vanliga fall måste lossa genom att använda en halvmeters hävstång och hoppa på med alla mina knappt 80 kg ölbiff.

Exakt hur väloljade var dina hjulmuttrar Brute Force? ;)

Som sagt; De har suttit på sedan i våras, 16/3 för att vara exakt =) Välsmort? Jodå, lite smörjspray på gängorna samt centrumringen som sig bör.
08931065_711ded21.jpg

Men visst, maskinen är inget för att knacka loss fastrostade och/eller överdragna hjulmuttrar med sträckta gängor. I de fall jag råkar ut för detta använder jag mitt dragskaft á 600mm:

d333db58-b369-4c4e-94e2-e56152bc6cf9.jpg

Poängen för egen del är montering/demontering av hjul på min egna bil = hyggligt rätt moment. Oavsett om jag använder denna eller en IR tryckluft tusenkille vid montering så känner jag efter med ett dragskaft, dock inte 600mm då ;) Det fiffiga här är att med M12'an kan jag dra åt hjulmuttrarna tills det tar helt stopp = så mycket maskinen orkar med. När jag sedan efterdrar så brukar det vara några som behöver nypas åt ett kvarts varv men faktiskt de flesta sitter precis så pass som jag vill ha det. Tillverkaren specar, till min skottkärra, 103Nm för hjulmuttrarna.

Sen finns det naturligtvis starkare doningar, ex. så har både Milwaukee och IR batteridrivna, 18V, mutterdragare som specar imponerande närmare 1500Nm i lossningsvridmoment :tummenupp Nackdelen är naturligtvis vikten vilken landar på ca 3.3kg med batteri.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Tack. Anade det. Testar med lite WD40 vid nästa byte. Kan inte skada...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tack. Anade det. Testar med lite WD40 vid nästa byte. Kan inte skada...

Du gör det nog värre med WD40.
Ska du ha något så ska du ha Kopparpasta, Aluminumpasta eller liknande fett som tål höga temperaturer.

Då får du rätt moment när du drar åt och så kan du lossa grejerna igen utan större bekymmer.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top